Niican

Alla inlägg under september 2011

Av Denice Lundahl - 23 september 2011 06:54

Det är inte så längre.

Nu lever vi i en annan värld, ett annat samhälle.

Det finns mer lockelser, saker och ting är mindre tabubelagt.

Förr träffa man sin kärlek vid ung ålder sen höll man ihop resten av livet.

Det bara var så liksom.

Och jag tycker det är så fint när man ser en gammal man och en gammal kvinna som fortfarande visar sin kärlek för varandra.

Som faktiskt fortfarande älskar varandra.

Men det är inte samma sak längre.

Folk ser lättare på skilsmässa, folk gör slut lättare, folk är otrogna till höger och vänster.

Jag tror inte vi längre är lika rädda för att förlora det vi har för det finns så många fler.

Tyvärr tror jag det är så.

Hoppas det är svar nog på din kommentar :)




Idag är det en underbar fredag efter ett lyckat föräldrarmöte igår:)
Vi gick nog alla hem nöjda och glada :)

Blir en fin dag på jobb och efter det väntar FÄÄÄST ;)

Ska bli kul, längtar verkligen :)



Neeej nu ska jag fixa mig lite sen bege mig mot jobb :)

Im ouuut/ Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 22 september 2011 16:04

ensam med honom i sängen har det alltid varit någon innan dig,

Och det kommer alltid vara någon efter dig.

Och oavsett vad han säger så kan du lika gärna inse att han har sagt samma sak till hon som låg på samma plats som du gör nu, inse det, och saknaden kan bli mindre..
Oavsett hur bra du är och hur snäll du är, kommer det alltid vara någon som är bättre och någon som är sämre än vad du är.

För han kommer alltid säga att du är vackrast och att du är den enda.

För tillfället så ljuger han inte men för stunden vill man inte ha ett löfte..

Han kommer alltid att säga det du vill höra, sant eller inte sant, så faller du för det oavsett.
Glöm aldrig att han spelar ett spel.

Spela med om du vill, men satsa aldrig allt, för det kommer aldrig han att göra . . .

Av Denice Lundahl - 21 september 2011 21:04

Men jag kan inte ..

Jag ska men jag får inte.

Jag måste men det går inte. . . . 



Alldeles för mycket att göra denna veckan och alldeles för lite ork :(

Men nu är veckan snart slut även alla måsten och all planering.

I alla fall för ett litet slag..



Måste tacka min underbara Lush för hon ställt upp och tvättat min tvätt :)
Vetifan hur jag skulle ha hunnit det annars.

TACK TACK TACK :)

Du är BÄÄÄST..

Även om jag är alldeles för trött för att visa det nu så är jag jätte tacksam :)V

Världens bäästa Mjau :)

Jag älskar dig till månen och tillbaka <3



För övrigt är jag trött, vill sova, orkar inte mer nu..

Måste fixa lite till innan jag får lov att hoppa ner i min sköna underbara säng :(



Im ouuuut / Denice Sölvgren Lundahl :) 

Av Denice Lundahl - 21 september 2011 07:38

Baby I need you 
I gotta have you 
Can't be without you  . . 


Just nu snurrar alldeles för mycket tankar i mitt lilla huvud.

Mycket som ska hinna göras, mycket som jag ska tänka på, saker jag måste planera osv.

Det vet jag när jag vaknar innan klockan ringer om morgnarna..

Men men jag slår i alla fall upp ögonen och känner mig pigg och vaken..

Det är väl huvudsaken antar jag..

Dock vill jag gärna sova så länge jag bara kan, haha :)


Jag är lite smått besviken på personer som inte kan höra av sig och säga om dom ska eller inte ska komma !
Om man bjuder någon så ger man väl alltid besked om antingen eller ?

Jag gör alltid det i alla fall..

Och gillar inte heller när personer säger ja först och sen helt plötsligt bara ändrar sig.

Men men jag tror det blir hur bra som helst i vilket fall :)

Det är ju faktiskt vad man gör det till och vi brukar vara rätt bra på att få till det så ;)



Nej ännu en arbetsdag väntar med massa att göra även efter jobb.

Imorgon har jag i alla fall ett glapp på några timmar innan jag ska tillbaka till jobb.

Så förhoppningsviss hinner jag göra en del där :)

Vi får väl se :)


Åh gud vad jag längtar, wihoo :)



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl :)


 

Av Denice Lundahl - 20 september 2011 21:49

På dig i flera timmar .

När du tittar på mig med dina stora brun/gröna ögon och ler då kan jag bara inte låta bli att le tillbaka.

Jag är som gladast i din närhet.

Jag vill bara få pussa på dig och krama dig i massor.

Även när du sover är du så söt att man inte kan slita blicken ifrån dig.

Du är faktiskt något av det mest underbara som existerar på denna jord.

Och moster älskar dig så det gör ont :) <3





Världens finaste Livan med världens finaste pappa/morfar :)
Älskar er så mycket <3 


   



Av Denice Lundahl - 20 september 2011 06:54

Jag ligger kvar i sängen..

Ligger kvar och bara är.

Andas lugnt im och ut.

I huvudet snurrar lite olika tankar.

Allt möjligt faktiskt men det mesta bara passerar.

Inget som stannar och vidareutvecklas.

Detta är förmodligen en av få lugna stunder jag får idag och därför ligger jag kvar och njuter.

Denna veckan har jag Så mycket att göra även efter jobb så därför måste jag passa på att bara vara nu.

Förstår inte hur jag ska hinna allt.

På fredag slutar jag 16.30 och folket kommer vid 20.00

Jag har alltså 3,5 timme på mig att fixa mig, äta och fixa allt här hemma.

Det blir stress men fyfan vad kul det ska bli att få samla mina vänner och bara gå loss :)
Jag gillar och jag längtar :)
Kommer bli hur bra som helst :)



Nej nu måste jag röra mig upp ur min sköna säng.

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl 



Av Denice Lundahl - 19 september 2011 21:01

som en död fisk och följa strömmen . . 

Följa alla normer.

Göra allting som man borde, som man ska..

Jag kan låta samhället och andra personer styra mitt liv.

Eller så kan jag helt enkelt bara vara som en levande fisk och simma mot strömmen !
Jag har valt att själv ta kontroll över mitt liv, att själv styra och ställa över hur jag vill leva.

Sen vad folk tycker och tänker är helt upp till dom.

Jag kommer inte sitta hemma varje helg i min egen ensamhet för att jag blir en "dålig" tjej om jag festar för mycket.

Då får jag bli en dålig tjej för att jag dricker lite sprit och går ut och roar mig. 

Jag festar inte för att bli full och skämma ut mig.

Jag festar för att tillsammans med mina vänner ha en trevlig kväll då vi går ut och dansar och i några enstaka fall gör något galet som vi aldrig skulle göra annars.

Vi släpper loss och för stunden glömmer vi allt som har med vardagen att göra.

Jobb, alla måsten osv.

Är det verkligen något fel med det ?

För jag behöver det ibland..

Sen förstår jag inte hur man kan säga att jag är en dålig tjej för att jag festar mycket.

För från Novembermånad förra året har jag jobbat KONSTANT !

Mån-fre på dagis, varannan lördag på maxi och resterande helger på Cherry..

Jag har knappt haft tid och festa..

Jag festa nyårshelgen men dock jobba jag nyårsafton fram till fem.

Sen har jag festat några få tillfällen sen dess.

Dock lite mer under sommaren men vafan..

Är det lönt att leva om man ändå inget får göra.

Jag vägrar vara LEVANDE DÖD !

Jag lever en gång, jag är 21 år och har hela livet framför mig.

Låt mig då ta vara på mina unga år och göra det jag vill.

Så jag en dag är mogen att stadga mig och bilda familj.

Bättre jag lever ut nu än skaffar barn i tidigt ålder och sen kommer på att jag vill leva mitt liv.

Då jag redan är låst av ett barn eventuellt en man.

Jag tycker inte att man ska skaffa barn, förlova sig och gifta sig för tidigt.

Sen om man vill göra det så är det upp till den personen.

Men jag kommer inte göra det.

Jag ska leva nu medans jag är ung sen när jag blir äldre så ska jag få hela den andra biten.

Och jag tänker styra mitt liv själv, ta saken i egna händer, göra det som faller MIG in.

Oavsett vad andra tycker och tänker..

Jag bryr mig faktiskt inte.. 
Jag ångrar hellre något jag gjort än något jag aldrig gjorde ! :)
 






Av Denice Lundahl - 18 september 2011 21:13

Som jag borde vara hos

Skyller inte ifrån mig 
Men du märkte ingenting 
Du behövde någon större 
Och jag behövde något att längta till 
För jag försvinner ibland 
Och alla frågar vad jag tänker på 
Men jag kan inte berätta 
För man får inte tänka så . . . 



Jag ska ge dig ett val som du enkelt kan välja bort 
Det kommer svida till men jag behöver det 
Jag måste ändra historien 
Jag måste skriva om dom där sista orden . . . 


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards