Niican

Alla inlägg under januari 2009

Av Denice Lundahl - 29 januari 2009 22:38

Då börjar månaden gå mot sitt slut, denna hemska månad som jag fasar varje år.

Det har varit en stormig månad, massa saker har hänt och massa problem har uppstått.

Vissa saker kan man inte styra och andra saker styr man helt och hållet själv.

Det är värre när man inte kan styra det än när man själv gör sina val även om ens egna val kan sluta med att man blir sårad.

Men då har man i alla fall endast sig själv att skylla.

Livet är allt bra underligt :)

Ena dagen är det si andra dagen är det så.

Man vet verkligen inte hur nästa dag ska se ut.

Men det är så jag vill ha det, spännande och överraskande.

Jag vill inte ha en mall och leva efter den, då tröttnar jag.

Jag måste få vara spontan och leva livet ;)

SÅÅÅ mina vänner : LEV LIVET eller gå miste om det, välj själv ;)

Av Denice Lundahl - 27 januari 2009 11:46

Jaa senast igår så fick jag höra om vilken hemsk människa jag blir när jag blir arg.

Och jag vet om det, jag vet om att mitt humör är hemskt.

MEN endast när man lyckas reta upp mig till den graden då jag går i taket fast då är det inte så kul längre.

Det är som att det slår slint i huvudet och jag inte kan styra mig själv utan att saker bara sker och efteråt inser jag vad jag gjort.

Det har hänt att jag i bråk med t.ex Linda, min kusin, mitt ex m.f att jag slått till dom.

För jag kan inte ens kontrollera mig själv och ingen annan kan det i heller.

Men det är endast när jag blir så riktigt riktigt arg som jag blir så.

Och det är inte ofta, händer väldigt sällan men sen finns det vissa personer som kan få fram den sidan mer än andra.

Vissa vet också hur och proviserar själv fram den.

Med mamma t.ex så slänger jag med saker istället för ALDRIG att jag skulle lägga ett finger på min egen mamma.

Och oftast stänger jag in mig för att bli av med henne.

Detta underbara humör kan vi tacka pappa för , haha det kommer ifrån honom.

Och jag tror alla vi tre barn har fått detta hemska humör när vi blir arga.

Jag fasar själv den sidan så förstår hur rädda folk runt omkring blir när den sidan kommer fram.

Men roligaste är att 99 % av dom jag känner som aldrig sett denna sidan tror inte ens att "lilla" jag kan bli så arg.

Och när jag väl blir det så vet ingen hur dom ska hantera mig för dom blir så chockerade.

Men jaa alla har vi ju bra och dåliga sidor.

Detta är en av mina men det är tur att den bara visar sig typ 1 gång på 100.


Men men blev ett halvtråkigt inlägg för jag vill inte dela med mig om alla smaskiga detaljer om allt som händer just nu, det är min hemlighet.

Och jag har ingen bra diskution på gång heller.

Men ni får nöja er med detta så länge :)

Ska skärpa mig med bloggen så jag inte förlorar mina trogna läsare :)

Av Denice Lundahl - 25 januari 2009 16:31

Jaa sitter hemma hos pappa nu, helt slö :(

Mår illa nu också efter att ha kränkt lite för mycket av pappas goooda hemma gjorda hamburgare :)

Men det var det väääärt :)

Får ta tag i mig själv och göra mig iordning känner jag.

Bubblade innan och har bara slöööat sen efter dess, spela nyss crash på playstation 1 med Zeb.

Spela det skit mycket när jag var sådär i 10 års ålder och ändå kommer jag ihåg saker, ganska sjukt faktiskt.

Kan inte ens komma ihåg vad jag gjorde igår men ett tv-spel kommer jag ihåg.

Haha ja saker och ting är allt märkliga..

Men men här blir inga bebisar gjorda :)

Får bli en bättre uppdatering laaater :)

Bye bye :)

Av Denice Lundahl - 14 januari 2009 17:41

Jaa vad är egentligen definitionen av normal ?

Vem avgör hur en normal person ska se ut och bete sig ?

Det finns ingen mall som man kan utgå ifrån, det finns ingen speciell kategori för normala personer.

Normal är överskattat, för egentligen är det ingen som vet hur en normal person ska se ut eller bete sig.
Och OM det nu fanns en definition av normal så hade den kommit från någon som satt sig ner och  bestämt att såhär är en normal person.

Och ALLA är olika, alla har olika sidor, bra och dåliga.

Alla beter sig och ser olika ut.

Så då hade det bara funnits 1 person i hela världen som kunnat vara normal.

För det finns ingen som är EXAKT som dig IN i MINSTA detalj.

Inte ens om man är tvillingar, trillingar osv...

Såå existerar ens normal ?

Tänk på det :) Dagens diskution därav att den hamna i bloggen :)

Jag är LÅNGT ifrån normal men säg mig en sak ?

Varför skulle jag vela se ut EXAKT som en annan person eller bete mig EXAKT som en annan person ?

Då hade jag inte varit speciell för då hade det inte bara funnits en Denice Lundahl :)

Nej nej nej det finns bara ett orginal och det är jag :)

ALLA ni som försöker likna mig blir bara falska kopior ;)

Ingen människa är perfekt, jag har mina dåliga sidor, jag har mina brister men jag är i alla fall mig själv i alla lägen och det är huvudsaken ;)

Like it or leave it ;)

Av Denice Lundahl - 14 januari 2009 00:41

Eller är egentligen inne på dag 3 eftersom klockan är över tolv :)

Och jag har redan misslyckats med att blogga minst en gång om dagen.

Men men jag är bäääst på att misslyckas ;)

Och det kommer inte gå ändå såå lika bra jag lägger ner det MEN jag ska klara det 1 vecka i sträck men det blir inte denna veckan dock.


Min tur har vänt, lite i alla fall :)

Imorgon blir det jävla massa yrande och sen drar jag ner en snabbis till skurup.

Måste använda min tid effektivt nu men är ganska bra på det eftersom jag jobbat så mycket och verkligen varit tvungen att vara jävligt effektiv..


Men men jag är på G, idag hämta vi tröjorna till striptease dansen ;)

Den börjar snart, kommer bli kul.

Ni ska få en bild på tröjan så ni kan se den :)

Jag har bara en tagen mening till alla er där ute " LEV LIVET !! "

Det tänker jag göra  ;)

Av Denice Lundahl - 12 januari 2009 23:40

Jaa jag är ingen aktiv bloggare så därför har jag bestämt mig för att ändra på detta.

I perioder bloggar jag ofta men sen kan det finnas veckors glapp emellan åt och jag vet själv hur tråkigt det är när man klickar in på någons blogg och dom inte uppdaterat på väldigt länge.

Så nu ska jag försöka blogga varje dag denna veckan OM jag hinner :)

Men ska göra mitt yttersta.


Idag har jag kommit fram till att jag är en hemsk människa.

Just nu sitter jag i en ganska knepig situation där hjärtat och hjärnan inte vill riktigt samma sak.

Vilket också bidrar till att jag slits mellan två viljor, två val och faktiskt känns det som att jag är två olika personer emellanåt.

Hemsk känsla faktiskt.

Från det ena till det andra så är jag en person som skojar väldigt mycket, känns som att vi blev lite så efter vår tid på UKD.

För vi skojar inte bara normalt utan ibland kan vi vara ganska råa, gå på personangrepp osv.

Inom UKD ligan trodde jag i alla fall att vi inte tog så mycket personligt och att man förstår när någon skojar.

Eller i alla fall när jag gör det men tydligen inte.

Men det gäller alla överlag, alltså alla har blivit helt allvarliga.

Man kan typ inte skoja med någon nu förtiden, ganska tråkigt..

Men får väl bli lika tråkmåk som alla andra då och aldrig skoja :)

Av Denice Lundahl - 11 januari 2009 12:55

Det räcker med ett val så kan man förändra hela sitt liv.

Det räcker med att någon annan gör ett val så kan hela ens liv förändras.

Ibland lever man i förnekelse, att någon som egentligen existerar inte existerar för dig.

Ibland accepterar man det och gör det bästa av situationen.

När man själv står där och har två val att välja så överväger man och väljer det val som man känner starkast för.

Det man själv vill i denna situation.

Men vad händer då någon annan har valet i sina händer men att valet någon annan väljer påverkar ditt liv föralltid ?

När du inte har någon talan eller påverkan ?

Är det egentligen rättvist att någon annan kan göra ett val som senare kommer påverka ditt liv föralltid ?

Egentligen inte, egentligen så borde man som enskild individ själv få göra sina val här i livet men tyvärr är det inte alltid så enkelt.


På bara några få dagar kan hela ens liv förändras.

Nu kan det aldrig hända, nu finns det ingen plats eller tid kvar.

Nu är det bara att acceptera det och låta det gå . . .

Av Denice Lundahl - 8 januari 2009 18:33

Jag hatar januari månad, trots att det januari började bra detta året.

Det är som om det vore en förbannelse över denna månaden.

För två år sen gick både farfar och faster bort och detta året började det med farmorsbegravning och morfar ligger på sjukhus.

Jag fasar denna månaden varje år.

Det var en tung och jobbig dag igår, både för mig och alla runt omkring.

Jag höll igen så mycket jag bara kunde och försökte finnas där för dom andra istället.

Men tårarna föll ändå från mina kinder och det gjorde så ont i mitt hjärta när jag tittade på pappa och hur ledsen han var.

Kände mig så maktlös där jag satt på raden bakom och allt jag vela var bara att krama om honom och ge honom mitt stöd.

Men gjorde mitt bästa i alla fall och jag  slängde iväg ett sms igår kväll när allt lagt sig lite att jag älskar honom, så jag hoppas det hjälpte lite i alla fall.


Jag mår dåligt och är ledsen och ändå har du mage att få det att handla om dig. Hur synd det är om dig och att du behöver prata.

Men jag då ?!

Fast du fråga i försig flera ggr hur jag mådde och om jag ville prata.

Men du är inte min trygghet längre så alltså kan jag inte vända mig till dig när nånting sårar och gör ont.

Och ja mitt ex var ju ett av mina mål år 2009 men kanske inte jätte lätt när han hör av sig nonstop ?

Plus började ju ändå inte året bra på den fronten så.


Min mage tar död på mig just nu :( ännu ett mål 2009 att sluta äta skräpmat men hur fan har det gått ?!

Ätit skräpmat varje dag och vi är ändå 8 dagar in på det nya året.

Men jag misslyckas med alla mina mål så, inga pojkar år 2009 ?

Hur gick det ? HAHA rakt åt helvete redan dag 1 och sen har det bara fortsatt så..


Men ett mål har jag i alla fall lyckats med, så alltid något :)

Lite duktig är jag.

I alla fall så måste jag börja äta trots att jag kommit in i en ny period som gör att jag inte kan äta.
Är inte sugen på något och äter jag något så trycker jag i mig mcdonalds eller liknande.

Missa en dagsmat och så har jag gått ner 1 kilo direkt, det är sjukt..

Vill också gå upp i vikt, inte överdrivet men några kilo hade inte skadat.

Men men blev väl ett lite halvt klagoinlägg detta men jag försöker vara positiv i denna negativa cirkeln och det kommer väl en vändning snart . . .

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards