Niican

Direktlänk till inlägg 26 mars 2016

Jag saknar . . . .

Av Denice Lundahl - 26 mars 2016 22:47

Mina vänner...
En sak jag fått lära mig sen jag blev gravid vilket jag tycker är otroligt tråkigt.
Det är att man inte längre är medbjuden nånstans.
Folk frågar inte ens.
Jag var gravid inte död !
Kunde ändå göra saker.
Och nu när jag fått barn är man fortfarande inte medbjuden nånstans eller prioriterad överhuvudtaget.
Det vore helt fruktansvärt om man skulle umgås med oss en kväll.
Jag förstår inte.
Trots att jag har honom kan jag ändå göra saker.
Men faktiskt helt ärligt.
Mest av allt saknar jag EN riktigt nära bra vän som jag kan dela allt med.
Jag har alltid varit en person som umgåtts med en vän var varannan dag och pratat med om precis allt.
Nån sån vän har jag inte längre :(
Den ena gled jag ifrån , den andre svek mig , den tredje valde en kille framför mig.
Jag saknar verkligen det.
Det är galet.
Jag har inte längre någon att ringa och berätta bra/goda nyheter.
Jag har inte längre någon att ventilera allting med.
Jag har inte längre någon att göra alla knäppa saker med.
Ingen som man bara kan vara med utan att ens riktigt göra nånting.
Det är synd och tråkigt. . .


Men det sjukaste är du. 15 års vänskap har du kastat rakt åt skogen. Som om det inte vore värt nånting.
Du ville träffa min son och sen för att jag och han bråkar så har du inte hört av dig sen dess.
Galet.
Hur kan man slänga bort 15 års vänskap utan att ens blinka.
Det som har hänt är det sjukaste.
Kan fortfarande inte förstå det.
Vi brukar skratta åt det nuförtiden för det finns inget annat att göra.
inombords dör jag , för varje gång jag blir påmind dör jag lite till inombords.
det är helt sjukt.
Folk brukar säga " det är sånt som bara händer på film "
Ja och i mitt liv.
moa sa alltid förr att mitt liv är som en dokusåpa.
Förmodligen då det har hänt dom sjukaste grejerna man någonsin kan föreställa sig.
Inte konstigt att jag är så förstörd som jag är....

Som tur är har jag min son nu.
Och dom som inte vill vara i vårt liv dom slipper.
Men det finns faktiskt vissa som jag hade önskat vore en del av vårt liv.
personer jag aldrig hade velat uppleva detta utan egentligen..
men men....


Over and out / Denice


 
 
Ingen bild

Stina

27 mars 2016 08:00

Släpp det och gå vidare, man kan inte tvinga fram en vänskap så förmodligen var hon aldrig en sann vän...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards