Niican

Alla inlägg under februari 2014

Av Denice Lundahl - 28 februari 2014 07:41

Och det fick mig att tänka.

Det fick mig att fundera på  . . .

Vart alla sakerna tog vägen ?

Eller vart dom tagit vägen ?

 

Jag vet ju vart vissa saker tagit vägen men allting kan ju inte ha delats ut.

Jag sa hela tiden att jag inte vela ha något.

Jag vill inte gå dit som en gam och roffa åt mig allt med värde.

Jag SKITER väl fullständigt i vad saker och ting är värt.

Men nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog det lilla.

Men enbart av en anledning och det är för att minnas.

För att ha det som minne utav mormor och morfar.

Jag fick ju två "klädborstar" av en anledning , haha.

Dom gav mormor mig redan innan hon gått bort för hon ville att jag skulle ha dom.

För när jag var liten så stod jag i deras hall och borsta håret med dessa borstar.

Fast dom egentligen var till kläder haha.

Så dom har jag och kommer behålla som minne.

Jag tog även alla fina julsaker men ENDAST för att jag drömde om dom och det verkade vara ett tecken på att jag skulle ha dom helt enkelt :)

Jag skulle kunna dödat för att få pärmen med barnbarnens teckningar i.

Som vi gjorde när vi var små.

Men den slängde någon :(

Och var tog Ossi vägen ? ( Ossi var ett uppstoppat känguruhuvud) Gillar inte sånt egentligen men han har varit med i vår barndom.

Vi pussa på honom osv.

Slängdes han också ?

Han hade jag velat ha som minne.

Jag skulle varit med när allt rensades men jag hade ingen ork.

Jag orkade heller inte bråka med massa andra som ville ha saker så jag lät bara det vara, tyvärr.

Men det visade nattens dröm mig att jag icke skulle ha gjort.

Men men så är det . . . 

Saknar mormor och morfar så otroligt mycket :'(

Önskar att ni hade varit kvar här hos oss.

Älskar er <3

 

 

Fredag idag, wihoooo ;)

ÄLSKAR fredagar.

Behöver få vila känner jag.

Vet inte varför men känns så i alla fall :)

Dock ska jag passa två underbaringar imorgon så blir kanske inte jätte mycket vila.

Men det gör ingenting, haha.

Nästa helg ska vi till gbg.

Jag LÄNGTAR :)

Älskar gbg och en chans för mig och Fredrik att få lite mystid tillsammans :)
Hoppas på att i alla fall hinna träffa min Esra och söta Kenan en liten stund :)

 

Trevlig helg allihopa / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 26 februari 2014 06:46

Här i världen som kan göra mycket gott men samtidig väldigt mycket ont.

Det kan göra nytta men det kan även förstöra.

Allt beror på hur man hanterar det och hur man väljer att spendera det.

 

Ja jag pratar givetvis om PENGAR !

PENGAR är nog något som alla strävar efter att få så mycket som möjligt av.

Ju mer man har desstu bättre är det.

 

MEN är det värt att sticka folk man älskar i ryggen för dessa pengar ?

Är det värt att lura sina nära och kära ?

 

Låna ut pengar till någon är något man ALDRIG ska göra OAVSETT hur mycket man litar på den personen.

Det finns folk som lurat sin egen mamma för pengar.

Så man kan aldrig riktigt lita på någon då ens liv styrs efter hur mycket pengar man har så folk kommer sticka en i ryggen om dom hamnar i en ekonomisk kris och inte kan ta sig ur.

 

Jag är alldeles för snäll, hade lätt kunnat låna ut pengar men pappa har sagt till mig att man ALDRIG ska göra det så jag lyssnar på honom :)

Men det gör ont i mitt hjärta att säga nej till nära och kära som är i behov.

Så kanske man gör ett undantag eller två.

Men jag vet en person som ALDRIG skulle lura mig oavsett.

Hon hade hellre gått under själv än blåst mig.

För hon har alltid varit en person som hellre ger oss massa saker än sig själv.

Så länge jag är glad, lycklig och nöjd är hon det.

Även om hon fått lägga pengar på mig istället för på sig själv .

Min älskade fina mamma , haha :) <3

 

Men tänk på det mina vänner, var inte för snälla för en dag får ni en kniv i ryggen.

Handlar det då om mycket pengar kanske det inte är så kul !

 

 

För övrigt är det löning idag, wihoo :)

Och då blir det storhandling.

Jag ÄLSKAR det :)

Inte att storhandla men att få hem massa mat och veta att man bara kan öppna kyl/frys och hitta det man söker.

Slippa gå och handla massa varje dag utan allting finns hemma :)

Älskar att fylla frys och kyl helt enkelt , haha :)

Så först jobb till 15 och sen handla, fin onsdag.

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 25 februari 2014 22:28

Stämmer så bra.
Hade inte kunnat säga det bättre själv.
Sjukt men sant. . .

Låter bilden tala för sig själv :)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 22 februari 2014 11:18

Personer som man verkligen känner sig uppskattad utav.

Få personer som får en att känna sig viktig och speciell.

Det är få personer som älskar en villkorslöst och som bara med några få ord kan få ens hjärta att smälta :)

Här kommer en av personerna som får mig att känna så :)

Det finns så klart fler men denna flicka vet jag uppskattar mig oavsett vad som händer eller sker.

 

Hon värmer mitt hjärta VARJE gång vi ses och jag älskar den känslan :)

Hon är finaste tjejen i världen och jag kan inte förklara hur mycket jag älskar henne.

Att älska någon så högt och så mycket, det är galet.

Jag visste inte själv att man kunde älska någon så liten så mycket men det förstår man den dagen man får uppleva det.

Dom säger att när ens syster får barn är det som att man själv får barn.

Nu vet jag inte hur det känns att få barn själv men jag tror att det stämmer ganska bra :)

Jag kommer förmodligen älska mina barn lika mycket som denna lilla prinsessan.

 

Är så glad att hon finns och att jag har äran att vara hennes moster.

Jag är så stolt över detta lilla liv :)

Hon är så duktig och framåt och något av det mest underbara som finns.

 

Älskar henne till tusen <3

 

 

Är en stolt moster till denna prinsessan :) <3


      

Av Denice Lundahl - 19 februari 2014 17:05

change.
Even if I tried,
Even if I wanted to.

 


Jag dööör snart !

Vet inte vart jag ska ta vägen.

Dagarna tar död på mig och nätterna är ett helvete !

Jag sover inte om nätterna, vaknar tusen ggr om.

Får ingen ro, ingen sammanhängande sömn.

Vilket resulterar till att dagarna tar död på mig.

Jag är så trött, så slut att jag inte kan fungera till 110% och vara som jag borde vara.

Då blir jag irriterad !

För jag står inte ut.

Osv osv osv...

En enda ond cirkel.

Så snälla låt mig kunna sova !

Så jag slipper denna onda cirkel, kan vara glad och positiv istället :)

Nu är jag mest irriterad och negativ, vilket är jääävligt tråkigt.

Både för mig och alla runtomkring.

 

Men men onsdag idag snart helg , haha :)

Dock jobbar jag natten både tors och fredag , wihoo ;)

Så blir dubbelt jobb båda dagarna men det ska vi nog kunna ordna .

Har gjort det förr och kan göra det igen ;)

Work hard, play hard ;)


För övrigt tänkte jag bara ta det lugnt i helgen , förhoppningsviss sova och njuta av att det faktiskt är helg :)

 

Nu ska denna trötta flicka sluta skriva.

Kärlek och Respekt / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 16 februari 2014 20:24

Ingen roll.

Vad , när , hur eller varför.

Sätt alltid familjen först.

Familjen ska ALLTID vara prio 1 !

 

Det spelar heller ingen roll om ni har bråkat kanske till och med är ovänner.

Kanske inte har världens bästa relation men när någon i familjen mår dåligt eller det har hänt något ska man ALLTID finnas där !

 

Det finns inget bråk , ingen händelse eller liknande i hela världen som hade fått mig till att INTE ställa upp för min familj.

Oavsett vad så finns jag alltid här och kommer alltid hjälpa till i den mån jag kan !

 

Så vad ni än gör så finns alltid där för er familj.

Stötta dom och älska dom.

Även om du är arg , ledsen , besviken osv.

 

Älskar denna meningen " Älska mig när jag förtjänar det som minst för då behöver jag det som mest"

Det är en bra mening att ha i bakhuvudet :)

 


Kärlek och Respekt / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 15 februari 2014 14:53

Ord i världen som kan förklara min smärta.

Det finns heller inga ord i världen som kan beskriva hur jag känner.

Smärtan är olidlig.

Som jag känner är obeskrivligt.

Jag trodde att det skulle bli lättare med tiden och göra mindre ont.



Smärtan att förlora två person som stod en nära.

Som man växt upp med och varit en stor del av ens barndom.

Som alltid funnits där för en och hjälpt oss så många gånger.

Som man har så många och fina minnen med.

Men oavsett hur mycket fint man har att se tillbaka på så gör det så jädra ont att veta att man inte kommer få fler underbara stunder ihop.

Att deras tid här på jorden är över och att vi aldrig mer kommer ses.

Mitt hjärta blöder :'(

Jag saknar dom mer och mer för varje dag.

Jag både älskar och hatar att titta på foto av dessa två fina människorna.

Jag älskar det för att det är numera enda sättet för mig att få se dom och jag hatar det av exakt samma anledning.

Jag får tårar i mina ögon samtidigt som jag kan le.

Le för att ni var världens finaste morföräldrar och gråter för att jag aldrig mer kommer få träffa er :'(

Nu får jag tänka tillbaka och leva på minnena som jag har med er.

Men jag skulle kunna döda för att ni båda ska komma tillbaka och finnas här hos mig.

När morfar gick bort tog han en del av mitt hjärta med sig.

När mormor gick bort tog hon ytterliggare en del.

Det är delar som jag aldrig kommer få tillbaka.

Som jag aldrig kan få tillbaka.

Jag kommer alltid sakna och älska er oavsett vad som händer.

Jag kommer aldrig kunna glömma er och den dagen jag får barn ska jag stolt visa upp er för dom.

För jag vet att ni hade tittat på mina barn med beundransvärda ögon.

Jag vet att ni hade älskat dom lika mycket som jag.

Jag vet att ni hade lyst upp som solen när ni hade fått träffa dom.

Och jag vet hur gärna mormor hade velat se mina barn, så det gör ont i mitt hjärta att hon inte fick den äran.

Och att mina barn inte fick äran att träffa min mormor och morfar.

Men tyvärr kan man inte göra något.

Båda var gamla och sjuka och är säkert på en mycket bättre plats nu.

Det får jag i alla fall hoppas.

Och jag vill inget annat än att dom ska ha det bra och vara tillsammans.

Men dom hade mycket hellre fått vara det här hos mig.

Men i mina tankar är dom alltid med mig.

Och kommer alltid vara.

Ni kommer alltid att vara en del av mig.

Älskar er så mycket <3<3<3<3<3

 

 

Världens finaste och mest underbara morföräldrar :) <3

 

 

 


Sista konversationen på sms med min fina mormor.
Förmår mig inte att radera den.

Och jag är så imponerad att hon lyckades lära sig att skicka sms, så stolt över henne.

Hon kriga in i det sista med denna jädra tumör som gjorde hennes sista tid till ett helvete.

Men hon kriga och var sååå stark.

Så för att hedra henne ska jag också ta mig igenom allt det svåra i livet och kriga.

För det som jag kallar för "svårt" är INGENTING jämfört med det hon gick igenom den sista tiden.

Så oavsett hur jobbigt och svårt jag har det så ska jag kämpa vidare.

För hennes skull .

Du var stark mormor och jag ska vara stark för din skull <3

 

 

 

Ta vara på alla äldre i er närhet, en dag finns dom inte längre och ni kommer ångra om ni inte fanns där för dom när dom behövde er som mest.

Är SÅÅ glad att jag och mormor fick så bra kontakt det senaste året och kom varandra mycket närmre.

Och att jag fanns där för henne och hjälpte henne i den mån jag kunde.

 

Ta ingen förgivet och älska varandra varje dag som om det vore den sista :) 

Kärlek och Respekt <3

Av Denice Lundahl - 14 februari 2014 12:34

Jag både älskar och hatar denna dagen.

Ja man borde absolut visa den man älskar att man älskar den varje dag.

Det borde inte eller ska inte behövas en speciell dag för detta.

Men nu finns denna dagen så då kan man ju faktiskt ha lite extra mysigt.

Inte bara för det är alla hjärtans dag utan mer för att ha en ursäkt att skämma bort varandra lite, kanske ?

Haha jag vet inte.

Förra året var jag jätte sjuk på alla hjärtansdag.

Hade feber och mådde skit.

Men fick ändå en myskväll med min älskling.

Detta året är jag frisk, än så länge i alla fall :)

Och imorse skämde jag bort min älskling med två presenter :)

Ikväll ska vi ut och äta bara men jag ser framemot det.

Behöver lite mys med min älskling :)


För övrigt pallar jag inte när folk ljuger.

HATAR lögner, det förstör mer än vad det gör nytta.

Visst det kanske inte alltid är så lätt att vara ärlig men du kan faktiskt vara ärlig utan att vara elak.

Ärlighet varar längst så är det faktiskt !

Och sanningen kommer alltid fram tillslut :)

Jag är inte konflikträdd och tar gärna upp saker och ting med personer när jag är arg eller irriterad.

Visst alla är inte som jag men om man är rädd för att prata öga mot öga.

Skriv ett sms.

Om jag inte vet vad jag gjort eller vad jag gör.

Så kan jag inte heller be om ursäkt, göra om och göra rätt.

Så bäst är att berätta när det är nånting så löser man det tillsammans.

Istället för att gå och sura och det blir tråkig stämning :)


I alla fall så inser man alltid om en person är falsk, förr eller senare.

Jag vill inte tro att personer sticker mig i ryggen eller ljuger för mig.

Men sen kommer den dagen då det händer, jag blir besviken och arg.

Och det värsta är när folk man inte trodde skulle göra så eller vara falsk är personen som är det.

Då blir det jobbigt.

Jag vill ha högre tankar om människor.

Men jag har också lärt mig att egentligen är det bara dig själv du kan lita på.

För vi lever i en falsk värld.

En värld där vi måste vara egoister för att komma nånstans i livet, tyvärr.


Men men nu ska jag inte skriva mer tråkigheter på denna dag.

Idag ska vi visa kärlek och älska varandra.

Så alla mina nära och kära, jag älskar er och uppskattar er till tusen :)
Vill aldrig förlora er , det hoppas jag att ni vet .


Glad alla hjärtansdag på alla övriga läsare :)


Kärlek och Respekt / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards