Niican

Alla inlägg under april 2015

Av Denice Lundahl - 24 april 2015 21:19

bara om släkt.

Det är vem som helst som älskar dig villkorslös.

Sant ?

Kärlek är starkare än gener .

Sant ?

För mig är det en självklarhet att kärlek är starkare än gener men jag har märkt att det inte är så för alla.

Jag har även märkt att vissa faktiskt inte ens kan förstå eller relatera till detta.

Varför ?

Förmodligen för dom inte har någon egen erfarenhet utav detta.

Det har jag.

Jag är uppvuxen med min systers pappa som alltid funnits där för mig.

Han har levt med oss sen jag var 3 tills jag var 16.

Nu är han inte längre tillsammans med min mamma och har en ny familj.

Betyder jag mindre för honom nu för att vi inte delar samma blodsband och samma gener ?

Nej, han ställer upp lika mycket för mig idag som han gjorde då.

Jag är lika välkommen hos honom nu.

Han skulle aldrig neka mig att komma till honom eller stänga ute mig ur hans liv.

Han är som en pappa för mig.

Och jag vet att det är SÅ många som har svårt för att förstå detta.

Hur jag kan kalla någon annan pappa, hur jag kan säga att han är min pappa osv.

Men i mitt hjärta är han det.

Jag älskar honom som om han vore min biologiska pappa.

Jag skulle aldrig få för mig att sluta kalla honom för pappa eller stänga ute honom ifrån mitt liv.

För mig är detta inget konstigt.

Detta är hur naturligt som helst för mig medans andra tycker att det är helknäppt.

Men jag är uppvuxen såhär och varför inte acceptera någon som älskar dig som om du vore hans egen när den som egentligen borde älska en för att man är hans egna inte bryr sig ?

Varför skulle min systers pappa vara mindre värd för mig för att han inte är min biologiska pappa ?
Det är hans som uppfostrat mig.

Det är han som funnits där för mig i alla år och än idag.

Det är han som faktiskt tagit mig under sina vingar och gjort allt för att jag ska ha det så bra som möjligt.

Han som skyddat och älskat mig.

Han som har behandlat mig som om jag vore hans egen?

Varför skulle jag inte ta emot all denna kärlek och ömhet ?

Varför skulle jag inte kunna älska honom som om han vore min biologiska pappa?

 

Jag vet att alla ser på denna frågan olika.

Vissa tycker en sak andra en annan.

Och ni får tycka vad ni vill men jag står fast vid än idag att kärlek är starkare än gener.

Och jag kommer alltid kalla honom för pappa för det just vad han är, MIN PAPPA :) <3

 

 

Nu är jag helt slut, varit överallt och ingenstans känns det som.

Och i helgen väntas kalas, tvätt och om jag orkar lite rensning :)

 

Trevlig helg gott folk, njut ordentligt snart är det måndag igen ;)

Hahaha.

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl (En mycket trött men väldigt lyckligt lottad tjej :) )

Av Denice Lundahl - 22 april 2015 21:17

Lämnat mig :(
Nu är jag alldeles ensam i lägenheten.
Nu är här alldeles tyst och tomt.
Det är jobbigt :(
Och det är svårt :(
Igår grät jag för det är inte så lätt att säga hejdå till honom.
Inte heller så lätt att vara utan honom.
När man är van vid att han alltid är här.
Jag saknar honom redan trots att han åkte igår.
Som tur är så kommer han tillbaka igen om 3-4 veckor :)
Annars vet jag inte riktigt vad jag skulle gjort.
Så tills dess får jag klara mig utan min prins.
Men gud vad härligt det kommer bli när han väl kommer hem igen :)
Hoppas tiden går fort :)


Over and out / Denice sölvgren lundahl

Av Denice Lundahl - 17 april 2015 20:24

Att jag är född i fel land.
Med fel förutsättningar.
Varför ?
Jo för jag ÄLSKAR verkligen solen.
Jag får ångest av att vara inne när det är fint väder.
Jag vill bara få komma ut.
När jag är utomlands så trivs jag som fisken i vattnet.
Jag njuter till tusen.
Men inte bara därför utan även för att jag är så sjukt känslig mot kylan.
Jag fryser nästan alltid.
När det är minusgrader om vintern mår jag nästan psykiskt dåligt för det är så kallt och för att jag fryser så mycket.
Jag går med tre par byxor på mig inomhus och ändå fryser jag.
När jag är ute har jag dessutom tjockare överdragsbyxor.
Jag dör lite inombords när det är så kallt.
Jag badar typ 2 ggr om dagen för att få upp värmen och jag vill inget hellre än ligga hemma under mitt täcke och mysa.
Jag går i princip från och till jobb.
För övrigt vill jag bara vara hemma för att slippa frysa.
Kylan är ingenting för mig.
Enda anledningen till att jag gillar att vi har vinter är för att jag uppskattar sommaren så mycket mer då.
För har man alltid sol och varmt då blir man bortskämd med det och njuter inte till fullo varje dag.
Men har man haft en hård vinter så är en bra sommar guldvärd och tas verkligen tillvara på.
Jag tror jag var på stranden ungefär varje dag det var fint väder i somras.
Förutom min sista semester vecka då jag valde att finnas där för dig när ditt liv rasa.
Men då var man ändå ute i den mån vi kunde och badade i poolen istället.
Förra året är nog första året som jag badat så mycket haha :)
Men jag skulle nog passat bättre i ett lite varmare land :)

Vi har ju nyss varit i Turkiet och fått njuta :)
Sol,bad,god mat och fint sällskap :)
Och snart är det sommar och då får jag njuta ännu mer av solen :)
Jag längtar :)
Jag längtar även efter några veckors semester och sommarlov ifrån skolan haha :)
Men men tiden går så fort så snart är man där :)

Trevlig helg alla fina människor / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 14 april 2015 19:49

Drömmar man har.
Så mycket man vill.
Men så lite möjligheter.

Jag tycker att man ska behöva kämpa .
Att man inte kan få allting serverat.
Men kanske nån gång ibland kunde det gå ens väg utan en jätte ansträngning.
Haha.
Men allting kan hända i livet så man ska egentligen bara vara glad för det man har :)
Det finns många som är mindre lyckligt lottade.
Och jag har ju faktiskt det bra :)
Så jag är nöjd :)


För övrigt har jag återigen åkt på bihåleinflammation :(
Varje gång jag blir förkyld.
Mitt huvud håller på att sprängas men nu har jag i alla fall fått medicin :)
Så hoppas på att det är bättre så fort medicinen verkar.

Over and out / Denice sölvgren lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards