Niican

Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Dagarna bara. . .

Av Denice Lundahl - 2 april 2016 21:27

Flyter på. .
Tiden bara springer iväg.
Även om man stannar upp och njuter så hinner man inte med . .
Oavsett hur man gör så går tiden alldeles för fort.

Bebis är snart 5 månader.
Det känns som att jag alltid haft honom men samtidigt känns det som om det vore igår han kom ut ur min mage.
Det är helt sjukt.
Och kärleken till denna lilla kille är galen.
Jag tittar så mycket på honom ändå får jag aldrig nog.
När han somnat för natten ligger jag alltid och har dåligt samvete för att dagen har gått så fort att det känns som att jag inte hunnit med honom ( trots att jag har honom på mig alltid )
Jag lovar mig själv att nästa dag ska jag inte göra nånting annat än att bara gosa med bebis ( fast det är det jag gör hela dagarna haha )
Förutom när han sover då passar jag på att städa plugga dusch osv.
Eller så ligger vi näsa mot näsa och vilar tillsammans :)
Jag får även dåligt samvete när vi är i skolan då jag inte har 100 % fokus bara på honom :(
Då lovar jag mig själv att efter mina två skoldagar ska vi bara vara hemma nästkommande dag och gosa :)
Jag är knäpp haha.
Men vill ge honom allt han behöver och lite till.
Vill tillfredsställa alla hans behov och han ska få det bästa möjliga alltid och hela tiden.
Mitt hjärta dör bara av tanken att jag en dag ska lämna honom på fsk.
jag hade en 40 minuters konversation med Görans mamma igår om fsk och hur dom har det hos sig osv.
Förstår ni att jag ska lägga det absolut dyrbaraste jag har i handen på vilt främmande människor.
Mitt mamma hjärta gråter och jag dör inombords.
Jag har alltid varit väldigt glad för att folk vågar lägga sina mirakel i mina händer 5 dagar i veckan och dessutom varit väldigt nöjda med att ha sina barn hos mig.
Och även att vissa vågar/vill göra det även på fritiden.
Det värmer mitt hjärta och får mig att må bra inombords.
vilket förtroende ni har för mig.
Och i gengäld gör jag allt i min makt och mitt bästa för att tillgodose era barns behov och göra det bästa för dom.
Och när det kommer till mitt eget barn och fsk så skiter jag i allt som har med pedagogik att göra bara han har det bra.
Har en famn att gå till när han är ledsen.
någon som har tid till honom.
Ger han trygghet , närhet och kärlek.
Det är det enda som betyder något för mig.
Kommer ändå dö den dagen han ska lämnas haha.
men som tur är , är det läääänge tills dess :)


Nej nu ska jag sluta.
Ha en trevlig lördag kväll.
Over and out / Denice


Bästa och finaste jag har. Älskade lilla kille din mamma älskar dig mer än livet ?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards