Niican

Alla inlägg under maj 2013

Av Denice Lundahl - 30 maj 2013 22:08

En mysigt promenad med min älskling i detta fantastiska väder :)

Underbart :)

Länge har jag fått tjata men äntligen fick jag min efterlängtade promenad :)

 

Innan dess var jag på möte på Maxi.

Tråkigt att ta sin tidiga dag för att gå på ett möte som man inte ens fick betalt för.

Men men så är det ju.

 

 

Nu ska jag krypa ner i sängen med min älskling :)

Och gosa lite innan en god natts sömn ;)

 

 

Fredag imorgon, wihoo ;)
Och jag ska dejta min älskling, kan det bli bättre ?

ICKE ! :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 27 maj 2013 06:48

Aldrig att denna dagen skulle komma.

För kanske 2-3 år sen skulle jag ALDRIG få för mig detta.

Och jag hade heller ALDRIG klarat av det.

 

Usch nej.

Jag har aldrig klarat det innan.

Aldrig tyckt om det innan heller.

Jag klöktes nästan bara av tanken.

Jag tyckte att det påminde mig om snor.

Men nu går det faktiskt bra.

Med massor av kanel , massa med äpplemos och en hel del vilja så går det faktiskt ner.

Utan att jag håller på att dö för varje sked jag tar :)

Framsteg ;)

 

 

För övrigt är det måndag idag.

Hade en fruktansvärd dröm inatt.

Så glad att jag vakna och insåg att det bara var en dröm.

Hade blivit riktigt jobbigt annars.

 

Ganska bra start på denna måndagen, känner mig utvilad.

Lönen är på kontot och jag har massa att göra idag.

Funderar på att hoppa 1/3 grejer som ska vara gjort idag och skjuta fram det till nästa vecka.

Varför ?

Jo för tiden blir knapp annars.

Man får prioritera ! :)

 

Efter min operation fick jag fruktansvärt ont i armen där jag hade droppet och nu har jag skit ont igen.

Vet inte vad det är.

Men ger det tre dagar i alla fall sen får man väl springa till läkaren.

Trots att jag hatar det !

Men det gör skit ont att sträcka ut armen så går det inte över så måste jag se vad som är fel.

 

Nu ska jag fixa sista och bege mig mot jobb.

Undra hur denna dagen ska sluta.

Jag hoppas på det bästa.

 

Over and out/ Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 26 maj 2013 20:11

Ja varför är folk så jävla nyfikna ?


Folk vill höra allt och veta allt.

Man tror att folk bryr sig men egentligen är dom bara nyfikna.

Dom frågar om det hänt något, om något är fel osv.

 

Men man märker tydligt vem som verkligen bryr sig och vem som bara är nyfiken.

Man märker även när folk är lite "skadeglada" åt ens olycka.

Och egentligen bara vill sprida massa skvaller och vara den som hört det FÖRST !

 

Jag litar inte på många människor i mitt liv.

Bara dom som står mig närmst.

Och som jag vet varken är "skadeglada",sprider skvaller eller bara är nyfikna.


Jag vet vem jag kan dela vad med och vem jag borde dela saker och ting med.

Vet också vem som är falsk och går bakom min rygg.

Såna människor tar jag avstånd ifrån.

Jag kan prata med dom, vara trevlig och ha en ytlig relation till dom men dom kommer aldrig komma mig in på livet.

Och ibland är det svårt att se att en människa är falsk om man inte tittar på dom med kritiska ögon.

Och jag har så svårt att tro att folk är falska och vill alltid tro gott om personer.

Men i slutänden märker man alltid vem som är äkta och inte.

Och tyvärr finns det allt för många fula fiskar .

 


Men men. . . .

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 25 maj 2013 13:03

Hur det blir. 

Och jag är än inte riktigt säker heller.

Men det är i alla fall värt att kolla upp, se hur det ser ut och om det finns/är möjligt.

Så får man antagligen ta beslutet efter det.

Det hade ju blivit en sjuk lättnad om man gjort det .

Öppnar och andra möjligheter än dom jag har idag.

Så det kan ju egentligen bara bli till det bättre :)
Är nog bara till min fördel :)

Men men vi får se :)

 

 

Ledig helg.

Nice :)

Tråkigt väder som vanligt :(

Blir ändrade planer och ska spendera kvällen i Ystad.

Kan bli trevligt ;)
Trevligt sällskap i alla fall.

Får hoppas på det bästa.

 

 

Hoppas ni alla har en trevlig helg.

Over and out /Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 22 maj 2013 13:18

Ifrån sex veckor känns som en jävligt lång tid.
Känns inte riktigt som att det funkar att tänka " Det är BARA 6 veckor kvar"
För sex veckor är fan skit lång tid.
Och springer iväg gör den inte heller.
Och grejen är det att jag tror inte att jag kan stå ut dessa sex veckor.
Jag tror inte att jag kommer klara det.

Vad gör jag då?
Mår dåligt, är gråtfärdig hela tiden och känner mig illa till mods?
Ska jag behöva må och känna så?
Usch :(

Jag bara gnäller och gnäller.
Och jag är ledsen för det men det mesta känns så tungt och orättvist just nu.
Just nu finns det bara min fina älskling som gör mig glad.

Men det vänder väl snart.

Over and out/ Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 21 maj 2013 20:26

Som ska hända härnäst ?

 

Undra vad som komma skall ?

Undra hur saker och ting kommer bli.

Undra hur allting kommer se ut i slutänden.

Undra om det någonsin kommer bli bra.

Bli precis som man vill.

Och när man väl nått dit, undra då om man kommer få ha det kvar.

För det känns som att man kämpar och kämpar men i slutänden så får man ändå inte uppleva det man uppnått.

Utan då ska man lämna eller lämna ifrån sig det till någon annan.

Det känns inte bra !

 

 

Känns som att jag har tusen tankar i mitt huvud.

Och jag vet inte vart jag ska börja för att reda ut dom.

Just nu är jag så trött, har ont och är allmänt slut i huvudet.

Så jag orkar nog inte reda ut det som snurrar runt inne i mitt huvud.

Jag måste nog bara få vara ett tag, ta itu med känslorna som jag har inombords.

Och inte behöva tänka på allt annat runt omkring utan bara prioritera det som är viktigast.

Viktigast för mig.

Det kanske verkar egoistiskt men kan inte lägga alla mina tankar och krafter på annat håll.

Och eftersom jag redan gjort mer än vad jag borde ett bra tag nu så tänker jag faktiskt bara vara och reda ut det känslomässiga.

 

Jag tänker blicka framåt och hoppas på det bästa.

Kanske blir det bra , kanske blir det mindre bra.

Jag vet inte men jag måste tro på att bättre tider väntar för annars finns det ingen mening att kämpa.

Och jag vill inte ge upp men just nu är jag fanimej nära.

Så jag hoppas att jag ser ljuset i tunneln och står ut 6 veckor till !

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 20 maj 2013 20:56

När man börja känna en vändning så gick det stup rakt åt helvete igen.

Jag blir så trött :(

 

Jag hoppas verkligen att jag står ut med detta annars vet jag inte vart jag ska ta vägen.

Kommer gå dit med tunga steg imorgon.

Med en klump i magen och en dålig känsla inombords.

 

Jag vill inte detta, ingen vill väl detta egentligen.
Förutom den enda personen som kan påverka detta.

 

Jag finner inte ens ord, kan inte tro att det är sant.

Ahhh !!

Men har väl ett par tunga veckor framför mig nu :(

Jag hoppas att detta inte knäcker mig igen.

Nu när jag precis ställt mig upp på mina fötter.

 

Men jag kan bara hoppas på att detta är den 3 olyckan för då är jag färdiga nu.

Och kan hoppas på det bästa :)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 16 maj 2013 19:53

Göra det .

Man får göra det.

Man SKA göra det  .

 

Men jag vet hur svårt det är.
Speciellt när man känner att man nått en återvändsgränd och man inte själv tror på att det kommer vända.

Då man ligger på botten och man inte ens kan se toppen.

Man är så långt nere att man ser någon väg upp igen.

 

Men det vänder, det gör det alltid.

Nån gång vänder det och saker och ting blir bra.

Kanske till och med bättre.

Även om man ALDRIG tror det just då.

 

Så ge inte upp, kämpa vidare.

Det försöker i alla fall jag göra.

Och jag kunde inte haft ett bättre stöd från vänner, familj och världens finaste pojkvän :)

 

Det finns ingen som du för mig älskling.

Du är det bästa som finns och min kärlek till dig går inte ens att besrkiva med ord <3

 

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards