Niican

Alla inlägg under maj 2009

Av Denice Lundahl - 31 maj 2009 14:38

Jag kände mig jätte gammal igår .

Vi var nästan bara med folk som var 30 + och hamnade på swing in och bara åldersgränsen där är typ 28 och sen kan ni själv tänka hur gamla dom är som går dit.

Så 19 år och helt lost bland alla "gamlingar" haha :)

Plus hade min syster sminkat och satt upp mitt hår och klätt mig i kavaj så jag personligen tyckte bara att det fattades ett par glasögon och sen hade jag sett ut som en 30-årig affärskvinna men dom andra punktera flera ggr hur fin jag var så fick väl vara nöjd ändå :)

Men kul hade vi och det är huvudsaken :)

Kom hem vid 10 halv 11 imorse efter ungefär 3 timmars sömn och mamma stressar mig så vi är hos moster till klockan 11.

Men familjen Almström är inte den familjen som är i tid så fick vänta ett tag innan jag fick mat :(

Och nu plattar mamma mitt hår och sen ska jag fixa till mig och dra vidare mot skurup där jag ska spendera resten av dagen/kvällen :)

Vi ska ut och äta så det blir säkert jätte mysigt :)

Orkar inte fixa mig egentligen men måste man så måste man .

Får dra på mig något lätt också för orkar inte ha jeans och det är ändå varmt ute så det ska nog funka :)

Nej nu ska jag ta tag i mig själv , bye bye :)

Av Denice Lundahl - 27 maj 2009 13:01

Barn och bebisar är nog det bästa som finns.

Finns inget bättre än när ett barn blir så glad av att se en att det springer fram och kramar om en.

Eller när dom är ledsna och lägger huvudet intill ens axel.

Och jag bara älskar när man har dom i knäet, dom lägger sitt huvud mot ens bröstkorg och man kan känna värmen ifrån deras kind och små andetag uppenbara sig.

När man känner hur dom allt mer och mer överlåter sig själv till en och tillslut somnar tätt intill en.

Åh jag älskar den känslan, den är så mysig.

Något mysigare än det finns nog inte.


Från det ena till det andra, jag älskar att ha mycket att göra så dagarna går fort och livet känns bra men denna veckan är jag inte riktigt i form för det. Jag önskar mer än något annat att bara få sätta mig ner i lugn och ro och bara ta det lugnt.

Men icke, jag har fullt upp så dagar som kvällar som nätter osv osv :)

Så det blir ingen vila för min del.

Mår inte helt hundra heller antingen håller jag på att bli sjuk eller så är jag pollen allergiker.

Känns mer som allergi för mina ögon svider en del :(

Men vafan ska inte gnälla finns alltid någon som har det värre än mig och om inte annat så kanske jag får vila lite nästa vecka trots allt PAAAAARTY för folk tar studenten :)

Men nu ska jag inte tråka ut er mer, förresten har jag ett väldigt högt läsantal denna månaden, vilket är jätte kul :)

Fast hade varit lite roligt att veta vem alla dessa är också men men :)

Nu ska jag kriga :)

Av Denice Lundahl - 26 maj 2009 13:03

Jaa när jag tittar på andras bloggar så är dom helt avancerade.

Skit snygga precis som dom lagt eller lägger ner så mycket tid på sina bloggar så klickar jag in på min egen så är den skit tråkig .

Hur kan jag ha så många läsare med en så dålig blogg ?

Nja det vet jag inte.. Men alla andra har tusen bilder och kanske till och med flera uppdateringar om dagen.

Medans jag bloggar några få ggr när jag har tid och det är väldigt sällan det kommer upp en bild på min blogg.

Men så fort min dator väljer att vakna upp så ska jag ge er en bättre insikt på mitt liv.

Ni ska få mer bilder osv så min blogg blir lite roligare i alla fall :)


För övrigt har jag en ganska upptagen vecka, är överallt och ingenstans som vanligt ja :)
Väntar på sommarschemat ifrån maxi men det verkar förgäves.

Hoppas på att få det nu snart i alla fall trots att dom lovat oss det ett tag nu och vi fortfarande står utan...

Ska hinna med en sväng till skurup denna veckan.

Var där en snabbis i lördags, jätte mysigt måste jag få säga :)


Och jag bara måste tacka alla mina underbara vänner som är där och stöttar mig till tusen, även pappa och världens bästa stora syster :)

Måste nämna Smo och Snor för utan er vetifan vart jag skulle ta vägen.

Ni fångar mig när jag håller på att falla och finns där för mig varje steg jag tar.

Ni är något av det underbaraste som finns :)

Finns ingen som orkar med mitt liv som är så fullt av intriger varje dag, lyssna på mig och finnas där för mig som ni två :)

Ni är helt enkelt dom bästa vännerna man kan ha :)

Och jag är väldigt lyckligt lottad som funnit just er två :)

Ni betyder otroligt mycket för mig och jag hoppas att ni vet hur tacksam jag är för allt ni gör för mig :)


Blir ett litet snabbt inlägg för jag måste skynda mig men fick väl sagt en del ändå :)


Och mitt råd till alla er där ute : Ta vara på det ni har för en dag mister ni det och det är inte alltid man får en andra chans :)

Av Denice Lundahl - 18 maj 2009 16:19

Ja då bloggar jag väl igen då :)

Vill återigen tacka för Emsans söta kommentar om att jag kommer bli en på tok för snäll mamma och att jag kommer bli en sån mamma som alla andra önska att dom hade :)

Ni är så snälla mina vänner :)

Haha men man vet aldrig kanske blir jag en riktig jävel till mamma med tanke på att ni alla tror tvärtom .

Det återstår att se :)


Kan skriva lite kort om matchen i fredags .

Jag hoppades på 90 min på bänken men blev istället nästan 90 min på plan :(

Jag ville inte spela så mycket och är verkligen inte nöjd med min insats.

Jag blir så jävla irriterad och arg på mig själv för att jag inte kan ge 110 % hela tiden under matchens gång :(

Jag har tyvärr inte konditionen till det. . .

Första minuterna spela vi bra, fick in 2 mål.

Sen gick det bara utför efter det.

Vi gjorde ett bra jobb med att lyfta laget så vi dom blev offside ett flertal ggr men annars så vet jag inte om någon av oss egentligen ville ha boll.

Såg lite dåligt ut på den fronten därav att dom tog alla utsparkar och utnyttja sina chanser och gjorde mål.

Dom hade otroligt snabba anfallare och jag kan säga att jag var förlorad när hon börja springa för det fanns inte en chans i världen att jag hann ikapp.

Resultat behöver vi inte nämna men dom vann i alla fall och ja dom var värdiga vinnare eftersom vårt lag inte gav 110..

Dom fick en straff och domarens kommentar var " Den kan ni skriva upp under rubriken onödiga straffar "

Kommentaren var onödig eftersom vi var i ett pressat läge men annars var domaren för ovanlighetens skull bra.


Kollade på en match i söndags där en kille råka sparka en annan kille i huvudet varken domaren eller linjedomaren reagera på detta men efter klagomål från det motsatta laget så fick killen rött kort och fick lämna planen.

Var det rätt ?!

Det tyckte inte jag, för det första var det en olyckshändelse och för det andra ska domaren inte döma efter klagomål osv.

Vi hade också det så i en match, vi fick straff men efter att en tjej i det motsatta laget hade dividerat med domaren ett tag så fick vi indirekt frispark istället .

Det är domaren som dömer och han ska inte påverkas av andras kommentarer eller åsikter angående händelsen och speciellt inte efter att han redan dömt.

Det är fel och jag blir sjukt irriterad på sånt men ja så är det ibland tyvärr.

Av Denice Lundahl - 15 maj 2009 14:41

När jag logga in på min blogg nyss så hade jag fått några kommentarer :)

Kul att ni kommenterar by the way :)

Fick en söt kommentar på inlägget "bebis" som lyder:

O när den dagen kommer så blir du en jättebra mamma tror jag:) . . .

Tackar för den, det värmde :)
Och för någon dag sen så sa även min fina vän Simon "bebis" att han ville ha barn med mig för han tror att jag kommer bli en riktigt bra mamma :)

Så jävla gulligt :)

Nu får vi bara hoppas att jag blir det också eftersom folk verkar tro det så måste leva upp till förväntningarna ju :)

Nu ska jag bara finna mig en bra pappa som kan fullända min familjedröm :)

Men å andra sidan har ju jag och Sandra kommit överrens om att man inte behöver någon man utan bara hans tillgångar :P

HAHA nej skojar bara, pappa han går i taket om detta sker :P

Fast jag och Sandra tyckte det lät bra :)


I alla fall ska jag svara på dom andra kommentarerna också :)
Allt är bra med mig, hoppas det är det med dig också :)
Visste dock inte att du läste min blogg men där ser man ;)

Denice är just nu väldigt mycket på slottstaden, hennes kära moster är på resande fot nästa vecka och några andra också så jag får hoppa in och ingen är gladare för det än jag :)

Vart är du själv för tillfället ? :)


Lite sådär halvdant inlägg men det får ni nöja er med :)

Ska ta tag i mitt bloggande sen igen när min dator väljer att återupplivas :)

Och så ska jag så klart ha tid också :)


I alla fall fortsätt gärna kommentera, behöver inte nämna namn om ni vill vara anonyma :)

Och jag måste ändå godkänna alla kommentarer innan dom läggs upp :)


Förresten så har jag kommit på att jag vill lära mig teckenspråk :)
Någon annan som är sugen ?

För då får ni gärna göra det med mig.


Ikväll är det match mot serieledarna och jag vill inte spela :(
Skadar mig för fan alltid så orka det :)
Kunde jobbat 17-22 istället men dum som jag var så sa jag nej för tror inte tränaren blir så glad om jag ringer idag och säger att jag inte kan.

Men jag hoppas på en plats på bänken i 90 minuter och en god insats av resten av laget :P

HAHA så lat jag är :)

Nu ska jag snacka skit istället med min Smoooo :)

Så ha en trevlig helg så får vi se när nästa inlägg uppenbarar sig :)



Av Denice Lundahl - 8 maj 2009 13:15

Sitter på jobb nu, slitar som tusan :)

Eller inte, barnen sover och jag sitter vid datorn :)

Men det är skönt, snart kommer dom små liven vakna igen och då är det full rulle resten av eftermiddagen :)
Men jobbar bara tills tre sen är jag fri enda tills imorgon.

Härlig helg framför mig med mycket jobb men vafan inget vidare väder ändå så ska icke klaga :)

Skönt att vara tillbaka på dagis lite har varit så mycket på maxi så skönt med lite omväxling.

Och barn är så charmiga och goa :)

Mig kan dom få att smälta direkt med deras stora ögon och breda leende :)

Annars så är allt som det ska vara, tror jag :)
Jag vill ha tillbaka solen dock men annars så leker livet och jag njuter av tillvaron :)

Av Denice Lundahl - 5 maj 2009 14:17

Ja vad ska man säga ?

Jag är typ aldrig hemma, ute och glider i det fina vädret dom fåtal dagar som jag inte sitter instängd på jobb och kämpar med mitt liv :)

Och kvällar och nätterna tar jag också vara på men blir inte mycket sömn dock :P

HAHA jaa jag försöker väl hinna med så mycket som möjligt helt enkelt :)

Jag är överallt och ingenstans just nu men jag trivs så jag ska icke klaga :)

Denna vecka jobbar jag på dagis och kommer jobba hela helgen på maxi så det blir hårt med 7 dagars arbete plus födelsedagsfester osv :)

Men tycker om att vara tillbaka på dagis, jag älskar mina barn :)
Vet att man inte får ha favoriter men finns två barn som är lite mer favoriter än dom andra men ingen av dom är på dagis just nu :(
Lite tråkigt men jag gillar alla mina barn så det går bra med dom andra små charmtrollen också :)

Men jag får kriga och hoppas på några lediga dagar nästa vecka helt enkelt :)
Inte haft någon match på länge och skada mig sist och skada mig återigen på träningen igår så nu har jag ont i min stackars foooot :(

Så jaa det är väl det mesta....

Nu ska jag glida vidare ;)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards