Niican

Alla inlägg under februari 2009

Av Denice Lundahl - 27 februari 2009 08:09

Jag har faktiskt hunnit med en hel del denna veckan.

Började striptease dansen i onsdags, det var kul men riktigt jobbigt.

Alltså gud som hon plåga oss, fick träna magen jätte mycket.

Haha men det var kul att dansa, alltså när jag kommer därifrån kommer jag kunna saker jag aldrig trodde att jag skulle klara av.

Men ingenting är omöjligt ;)

Känns lite glyttigt dock att stå och ta på sig själv men vafan ;)

Haha ÄLSKAR låten som vi dansar till, lyssnar på den hela tiden nu :)

Har lyckats ha feber denna veckan också men har ändå jobbat, dansat osv.

Har SÅÅ ont i kroppen men man ska inte klaga, det löser sig :)

Och hemskt vad jag är positiv helt plötsligt , haha vet inte vart det kommer ifrån.

Är väl bara på bra humör antar jag.


Men i alla fall är jag mäktigt trött på alla som tror att jag är någon som ska ställa upp för dom ENDAST när dom har problem.

Folk som ALDRIG ringer annars, aldrig bryr sig om hur jag mår eller om vi bara ska umgås MER än när något har hänt.

Tyvärr är jag en sån människa som gör allt för mina vänner, jag får dåligt samvete om jag inte ställer upp.

Så jag finns alltid här oavsett vem personen är.

Om det är en nära vänner eller bara en bekant.

Men sen kan jag bli så irriterad på mig själv för var fan är mina så kallade "vänner" när jag mår dåligt ?!

När jag behöver deras stöd, hjälp och råd ?!

Jaa överallt utan hos mig !

Men jag har inte mage att skita i en vän som ringer och gråter.

Som är helt förstörd, vem har det ?

Samma med mitt kära Ex, han vet om det och kör alltid den " Jag kan bara prata med dig, du är den enda jag kan prata med och jag behöver verkligen prata" BLA BLA BLA !!
Fast han har i försig funnits där för mig också men jag finns där alltid, för alla.

Sen är frågan om han verkligen behöver prata alltid eller kör det som ett trick för vinna tillbaka mig när jag valt att gå min väg.

Men jag tror faktiskt att vissa utnyttjar det för dom vet om att jag helt enkelt inte kan strunta i att dom mår dåligt.

Men jaa alla tänker alltid på sig själv i första hand så är det bara .

FAST finns folk som jag vet att jag kan räkna med alltid som t.ex min underbara SMOOOOO, hon sviker aldrig :)

Inte Snoooor heller, utan er vet jag inte riktigt vart jag skulle tagit vägen :)


Nej nu ska jag ta alvedon och nej Sandra jag är inte beroende !
Har ont i huvudet och kanske feber fortfarande och för att orka med jobb så behövs det :)

Av Denice Lundahl - 24 februari 2009 10:32

Jaa nu blir det ingen träning för jag måste ju jobba plus så missar jag träningsmatchen på lördag för jag jobbar då med.

Lite tråkigt faktiskt, vill komma igång ordentligt.

Men men imorgon börjar dansen :)

Så lite träning får jag i alla fall.

Det kommer bli intressant och se imorgon :)

Men men jag kommer nog inte söka till skrivarlinjen.

Jag satt mig ner igår och läste igenom ansökningspapperna och jag ska skriva om 2-3  läsupplevelser, jag läser aldrig.

Jag läser nästan ALDRIG böcker så hur ska jag kunna skriva om det då ?

Neej tror jag ger upp innan jag ens börjat.

Haha som vanligt med Nican, hon gör bara saker hon vet att hon kan.

Men vi får se, jag vet inte.

Usch vad tråkiga mina blogginlägg börjar bli men kommer inte på något intressant att skriva om.

Plus så har jag alltid massa att skriva om men jag hinner glömma det innan jag bloggar, bra va ;)

Mitt minne är det sämsta som finns.

Men men nu ska jag fixa mig lite och dra mig mot jobb, orka :(

Av Denice Lundahl - 19 februari 2009 14:28

Jaa comebacken kom i tisdags och nu mera är jag en av många spelare i FC Rosengård.

HAHA pinsamt namn, varför byta från MABI till FC Rosengård liksom ?

Men men kändes skönt som fan att vara tillbaka på planen, springa lite, lira lite, skratta och ha kul :)

Men en sak kan jag säga min kondition är på NOLL, verkligen !!

Alltså förr spelade jag 90 min utan problem.

Haha nu hade jag nog inte ens pallat 30 min.

Men får ta tag i mig själv och ut och springa lite om dagarna så jag kan få tillbaka konditionen.

Sen har vi ändå träningar 2 dagar i veckan och så börjar dansen nästa vecka också så då blir det 3 dagars aktivitet för min del ;)

Så det känns bra och skönt faktiskt, behöver komma igång lite :)


En sak förstår jag INTE !
Varför knäpper en tjej upp en annan tjejs bh ?!

Alltså igår på Etage så pillar någon på min rygg så vänder jag mig om så står där 2 tjejer och dansar.

Så tar det några minuter sen är någon på och rör på min rygg igen så jag tar handen på ryggen så har hon knäppt upp min bh.

Förstår inte meningen med det bara ?

Liksom är hon svartsjuk, kunde hon väl i alla fall smällt till mig så hade jag smällt tillbaka .

Men hon knäpper upp min bh och försvinner fortare än fan.

Liksom seriöst.

Vad ska det bli av dagens folk alltså ?
Alla är helt konstiga, utflippade och ibland känns det som att dom kommer ifrån en annan planet.


Nej ska slänga mig framför tv:n nu och vila mig lite innan träningen, för jag är riktigt trött :(

Av Denice Lundahl - 16 februari 2009 21:57

Åh gud alltså jag längtar något så sjukt mycket efter min bebis.

Jag vet att jag är ung men min längtan är verkligen stark, sjukt stark.

Idag när lille Melwin tramsa sig innan vilan så trängde verkligen längtan sig fram och gjorde sig påmind.

Kan verkligen tänka hur underbart det måste vara att få bilda sin egen familj, att själv bära på sin bebis i 9 månader, kan tänka mig vilken känsla det måste vara.

Och jag är så fascinerad av det faktum att något kan leva inom dig i drygt 9 månader.

Tänk att något bildas och växer där inom dig och sen när du fött ditt barn så har du flera år av upplevelser och händelser som kommer förgylla din vardag.

Man formar och uppfostrar sitt barn som växer upp och blir en avbild av andra individer som bland annat är en själv och ens man.

Åh det låter sjukt underbart.

Men det kommer komma en dag då jag får uppleva allt detta, det är bara att ha tålamod.

Allting ska stämma och vara rätt sen faller det nog på plats av sig själv :)

Av Denice Lundahl - 13 februari 2009 16:29

Jaa först tänkte jag skriva om något helt betydelselöst men nej jag ska skriva om en person som jag beundrar väldigt mycket.

Denna person är min kära Smoo :)

Åh min smo :(

Du finns alltid där för mig, ger mig råd och stöttar mig till 110 %.

Och jag hoppas och vill att du ska veta att jag också finns där för dig.

Jag beundrar verkligen dig Smo för du bara faller och faller och faller men ändå reser du dig upp och blir starkare för varje steg du tar.

Och jag vet att du är en stark person, vi har helt olika problem du och jag men du gör mig stark ändå.

För att bara se på dig och hur du klarar att ta dig igenom allt så blir jag starkare.

Kan du, kan jag :)

Jag vet att du haft mycket motgångar på senaste tiden och ändå står du starkt kvar på dina ben.

Jag vet inte om jag hade klarat ta mig igenom allt det som du gör, Kämpa som du gör.

Men oavsett vad som händer Smo så är jag bara ett samtal bort och tveka aldrig, ring om det är något.

Jag kommer alltid finnas oavsett vad som sker.

Av Denice Lundahl - 11 februari 2009 16:34

Ja andra dagen i rad nu som Nican har spenderat en stund i skogen :)

Alltså åh så mysigt det är i skogen och nu är det så vackert.

Allting är täckt av den vitaste snön, det känns nästan som att man träder in i en sagovärld när man är omringad av all denna vita och fina snön :)

Nej skogen blir som en magisk plats and I just love it :)

Igår var det i försig mörkt när vi kom fram till skogen så vi kunde inte riktigt njuta av allt det fina men det var mys ändå :)

Varför är man inte oftare i skogen ?

Fast skogen är i försig finast när den är täckt av ett ganska tjockt lager snö och kan vara det som gör att man inte är allt för ofta i skogen.


Kommer en bild så även ni kan få se hur vackert det var :)

Av Denice Lundahl - 9 februari 2009 16:03

Haha jaa jag ångra mig, jag stannar här istället :)

Har ändå mina trogna läsare här och om jag ska ändra bloggsida så gör jag det sen när jag har mer tid och ork :)

Jävla mög fick min första böter idag, på 500 kr, lagom irriterande !!!
Ni kanske skulle fundera på att göra om parkeringsskyltarna ?!

Någon som tänkt på att det står så stort 18-22 sen står det 9:e varje månad så litet ?

Vem fan tänker på att läsa det lilla då ?!?!?!

Idioter och inte nog med det så får jag en så överdriven summa som 500 kr också.

Men jaa lönen var fin denna månaden så 500 är ingenting men böter är samma sak som att gå ut och slänga pengar på gatan, så meningslöst är det.

Men men för övrigt har jag haft en bra och underbar dag så ska icke klaga :)


För ovanlighetensskull ska jag ladda upp en bild :)

På mig och Snora :)

Av Denice Lundahl - 8 februari 2009 19:18

I believe that everything happens for a reason.
People change so that you can learn to let go,
things go wrong so that you appreciate them when they're right,
you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself and

sometimes good things fall apart so better things can fall together



Allt händer för en anledning,det finns en mening med allt, alla steg, alla motgångar, medgångar, alla tårar, all smärta, all kärlek, allt hat, all lycka, allt exakt allt händer av en anledning.

Vad anledning är vet man inte alltid och ibland kan man fundera, vända och vrida på det hur mycket som en helst utan att se meningen med det.

Och ibland kommer det något gott ur allt det onda.

Fast då kanske det onda hände för det goda skulle växa fram.


Meningen med livet är en bra fråga att ställa sig.

För ingen vet egentligen vad meningen med livet är.

Vi alla blir födda av en anledning, vad vet vi inte.

Varför vet vi inte för i slutänden lever vi alla för att dö.

Men en dag kanske vi får reda på vad meningen med varför just JAG lever är :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards