Niican

Alla inlägg under november 2011

Av Denice Lundahl - 30 november 2011 13:03

När alla ord är slut...

När talets förmåga har runnit ut..

Vad gör man när alla handlingar är utförda.

Och allt runt omkring är en börda..

Vart går man när alla vägarna är stängda och alla broar är brända ?

Finns det en utväg ? Finns det ett val ? Finns det en möjlighet ?

Jag vet inte.. jag är förvirrad, jag är vilse...

Vet inte riktigt vilken väg jag ska ta, åt vilken riktning jag ska gå...

Så låt mitt hjärta visa mig vägen..
Eller låt någon komma och leda mig rätt..

En tillrättavisning inte en vilseledning...

Av Denice Lundahl - 28 november 2011 12:56

Som man hade velat ha någon som man kunde ha nära :)

Som man kunde krypa ner till under täcket i soffan och mysa ..

Släcka ner, tända några ljus, ligga tätt tätt intill, med massa gott och en bra film..

Det hade varit super mysigt :)

Men icke !

Haha så bra ska vi inte ha det :)

Men det gör inget, jag överlevde ändå :)

 

 

Haha helgen gick fort.

Blev jobb och jobb :)
Sov hos pappa och mös med mina brödrar, mysigt :)

Sen hade vi en rolig och trevlig familjedag inne i regnrusket..

Tills fyra sen trotsa vi vädergudarna och gick ut :)
Men det gick bra, blåste inte så mycket så..

Underbart med familjedagar.

Jag ÄLSKAR det :)
Tråkigt att vi inte bor på samma ställe så det kan hända oftare bara..

Men men sånt är livet...

 

 

Nu ska jag inte tråka ut er mer.

Har inget vettigt att skriva ändå så.

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 26 november 2011 09:36

Och jag vet inte hur..

Men på något konstigt sätt så bara är det så :(

På ett sätt önskar jag att det inte vore så samtidigt som jag vill att det ska vara så.

Kanske önskar jag att det inte bara vore jag.

Men det är nog för mycket begärt...


Jaa julen börjar närma sig :)
Julkänsla ? Neeej :S

Vet inte varför.

Vi har börjat sjunga julsånger med barnen, planerat julpyssel men nej.

Ingenting.

Inte det minsta.

Börjar jag bli för gammal för det här med julen kanske ?

Eller är det för att mina familjer är på 3 olika ställen och jag bara kommer vara med en ?

Jag vet inte..

Men det blir i alla fall Olivias första jul :)

Och hon är ju det sötaste och något av det bääästa som finns :)

Haha om jag så bara får 10 min med henne så är jag lycklig :)

Men så svåårt att slita sig ifrån henne.

Hennes söta leende värmer hela mitt hjärta och jag önskar jag kunde varit med henne alltid :)

Men jag är så klart med henne så mycket och så ofta jag bara kan..

Mitt älskade lilla hjärta <3

 

 

Neej igår blev en lugn kväll, idag väntar jobb och imorgon blir det skurup :)

Ska gå på julskyltningen med Pappa L + familj :)
Precis som förra året, myysigt :)

Jag har inte lika mycket tid längre.

Förr var jag där nästan en gång i veckan.

Tyärr är det inte så längre.

Men efter att ha varit där sist så kände jag hur mycket jag saknar dom och hur mycket jag vill vara med dom :)
Så får ta tag i det helt enkelt :)

 

 

Neej ha en fortsatt trevlig helg mina vänner.

Im ouuut /Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 23 november 2011 13:21

Säga mer än vad jag redan har sagt.

Jag kan inte göra mer än vad jag redan har gjort..

Jag kan inte vara någon annan än den jag är...

Om jag inte räcker till, om jag inte duger,

då kan jag inget göra.

Detta här är jag, jag är den jag är ..

Jag kan inte ändra på mig.

Jag kan inte vara någon som jag inte är.

Jag är JAG och ingen annan..

Tråkigt men sant...

Av Denice Lundahl - 21 november 2011 21:17

ha hamnat här ändå . . 
för lusten är svår att ändra på . .
jag väntar ut dig i tystnaden . .
för att det är lättast så . .






Av Denice Lundahl - 20 november 2011 16:33

På allt förutom min kärlek till dig...

Du får lov att vara osäker och orolig.

Du får lov att tveka, undra och vara rädd.

Du får lov att fundera och tänka.

Du får göra vad som helst bara du ALDRIG tvekar, är osäker, orolig eller rädd över att mitt hjärta inte slår för dig.

Att jag inte är beredd på att ta ner månen för din skull, ge dig hela världen.

Jag skulle göra vad som helst för dig, jag skulle ge mig själv till dig utan att ens tveka.

Så tveka aldrig på min kärlek.

För om något är sant, om något är äkta så är det min kärlek för dig.

Jag ÄLSKAR dig :)

Av Denice Lundahl - 19 november 2011 07:36

Ögonblick i livet när man står inför ett vägskäl.

Rädd. Förvirrad. Utan mål och mening.

Valen vi gör då kan påverka hela ens framtid.

När man möter det okända väljer de flesta av oss att vända om och gå tillbaka.

Men då och då, går några vidare för att få ut nåt mer.

Nåt som finns bortom smärtan att vara ensam.

Och bortom modet som krävs för att släppa in någon.

Eller att ge någon en chans till.

Nåt som finns bortom drömmen som man klamrat sig fast vid.

För det är när man prövas som man upptäcker vem man är.

Och det är bara när man prövas som man upptäcker vem man kan vara. 

Personen som man vill vara, finns nånstans bortom jobb, tro och hopp.

Bortom hjärtesorg och rädsla inför framtiden.




Av Denice Lundahl - 18 november 2011 13:17

Att fantisera om saker som KAN hända..

Gillar att drömma mig bort.

Låta tankarna flöda fritt i mitt huvud.

Låta allt vara möjligt även om det kanske just nu är omöjligt.

Vem vet en dag kanske det omöjliga blir möjligt.

Jag vet i alla fall att INGENTING är omöjligt.

Med vilja och styrka så går det mesta :)

 

 

Fredag idag, wihoo ;)
Jobbar till 17.00 sen blir det bara mys tills jag börjar igen 23.00 :)
Blir bar a bar i Ystad idag ;)
Bara att kriga...

Imorgon väntas en ledig löördag..

Ja ni hörde rätt , EN LEDIG LÖRDAG :)

Haha det betyder att jag efter inatt tar HELG precis som alla andra ;)
Jag kan sova hur länge jag vill imorgon och sen göra VAD jag vill hela dagen, kvällen och natten.

Underbart ? HELL YEEEAH ;)

Haha fast vet redan att morgondagen bjuder på fest :)

SÅ denna helgen blir nog hur bra som helst..

Hoppas på det bäästa i alla fall...

 


Gud vad jag blir irriterad på människor som inte lyssnar..

Men se då till att sopa upp din egen skit efter dig sen om du inte ska lyssna på mig !

Trevlig helg mina underbara vänner och ovänner :)
Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards