Niican

Alla inlägg under april 2013

Av Denice Lundahl - 30 april 2013 20:18

Definitivt haft det bättre!
Mycket bättre!

Men det finns alltid nån som har det värre än jag!
Visst ?

Förmodligen!
Jag ligger ju bara här i min ensamhet och väntar.
Jag vet inte hur länge jag måste vänta eller hur det kommer bli efteråt.
Men det är en lång och tråkig väntan!
Och jag väntar ju inte på något rolGit precis.
Tillråga på det är jag trött och hungrig :(
Jag får varken äta eller dricka :s

Kunde jag haft en bättre valborg?
Ja det hade jag kunnat!
Förra året låg jag hemma och var sjuk!
Skit sjuk och nu detta!

Min otur är maximal!
Och jag hatar det!

Men hoppas ni har det bättre än mig :)
Trevlig valborg på er

Im ouuut/Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 29 april 2013 18:07

His hardest battles to his strongest soldiers . . . 

 

Jaha så då är jag en av dom ?
Eller ?

Får väl anta det med dessa motgångar och denna sjuka otur som jag har.


Det man inte dör av gör en starkare.

Så jag får väl helt enkelt bara ta det som ytterliggare en utmaning.

Dock inget som är rolig eller något man får ut nånting utav.

Kanske blir man starkare, mer härdad.

Men jag hade nog hellre varit utan då faktiskt.

Men valet är inte mitt tyvärr :(

Det är bara att bita ihop och gilla läget.

 

Blir nog bra nån gång kanske :)

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 26 april 2013 07:54

Snurrar omkring.

Varför ?

Vill bara kunna släppa det och blicka framåt istället.

Varför kan jag inte det ?

Varför snurrar tankarna inne i mitt huvud och håller på att göra mig galen ?

Finns så många frågor men inga svar.

Jag vill veta, få ett svar, ha en slags garanti.

Sjukt egentligen att man kan tänka på det så mycket när det knappt existerade.

Jag vet inte.

Vill bara lägga det bakom mig.

 

 

Stort grattis till fina Esra som nu äntligen fått sin son :)
Så glad för din skull :)
Snart blir det gbg och massa bebismys, åh jag längtar.

Hoppas att allt gick som det skulle och allting är bra med det lilla livet.

Du kommer bli en så fin mamma och jag kommer med glädje följa er två tillsammans.

Åh så glad jag är :)

Grattis igen familjen Simsek :) 

Massa kärlek <3

 

 

FREEEDAG :)

Ledig helg , check.

Dock ett nattpass imorgon .

Min man jobbar ändå så får passa på :)

Men men jobbar till 17 idag, mindre kul.

Sen tar jag helg :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 25 april 2013 15:19

Någonsin nöjda ?

Egentligen ?

Om ni verkligen tänker efter ?

Är ni då någonsin helt nöjda med exakt allting ?

 

Sitter ni någonsin och tänker nu har jag allt som jag vill ha och det finns inget annat som jag hade kunnat önska mig ?

Jag tror inte det.

För att för varje gång man får det man vill ha så strävar man efter något nytt.

Och hur vore det om man inte sträva efter något alltid ?

Då skulle det stå still.

Om man inte önska sig något, inte spara till något, inte kämpa för något.

Vad skulle man då göra ?

Vore inte det ganska tråkigt ?

 

Jag ÄLSKAR att sträva efter saker, att kämpa för något jag vill ha eller göra.

Om jag inte har mål eller önskningar i livet, vad skulle jag göra då ?

Tänk på det :)

 


En finare människa än F får man leta efter.

Han är fantastiskt.

Han är givmild, han ser saker och ting positivt.

Han är ett otroligt bra stöd och helt underbar.

Finns tusen bra ord att beskriva honom på, detta är det lilla bara :)

Och vet ni vad det bästa av allt med honom är ?

Att han älskar mig och står ut med att vara med mig dag in och dag ut :)
Du förgyller mina dagar älskling , massa kärlek till dig :) <3

 

 

Och så bara måste jag berätta hur fina människor där fanns på Maxi i lördags.

Blev alldeles varm inombords :)

Två kunder betala barns godis (trots att dom hade pengar själv)

Och en kund betala lite av en annan kunds summa (handlade om mynt men ändå)

Och dessa personer kände inte varandra.

Så glad jag blev :)

Det finns fortfarande hopp om mänskligheten :)

 


Men men var jag hos Pappa M och Sandra i söndags.

Fick umgås och äta grillat, mums :)
Tusen tack för det.

Fick även en tur på motorcyklen med pappa, nice ;)

Jag som är livrädd för sånt men det var inte så farligt.

Tur att man kände sig trygg bakom sin stora starka pappa , haha :)

 

 

För övrigt så tänker jag fortfarande på er som förlorat en pappa, son, vän, bror osv.

Vet hur tungt det är och även om det inte känns så nu så kommer det ljusare dagar.

Saknaden kommer aldrig försvinna men det blir lättare med tiden.

Massa tankar och kärlek till er <3

 

Även massa tankar och kärlek till mormor som drabbats av en tumör i halsen.

Håller tummarna på att allting kommer ordna sig :) <3

 

Och även massa tankar till Esra som nu äntligen har åkt in för att förhoppningsviss föda sin son :)
Lycka till och hoppas att allting går bra :)

Massa kärlek <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

 

Av Denice Lundahl - 25 april 2013 06:20

Over before you know it began . . . .

 

 

Yes ibland är det över innan man ens vet att det har börjat.

Tyvärr.

Allt underbart är kort.

Allting sker av en anledning antar jag men det gör inte alltid saker och ting så lätt.

Även om det kanske mer är en önskan innan  det knappt hunnit slå in.

Men men det är bara att gilla läget.

 

Kommer väl fler möjligheter, vem vet :)

Man kan tyvärr inte få allt här i livet.

 

 

Men jag har tur ändå för jag har många fina människor i mitt liv.

Kärlek till dom <3

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Av Denice Lundahl - 23 april 2013 13:52

died everyday waiting for you

But all along I believed I would find you 

Time has brought your heart to me . . . 

 

 

Ibland är det läskigt hur snabbt tiden går.

När man tittar tillbaka och inser att något som kändes som igår egentligen hände för längesen.

 

För 2 år sen den 23 april föddes världens finaste flicka.

Och sen dess har jag följt henne.
Jag har kanske inte träffa henne varje dag men jag har ändå funnits där mesta dels av tiden.

Jag har sett henne sen hon var en liten bebis till att bli den hon är idag.

2 år har gått, två år har passerat oss.

I blixtfart känns det som.

Det känns som att det var igår jag fick ett mms med en bild på denna lilla prinsessa när hon precis var född.

Det känns som att det inte alls var längesen jag satt mig i min syster soffa och fick se detta mirakel för första gången.

Och ändå är det 2 års sen.

Helt sjukt vad tiden går.

 

Och för varje dag Olivia har växt har även min kärlek för henne gjort det.

Jag älskar henne oändligt mycket och hade inte kunnat tänka mig ett liv utan henne.

Hon är något av det bästa som finns.

Så ett stort Grattis till världens finaste prinsessa :) 

Moster älskar dig nu och föralltid .

Kommer alltid stå vid din sida och alltid finnas där för dig oavsett vad som händer.

Jag hade gjort vad som helst för dig <3

 

 

Här är lite bilder av Olivia :)

 

Du får mitt hjärta att smälta :) <3

               

Av Denice Lundahl - 21 april 2013 07:17

Möjligt?
Jag vet inte.
Varför liksom?
Gaah blir så arg!
Haha!
Jag vill ju men jag kan inte :(

Klockan är 07.15 en söndag och jag är vaken.
Ärligt , varför?
Vill sova men kan inte :(
Fredrik och Olle ramla in för ca en timme sen och sen vid sex har jag inte kunnat sova.
Jag som behöver min sömn :(

Får väl se om jag kan somna en stund med Fredrik när han beslutar sig för att gå och lägga sig:)

Over and out /denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 19 april 2013 16:08

Det stämde så bra så därför kommer jag dela med mig av bilden till er med , haha :)

 

Och så måste jag bara säga att jag har världens finaste älskling :)

Så glad när han hade gjort iordningen den jag köpte igår och skrivit en fin lapp till mig.

Gaaaah vad jag är kär i dig min finaste prins.

Det är helt galet.

Dessa känslor som jag har är helt underbara.

Och tack gode gud att dom är besvarade.

Det finns alltid ups and downs men så länge känslorna finns där så kan man lösa det mesta :)

(Inte misshandel eller otrohet dock )

 

 

Nu tar jag helg med ett stort smile på mina läppar och massa glada tankar :)

Jag är lyyyyycklig :) 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards