Niican

Alla inlägg under januari 2013

Av Denice Lundahl - 30 januari 2013 18:39

when it starts to snow 
Only know you love her when you let her go 
Only know you've been high when you're feeling low 
Only hate the road when you're missing home 
Only know you love her when you let her go . . . 

 

 

Varför är det alltid så ?

Man inser aldrig vad man har förrän man förlorat det ?

Man saknar tex inte sommaren förrän vintern har kommit .

Varför ?

Varför vill man alltid ha det som man inte kan få ?

Vore SÅ mycket lättare om man bara varit nöjd med det man hade och inte alltid sträva efter motsatsen eller det man inte kan få.

Jag är ett typiskt exempel på det faktiskt.

Och jag blir SÅ trött på mig själv.

 

Ena minuten vill jag det och när jag fått det vill jag helt plötsligt inte ha det.

NEJ NEJ då vill jag ha det andra istället.

Orka !

Vill bara vara nöjd och glad för det jag har och inte ÄLSKA utmaningen att försöka få det jag inte kan få.

Om så materiella ting som killar.

 

För kanske 4-5 år sen LEVDE jag på kicken att få en kille som jag inte "kunde" få.

ÄLSKA att få en upptagen kille att träffa mig.

ÄLSKA att om och om och om igen få mitt ex att vara med mig trots att han var upptagen.

Den kicken levde jag länge på.

Ju fler gånger jag fick honom desstu mer bekräftelse fick jag.

Och jag ÄLSKADE dramat.

 

Men nu ?

ALDRIG I HELA MITT LIV ATT JAG UTSÄTTER MIG SJÄLV FÖR DET IGEN !

Det är inte samma sak längre.

Det är ingen utmaning eftersom att jag vet att jag kan och det räcker.

Orden räcker för mig nu förtiden.
Behöver inte handlingarna.

Och behöver DEFINITIVT inte dramat !
Klarar inte av drama längre.

Varför ?

Jag är väl helt enkelt för gammal.

Jag har gjort det vad jag ska.

Ung och dum ;)
Nu är jag gammal och kanske inte lika dum, haha :)

 

 

Jag mår bättre nu by the way :)
Min down gick över fort, tack gode gud.

Är tillbaka på jobb och ÄLSKAR mina barn. :)

 

Smidit fin fina planer med mina underbaringar , wihoo ;)

 

Två lediga helger på raken nu, det du ;)

Det är grejer.

Haha ska bli så skönt :)

Partyyy ? 

Maybe baby ;)

 

 

Pappa M med familj jag tänker fortfarande på er :(

Stackars er och lilla Charlie :(

Massa styrkekramar och kärlek till er <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Av Denice Lundahl - 28 januari 2013 20:00

Som jag känner mig totalt värdelös.

Då det känns som att hela världen är emot mig.

Då jag känner mig som den mest ensamma personen på jorden.

Då jag inte är nöjd med något, då jag är allmänt nere , trött på det mesta och med tusentals tankar snurrande i mitt huvud.

Idag är en sån dag !

Varför ?

Jag har ingen aning.

Det har inte hänt något speciellt men antar att man har såna dagar.

 

Jag blir TOTALT MINDFUCKAD av mina drömmar :S

Fattar ingenting av dom och kan inte skilja på om jag drömt det eller upplevt det på riktigt.

Allt möjligt händer i mina drömmar.
Helt sjukt.

Helt fucked up i huvudet :S .

 

Och jag funderar hela tiden !

Det är många tankar som dyker upp i mitt huvud just nu.

Många funderingar.

Om livet, kärleken, vänner osv.

 

Jag hoppas helt klart på en mycket bättre dag imorgon.

 

Och Pappa M med familj jag är så ledsen :(

Jag lider med er.

Massa kärlek <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 25 januari 2013 11:49

Vara hemsk och ha ett svart hjärta.

Men det är ABSOLUT inte för det du påstår !

 

Det var inte fel av mig att berätta sanningen.

Det var inte fel av mig att vara ärlig.

Det var fel av dig att ljuga.

FEL av dig att göra som du gjorde.

Du kan skylla det på mig hur mycket du vill men det spelar ingen roll för det är fortfarande ditt fel.

DU HAR ENDAST DIG SJÄLV ATT SKYLLA !

Sanningen kommer ALLTID fram till slut, ALLTID !

Det är så livet funkar.

Och om du leker med mig kommer du få igen !

Och nu har du förhoppningsviss lärt dig en läxa.

Du är som många andra killar, ett svin.

Ett falsk äckligt helvete !

Och du kan inte prata dig ur det, du kan inte skylla det på mig.

DU som varit otrogen.

DU som ljugit för två personer !

INTE jag :)

 

Jag är glad att det inte är jag som är ledsen och lider.

Men jag är faktiskt ledsen att det finns en stackars liten flicka som levt i en fantastisk bubbla som jag var tvungen att trycka hål på.

En dag kommer hon förhoppningsviss tacka mig.

För att hon slapp leva i en lögn.

Men nu vet jag inte.

Hon är väl ledsen och sårad och det är förståeligt.

 

Det är lika jobbigt att bli sårad som att vara den som sårar.

Så jag är ledsen.

Men jag önskar att nån hade gjort samma sak för mig.

Därför gjorde jag som jag gjorde.

Jag utgick ifrån vad jag själv hade velat att någon annan skulle göra och gjorde det !

 

 

Åh jag hatar att otrogna killar försöker skylla det på någon annan.

Försöker slingra sig ur.

Och det roligaste är att alla killar som är otrogen säger samma saker, använder samma ursäkter osv.

Men ALLT är bara en enda stor fet lögn !

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 23 januari 2013 22:01

Jag har aldrig velat det!
Aldrig velat tappa hoppet.
Har alltid velat tro.
Men det går inte längre.
Jag måste sluta blunda och börja se!
Se det för vad det faktiskt egentligen är!
Jag kan inte längre, det går inte!
Hoppet är borta.
Jag har gett upp. . .

Av Denice Lundahl - 21 januari 2013 18:15

Perfekta bilden.

Det finns egentligen inte så mycket att säga.

Bilden talar för sig själv.

Åh . . . 

Jag önskar !

Förstår inte vad som hände.

Men jag önskar att . . . 

Jag fortfarande hade sett ut som på denna bilden :)

Haha . . . 

 

Egypten 2009 med världens finaste killar, det var grejer det ;)

 

Men jag ska nog kriga för att få tillbaka den kroppen ;)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 20 januari 2013 17:48

I'm gonna get ya ;)

 

 

Efter en riktigt tuff vecka på jobb fick jag långledig :)

Haha tors-sön, lyx ;)

Dock jobba jag inatt men det räknas inte, haha.

I torsdags åkte vi upp till gbg.

Längesen vi var där och sjukt kul att komma upp igen.

Gosa bebismage på fullt :)
Jätte mysigt att få känna det lilla livet sparka :)

Helt sjukt att Esra är gravid.

Man kan inte riktigt förstå att hon snart ska bli mamma.

Vi är ju så små.

Så unga.

Eller ?

Egentligen inte.

Vi fyller 24 detta året.

Vi börjar bli gamla :(

Och ju mer man tänker på det, ju mer ångest får jag.

Kan säga så mycket som att det jag skrev i 7:an ( tror jag att det var ) om hur jag trodde mitt liv skulle se ut om 10 år.

Stämmer inte alls !

Haha man kan nog inte planera livet utan saker och ting sker när rätt tillfälle uppenbarar sig.

Och jag vet ju det.

Ändå går jag med denna ångest över att jag börjar bli gammal, börjar få lite smått panik.

Äsch ålder är bara en siffra, eller ?

Jag vill vara 18 och förbli 18.

Det var en bra ålder :)

Efter 20 går allting bara utför.

Så längta inte efter att bli gamla utan njut av att vara unga istället.

I alla fall hade vi sjukt mysigt i gbg.

Blev tjejsnack, bak, mat och annat :)

Så synd att vi inte bor närmre varandra.

Vi har ändå känt varandra SÅ länge nu.

Men ja man får göra det bästa av situationen helt enkelt :)

 

 

Körde i 3h tillbaka till malmö igår.

Hemma 1h sen iväg till skurup.

Åt god middag med trevligt sällskap :)
Firade pappa som blev ett år åldre ;)

Haha jätte trevligt.

Tackar för maten och sällskapet :)

 

Sedan begav jag mig mot jobb.
Så du körde jag till ystad.

Jobba på lite mer.

Älskar det stället :)

Sen körde jag hem igen på natten.
Så min dag igår bestod mestadels utav att köra bil , wihoo :)

 

Delar med mig av en bild på bebismagen , den är så fin :) <3

 

 

 

 

 Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 16 januari 2013 20:56

Någon annan så mycket att du förlorar dig själv.
Älska ALLTID dig själv mer.

Det är inte kärlek om han måste vara otrogen, behandlar dig som skit, slår på dig osv.
Du är värd mer!
Du förtjänar bättre!

Jag vet att man just då tror att det är kärlek, att man inte kan få någon annan och inte förtjänar bättre!

Jag vet att man tror att alla andra har fel för dom inte känner personen så som du gör.
För att dom inte vet hur personen egentligen är!
Men det vet inte du heller.
kärleken gör dig blind.
Och du blir besatt av personen du älskar.
Du tror att det är den enda för dig.
Att han/hon är hela ditt liv.

Men den dagen du tar tag i dig själv och kämpar.
Den dagen då du är stark nog att bryta dig loss kommer du inse att det var mycket lättare än du trodde!
Du gick vidare, du kom över honom/henne och du hitta något som var mycket bättre.
Riktig kärlek :)

Over and out/ Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 15 januari 2013 20:33

can break away,

can be forgotten,

but not replaced

You might lose hope,

you might lose faith

but don't throw it all away, cause you're afraid . . .



Jag har älskat denna låten sen S skicka den till mig när jag kanske var 17.

Den är så fin :)

Haha och jag är en nööörd, jag vet :)

 

Måste tacka M för att han är så snäll och har så bra synpunkter och råd att ge .

Tusen tack :)

 

 

Nej nu ska jag få rumpan ur soffan och hoppa ner i ett varmt skönt bad :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards