Niican

Alla inlägg under juni 2011

Av Denice Lundahl - 26 juni 2011 21:15

Is like waiting for rain in the dessert: useless and disappointing.



Ibland kan det kännas både hopplöst och meningslöst.

Men jag är glad för att du inte bara ger upp.

Med lite vilja och mycket tålamod så ska vi nog klara detta.

Jag vill i alla fall det :)



Underbara helg, jag är helt slut :(

Jag har jobbat jobbat och återigen jobbat :)

Fick även passa Livan lite i fredags .

Över natten till och med .

Blev lite sömn men mycket mys :)

Sjukt jobbigt att gå upp och jobba sen bara, dubbelt också för den delen.
Men det var det värt.

Fick gosa bebis i MASSOR :)

Det gillade jag..

Annars gjorde vi inget speciellt i fredags, åt lite smått och gott.

Spela fifa osv.

Kunde INTE sova även när Livan hade somnat, vetifan varför.

Lush flippa ut mitt i natten , sjukt ball.

Om inte annat så fick jag mig ett gott skratt i alla fall :)

Och inatt sov jag hos pappa, fick sova några få timmar sen gosa lite med mina brödrar.

Saknat dem små liven :)
Så jävla söta.

Och Kevin snackar jätte mycket nu :)

Önskar jag hade mer tid och att jag idag hade haft mer ork så jag kunde varit en bättre storasyster.

Men helt ärligt så är jag HELT slut.

Jag måste få semester nu :(

Förlåt förlåt förlåt men det är ett faktum.
Jag är ingen maskin, jag orkar inte hur mycket som helst tyvärr.

Idag var jag tvungen att tvätta och sen var jag och Lush på Entren en snabbis.

Evigheter sen sist känns det som.

Jag köpte dock mer saker till Livan än till mig själv men så är det väl antar jag :)

Hoppas kommande vecka blir lugn i alla fall för jag orkar inget annat. 

Och sen är det ÄNTLIGEN semester :)



Nu ska jag fixa innan jag ska hoppa i säng.

Är så in i helvetes trött :(



Im ouuuuut / Denice Sölvgren Lundahl :)



Jag med mitt långa hår, moster och Livan och Livan hos Luush :)

     

Av Denice Lundahl - 24 juni 2011 08:09

 giving up on us .
You turned around and gave me one last touch 
That made everything feel better . .



Hade nog kunnat döda för att få vara ledig idag.

Sjukt trött :(

Men bara att kriga :)
Jobbar 9-17 idag och sen blir det bara massa mys eftersom jag börjar 11 imorgon igen.

Och imorgon jobbar jag både maxi och som dealer så blir ännu en tung dag imorgon.

Får tagga nu ;)

Haha...


Ska passa på och tacka Sandra för den fina kommentaren :)
Önskar verkligen att du har rätt och tack för att du tror på mig i alla fall :)



Neej nu ska jag äta en underbar frukost innan jobb med min alldeles för underbara LUUUUSH :)



Ha en trevlig midsommar allihopa, njut för mig med tack :)



Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl  

Av Denice Lundahl - 23 juni 2011 12:22

Så har jag nu bestämt mig för att lämna.

Det känns inte som ett måste och jag har ju det bra.

Men det känns lättare .

Det blir en betydlig skillnad på flera sätt.

Så därför har jag tagit detta beslutat .

Så 1:e September flyttar jag ifrån min 1:a på Kirseberg till min 2:a på Bellevue :)

Och det känns faktiskt fantastiskt :)

Jag får mer plats och närmre till jobb.

Även närmre till min syster och mamma.
Då kan jag gosa Livan mer :)  (Olivia)

Och det gillar jag ;)

Det blir underbart.

KANSKE finns det ett litet hopp om att jag inte ska köra bilen så mycket utan cykla eller gå till jobb.

För det kan jag ju då jag har mycket närmre.

Men man ska inte förvänta sig så mycket.

Jag blir förvånad ifall jag kommer börja ta mig till och från jobb på det viset, haha :)

Men i alla fall så hade jag ju ledigt på dagen igår och tänkte bara vila upp mig MEN det gick ju rakt åt skogen.

Jag fick sticka iväg, hämta papper på jobb och sen skriva på kontraktet osv.

Så blev en hel del gjort ändå.

Jag och slappdagar är ingen bra kombination :)

Hoppas jag tar några under semestern och inte har fullt upp hela tiden.

Bara tar det lugnt och tar det som det kommer.

Får se hur det går med det :)

 

 

Nej nu ska jag fortsätta jobba.

Ännu en jobbig dag idag.

Jag har 8 timmar här och sen 4 på Maxi ikväll.

Men lite lättare idag i alla fall.

Bara att kriga ;)

 

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 22 juni 2011 00:22

Men jag kan inte rå för att jag känner så.

Det är dock inte alltid utan bara ibland.

I vissa situationer eller i närheten av vissa personer.

Det konstiga är att jag inte ens själv vet varför.

Men jag gör det i alla fall, ibland.

Jag känner mig ung, yngre, för ung.

Ja helt beroende på situation och omgivning känner jag mig något av ovanstående.

Jag vet ju inte hur andra ser mig.

Tycker de att jag är mogen/omogen för min ålder ?

Borde jag vara mer mogen eller omogen i vid vissa tillfällen än vad jag är ?

Jag har ingen aning.

Jag vet att folk t.ex på mitt jobb brukar säga att jag är så mogen för min ålder.

Att mitt tankesätt är väldigt moget.

Och jag vet att jag tänker längre än näsan räcker men gör det mig mogen ?

För sen vid vissa tillfällen som t.ex när jag känner mig osäker och är nervös då känner jag mig som den minsta flickan på hela jorden och blir blygast i stan.

Och jag blir alltid blyg när jag känner att jag måste göra bra ifrån mig.

T.ex om jag träffar en killes föräldrar eller vänner.

Då vill jag att de ska gilla mig och då blir jag superblyg.

Bara för jag har alldeles för mycket press på mig.

Därför är det lättare att ha någon som jag känner med mig så fungerar de lite som en trygghet för mig.

Det är samma sak som när vi t.ex har utvecklingsdagar på jobb, då vill jag så gärna vara med någon jag känner så jag har en trygghet att luta mig mot.

Det roligaste är att det finns ingen i min närhet som tror på att jag är blyg.

Inte förrän de själva har sett det med sina egna ögon.

Och jag är faktiskt inte ens 1/3 del så blyg nu som jag var förr men vissa saker är fortfarande fruktansvärt jobbiga för mig.

Men jag gillar att ta mig an utmaningar men beroende på vad det är så gillar jag att ha någon trygghet närvarande :)

Men mogen känner jag mig inte, hur jag än vrider och vänder på det.

Jag brukar faktiskt ha min pappa M´s fru Sandra som ett exempel.

När hon var i min ålder träffa hon min pappa och fick två bonusbarn på köpet.

Känner jag att jag är där ?

Eh nej.

Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR barn och hade jag träffat en kille med barn hade jag säkert gjort mitt bästa för att det skulle fungera.

Men två bonusbarn vid 22 års ålder är väl inte riktigt vad man önskar.

Sandra har dock klarat det hur bra som helst men känns ändå som att hon var så mycket mognare än mig när hon var 22.

Och det är lite så jag känner.

När jag tittar på andra , jämför osv då känner jag mig bara yngre.

Varför vet jag inte...

Samma sak när jag tänker tanken på att vara mamma.

ÄN en gång måste jag säga att det är ABSOLUT inte så att jag INTE vill ha barn.

För det vill jag, det vet ni alla som känner mig.

Det är en av min största drömmar att en dag få skapa ett eget mirakel ihop med någon som jag verkligen älskar över hela mitt hjärta MEN jag kan inte se mig själv som mamma.

Jag kan inte se mig själv med en egen liten bebis.

Varför ? 

Det vet jag inte det heller.

Kanske vet jag innerst inne att jag är för ung eller så har jag ångest över att mitt/mina barn ska behöva ha skilda föräldrar.

Och därför måste jag vara helt säker innan jag gör något som jag kanske kommer få ångra sen. (Dock inte själva barnet men kanske valet)

Jag ÄLSKAR ju verkligen barn men jag vet inte om det syns utåt ?
Om andra också kan se min stora kärlek till barn eller om hur andra tycker att jag är med barn osv.

Jag kanske älskar barn men det är kanske ingen annan som kan se det.

Jag kanske tror/tycker att jag passar med att jobba med barn  medans andra kanske tycker att jag är på helt fel ställe.

Det vet jag ju inte. . .

Kanske ska jag inte gräva i detta utan bara låta det vara som det är :)


Men jag kan inte se mig själv så mogen och gammal i alla fall.

Ibland och speciellt med vissa personer känner jag mig fortfarande som jag vore typ 16.
Allt jag säger eller gör låter så dumt och fel.

Ja jag vet inte helt enkelt.

Ibland önskar jag att man kunde se sig själv genom någon annans ögon så hade man kanske vetat lite mer och kanske lite bättre :)

Men men  . . . .



Tror det är dags för mig att försöka få lite sömn.

Imorgon är det semester från dagis och kvällen på Maxi :)

Tänk att jag överlevde mina 13 timmars arbete idag, känns underbart nu i efterhand.

Nu har jag bara resten av veckan kvar att kriga men det ordnar sig nog ;)



Im out / Denice Sölvgren Lundahl :) 


 

 



Av Denice Lundahl - 21 juni 2011 08:00

Om inte om vore skulle jag bli kär.

Hur kär som helst.

Blossande, vanvettigt gnisterkär, Ursinnigt sprängförälskad.

Men nu var ju om.

Av Denice Lundahl - 20 juni 2011 12:38

Hade gjort saker och ting annorlunda ifall man hade fått chansen till det.

Finns mycket man går igenom i sitt liv som man önskar aldrig någonsin hade hänt.

Samtidigt är det ju det som har fått en till att bli den man är idag.

Jag tror eller anser mig själv vara en ganska stark människa men det hade jag ju inte varit om jag inte fått gå igenom allting som jag har gått igenom.

Så jag vet inte riktigt om jag hellre hade velat vara utan det som hänt men också en svagare människa eller om jag velat vara den som jag är idag.

Minnena kan jag ju aldrig bli av med.

När man ser, hör eller pratar om vissa saker kommer bilderna upp i mitt huvud och det smärtar till i mitt hjärta.

Ibland tränger även tårarna fram.

Och när dessa bilder uppenbarar sig kan jag inte annat än önska att det aldrig hade hänt eller aldrig kommer ske igen !

Men samtidigt kan jag inte riktigt ångra vissa val jag gjort.

Fast jag tror att jag hade gjort det annorlunda idag.

Men man vet aldrig och man ska aldrig ångra något som en gång fått en att le.

Men fyfan vilken smärta och gud vad jag har mått dåligt.

Så undra ifall de få gånger av lycka har varit värt alla de gånger av smärta.

Men det som har hänt har hänt.

Inget att göra åt nu.

Jag föll till marken tusen ggr om men jag var stark nog att resa mig upp på mina två ben och bearbeta det som hade hänt.

Om och om och om igen har jag fått vara stark och ta mig igenom smärtan och sorgen .

Men det har gått och nu står jag stadigt på mina två ben, starkare än förr.

Jag har alltid gillat denna meningen så därför avslutar jag detta inlägget med den :)

 

"Du skrattar när jag gråter men jag står när du faller"

 

 

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

 

Av Denice Lundahl - 19 juni 2011 22:06

Som jag är.

Och jag kommer inte ändra mig.

Om jag inte kan vara mig själv bland mina vänner så är det något som är fel.

Förr hade jag problem med att vara den jag faktiskt är.

Jag vågade inte sticka ut, jag vågade inte vara annorlunda, jag brydde mig för mycket om vad folk skulle tycka och tänka.

Men inte längre.

För 3-4 år sen träffade jag ett helt underbart gäng både med vänner och lärare som lät mig vara mig själv.

Som till och med hellre ville höra min röst genom hela korriden än att jag skulle vara den blyga flicka som jag först var då jag kom dit.

Jag kunde vara annorlunda för de accepterade mig för den jag är.

Och det är också därför jag nu har en helt fantastisk vänskap med två av mina bästa killkompisar :)

Och det är jag bara tacksam för.

Även om folk har problem med den jag är idag så kan jag tyvärr inte ångra att jag lämna mitt säkerhetsnät och visa vem jag egentligen är.

Där kommer alltid finnas folk som snackar skit om en, som är avundsjuka, som inte tycker om en av olika anledningar men det hindrar inte mig längre för vara den jag är.

Jag behöver inte vara ALLA till lags bara de som står mig närmst :)
Det är NI som är viktiga för mig, vad ni tycker och tänker.

Inte all världens människor som jag ändå inte ens vet vem de är.

Punkt slut , haha :)



I alla fall en helt fantastisk helg har jag haft.

Blev fest i fredags, sjukt ball faktiskt.

Bara det att natten gick så jävla snabbt .

Men men innan dess var vi ute och åt med mamma som fyllde år :)
Grattis igen min kära mamma :)

Och i lördags vaknar jag och min kära kusin efter 4,5 timmes sömn.

Han PRATAR ihjäl mig i 45 min innan jag ens fick chansen till att försöka somna om :P

HAHA jag behövde sova eftersom jag skulle jobba natten.

Men blev lite sömn till faktiskt och resten av lördagen blev mest mys, lite tvätt och mat typ :)
Jag jobbade natten, trött som attans men det var kul ändå.

Lite segt innan folket trilla in sen rulla det på.

Och idag har vi äntligen spelat fotbollsgolf (blev aldrig något sist).

Sjukt ball.

Bebis är riktigt rolig att spela fotboll med.

Fyfan vad vi skratta :)
Och efter golfen så laga vi mat och titta på film :)
Ni är bäääst mina vänner hoppas ni vet det.

Ni förgyller verkligen mitt liv :)

Jag älskar er mina fina <3



Usch jag ser inte framemot kommande vecka.

Förlåt jag vet att man inte får skriva såhär i bloggen då det finns folk som skriver ut saker man skriver och lämnar det till ens chef men jag måste få gnälla lite :)

Jag jobbar dubbelt 3 dagar denna veckan.

Plus midsommarafton då alla andra är lediga :(

Och på onsdag har jag tagit ut en semesterdag på dagis för kunna jobba på Maxi.

Och så jobbar jag 6/7 dagar denna veckan så det kommer bli underbart :)

Men men bara att kriga sista två veckorna innan semestern nu.

Sen har jag två lediga veckor (Dock inte helt ledig men från dagis i alla fall)

Förlåt men semestern är efterlängtad nu :)

Får se hur död jag är nästa söndag, ska bli intressant :)



Nej nu får det vara nog..

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl :)




Ni är något av det bäästa som jag har i mitt liv :)

Ni är guldvärda mina fina..

 


 

 

Av Denice Lundahl - 16 juni 2011 06:46

Bor nu en flicka med långt mörkt hår . . .

Lycklig som få :)

Haha tänk att hår kan göra så mycket .

Jag står nu i spegeln och studerar mitt långa fina hår med ett leende på läpparna :)
Jag ÄLSKAR långt hår...

Hade kunnat göra detta alltid bara för att ständigt få ha långt hår :)

Folk har sagt till mig att inte göra det för mitt hår är så fint redan osv.

Men faktiskt så gör jag inte detta för någon ANNANS skull än min EGEN :) 

Jag trivs bättre, mår bättre osv med mitt långa hår därför jag gör det.

Sen att jag tycker att jag ser bättre ut med långt hår är en annan sak :)

Hahaha ...



Im ouuuuuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards