Niican

Alla inlägg under januari 2016

Av Denice Lundahl - 23 januari 2016 20:35

Människor som inte har lika lätt för att tex gråta.
Människor som inte visar när dom blir sårade.
Människor som helt enkelt inte visar känslor.
Dessa människor har jag en tendens att glömma bort att jag kan såra.
Jag glömmer bort att mina ord kanske gör ont även i dom.
Att mitt sätt att vara får dom att känna sig illa till mods eller oönskade.
Vilket jag inte tänker på då jag antar att det är ömsesidigt.
Att vi båda känner lika mycket förakt gentemot varandra.
Men tänk om jag bara tagit det för givet.
Att personen i fråga inte alls känner så gentemot mig utan personens beteende egentligen bara handlar om brist på social kompetens.
Alla vet inte hur man ska bete sig och har inte förmågan att avgöra hur mycket av sig själv man kan "bjuda" på i dom olika sammanhangen.
Ibland måste man hålla tillbaka medan man ibland inte ska hålla tillbaka alls.
Detta är något som man måste känna av i varje situation man hamnar i.
Men i alla fall har jag nu märkt att då jag antar att jag inte kan såra en person så tänker jag Heller inte mig för utan kan slänga ur mig saker som jag verkligen inte borde.
På nått sätt så glömmer jag det.
En person som gråter eller berättar för mig att jag sårar med mina ord eller handlingar .
Ber jag om ursäkt och tänker mig för i fortsättningen.
Men en person som inte visar det tror jag automatiskt att jag inte kan såra och därav tycker det är okej att slänga ur mig vad som helst.
Inte okej !

Jag är en person som gråter när jag blir ledsen eller sårad.
Jag kan inte hålla tillbaka mina tårar men jag kan inte Heller tvinga fram dom.
När jag är ledsen så är jag ledsen.
När jag gråter så gråter jag för det gör ont inte för att jag tycker det är kul.

Känslor är svåra att visa.
Det är jobbigt att visa sig sårbar.
Att gråta är väldigt känsligt för vissa.
Att visa sig ledsen.
Vissa ser det som ett tecken på svaghet.
Jag ser det mer som ett tecken på styrka.
Att du vågar visa känslor.
Att du vågar visa dig sårbar.
Att du vågar släppa ut dina känslor.
Att du inte är rädd för att någon ska döma dig.
Även killar måste jag säga.
Jag tycker det är manligt att våga gråta som kille.
Känslor är inte bara något för tjejer och som är förbjudet för killar.
Killar behöver inte vara så "tuffa" alltid.
Att våga visa känslor tycker jag är manligt :)

Bara lite tankar såhär en fredag när mannen min är med vänner och bebis sover :)

Trevlig helg på er / denice

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards