Niican

Alla inlägg under februari 2015

Av Denice Lundahl - 24 februari 2015 20:27

alla sår men minnena finns kvar och slutar aldrig att göra ont.

 

Ingen annan än jag känner min smärta.

Ingen

Av Denice Lundahl - 22 februari 2015 20:28

Har inte varit en bra vecka.

Jag har varit arg, besviken, frustrerad, ledsen, trött, omotiverad och hade nog helst bara gömt mig under täcket istället för att fullfölja vardagen.

Det gjorde jag givetvis inte.

För det kan man inte göra.

Så jag fick samla kraft och ta mig igenom veckan.

Men jag mötte hinder både när jag var vaken och i mina drömmar.

En natt var jag så arg och den drömmen har återigen satt igång mitt huvud.

Så mitt huvud går på högvarv och försöker återigen hitta en förklaring.

Och ju mer jag tänker på det , ju mer arg , ledsen och besviken blir jag.

Jag skulle bara vilja glömma, blunda och låtsas som ingenting.

Kan jag det ?

NEJ för det är så verkligt som det kan bli.
Det är inte bara en dålig dröm , ett skämt, en rolig grej.

Det är på riktigt, min verklighet, det är en händelse i mitt liv.

Ibland blir jag galen, galen när jag inte kan påverka vissa saker.

Jag försöker koppla bort det men för mig är det svårt.

Ja jag vill lägga mig i, ja jag vill att folk ska förstå mig och se det från min synvinkel.

Men nej, så jag ger upp.

Jag vill bara glömma det, i alla fall få låtsas som ingenting.

Kan jag det då ?
NEJ för jag blir ständigt påmind.

Gaaaah blir knäpp !

 

Men i alla fall ska min tenta in på fredag och därav att jag fått sitta mycket med den denna veckan, trots mitt dåliga humör och min brist på motivation.

Jag har fått kämpa men det har ändå gått så det får jag väl vara glad för.

Jag hoppas att nästa vecka blir bättre.

Att jag får klart tentan och att jag är piggare och gladare :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 14 februari 2015 08:32

Dig så bleknar mitt avsevärt .
Jämfört med dig så är mitt egentligen ingenting.
Jag som har gråtit och svurit.
Känt att livet är orättvist och att jag är otursdrabbad.
Jag har varit så arg på världen och tänkt "varför just jag"
Jag är livrädd och smärtan sitter fortfarande kvar.
Men allt mitt bleknar när jag tänker på dig.
Det är så mycket värre för dig.
Jag kan inte säga att jag vet hur det känns för det gör jag inte.
Jag vet inte hur ont det gör eller hur dåligt du mår men jag kan föreställa mig det.
Det måste kännas som att din värld rasat.
Du måste undra hur du ska ta dig upp.
Hur du ska gå vidare.
Och oavsett vad alla säger så blir det inte lättare för dig.
Vi kan inte göra så mycket med våra ord och vår omtanke.
Men det är ett slags stöd .
Som kanske i alla fall hjälper lite.
Jag tänker på dig, på er varje dag.
Jag har till och med drömt om er.
I min dröm satt vi båda två och grät.
Det gör så ont i mig att ni drabbats av detta.
Jag önskar att det fanns något jag kunde göra men tyvärr är jag maktlös :(
Jag ryser varje gång du skriver något och det gör ont i mitt hjärta.
Jag tycker det är så hemskt.
Ni förtjäna inte detta, ingen förtjänar något sådant :(
Jag kan inte göra mer tyvärr men har jag kunnat hade jag gjort det.
Jag känner så med er .
Och även om livet känns helt värdelöst just nu så kommer det bättre dagar.
Och jag vet att det inte hjälper dig just nu ..
Var stark vännen och kämpa vidare.
Jag förstår att det inte är lätt.
ta den tid du behöver att bearbeta detta.
Var arg, var ledsen, tillåt dig själv att känna allting och släpp ut dina känslor.
Skriv, prata om det.
Skrik,gråt.
Gör allt som krävs.
Så du en dag kan må bättre.
Mina tankar går till er . . .
Jag är så ledsen för er skull :(


Kärlek och respekt / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 8 februari 2015 16:01

Min frizon.
Det är här jag ventilerar mig.
Det är här jag skriver vad jag tänker ,känner , hur jag mår.
Om jag är arg, ledsen , besviken, glad osv.
Det är här jag lättar på mitt hjärta när något är tungt och jag behöver få det ur mig.
Det är här jag berättar mina goda nyheter som gör mig glad.
Det är här på MIN blogg som jag har rätten att skriva precis vad jag själv vill och hur jag själv vill.
Du kan tycka precis vad som för det här det är mitt !
Och du kan inte hindra mig.
Och du kan inte ta detta ifrån mig.
Detta är min verklighet i mina ord.
Mitt sätt att uttrycka mina tankar och känslor.
Gillar man inte det behöver man inte läsa :)
Men jag behöver få skriva av mig.
För det är så jag bearbetar saker och ting.
Vi alla är olika och fungerar på olika sätt
Detta är mitt så låt mig då ha det.
Precis som jag låter dig ha ditt.


För övrigt vill jag idag bara dra täcket över huvud och hoppas på att imorgon blir en bättre dag.
Kärlek och respekt / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik