Niican

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Alla hjärtans dag idag . . .

Av Denice Lundahl - 14 februari 2014 12:34

Jag både älskar och hatar denna dagen.

Ja man borde absolut visa den man älskar att man älskar den varje dag.

Det borde inte eller ska inte behövas en speciell dag för detta.

Men nu finns denna dagen så då kan man ju faktiskt ha lite extra mysigt.

Inte bara för det är alla hjärtans dag utan mer för att ha en ursäkt att skämma bort varandra lite, kanske ?

Haha jag vet inte.

Förra året var jag jätte sjuk på alla hjärtansdag.

Hade feber och mådde skit.

Men fick ändå en myskväll med min älskling.

Detta året är jag frisk, än så länge i alla fall :)

Och imorse skämde jag bort min älskling med två presenter :)

Ikväll ska vi ut och äta bara men jag ser framemot det.

Behöver lite mys med min älskling :)


För övrigt pallar jag inte när folk ljuger.

HATAR lögner, det förstör mer än vad det gör nytta.

Visst det kanske inte alltid är så lätt att vara ärlig men du kan faktiskt vara ärlig utan att vara elak.

Ärlighet varar längst så är det faktiskt !

Och sanningen kommer alltid fram tillslut :)

Jag är inte konflikträdd och tar gärna upp saker och ting med personer när jag är arg eller irriterad.

Visst alla är inte som jag men om man är rädd för att prata öga mot öga.

Skriv ett sms.

Om jag inte vet vad jag gjort eller vad jag gör.

Så kan jag inte heller be om ursäkt, göra om och göra rätt.

Så bäst är att berätta när det är nånting så löser man det tillsammans.

Istället för att gå och sura och det blir tråkig stämning :)


I alla fall så inser man alltid om en person är falsk, förr eller senare.

Jag vill inte tro att personer sticker mig i ryggen eller ljuger för mig.

Men sen kommer den dagen då det händer, jag blir besviken och arg.

Och det värsta är när folk man inte trodde skulle göra så eller vara falsk är personen som är det.

Då blir det jobbigt.

Jag vill ha högre tankar om människor.

Men jag har också lärt mig att egentligen är det bara dig själv du kan lita på.

För vi lever i en falsk värld.

En värld där vi måste vara egoister för att komma nånstans i livet, tyvärr.


Men men nu ska jag inte skriva mer tråkigheter på denna dag.

Idag ska vi visa kärlek och älska varandra.

Så alla mina nära och kära, jag älskar er och uppskattar er till tusen :)
Vill aldrig förlora er , det hoppas jag att ni vet .


Glad alla hjärtansdag på alla övriga läsare :)


Kärlek och Respekt / Denice Sölvgren Lundahl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards