Niican

Alla inlägg under januari 2010

Av Denice Lundahl - 31 januari 2010 11:51

Ibland är det svårt att inse något som absolut inte vill inse.

Men efter alla tecken och alla bevis är det kanske dags att inse det man alltid har blundat för . . .











  

Av Denice Lundahl - 28 januari 2010 20:50

Jaa jag har en massa måsten just nu känns det som.


Måsten 2010 :


1. Jag måste hitta mig ett fast jobb.

2. Jag måste under årets gång skrivit klart min bok eller i alla fall kommit en bra bit. (Moas önskemål)

3. Komma på vad jag vill plugga till !Jag måste börja plugga ! Så jag har det gjort tills den dagen kommer då jag vill ha familj och barn.

4. Flytta hemifrån !

5. Måste köpa en ny bil ! (Ångest om jag inte får pengar för den gamla ! )

6. Måste planera sommaren i tid ! Så jag tar ut semester så jag kan göra något om jag skulle vilja.

7. Måste resa ifrån detta kalla land !

8. Måste börja bruka allvar med träning, få upp min kondition.

9. Ge upp ALLT som inte är bra för mig !

10. LYCKAS MED ALLA MINA MÅL !


Haha finns typ tusen saker till. Men detta är i alla fall några viktiga måsten.

2 år sen jag tog studenten och sitter fortfarande som ett ? och vet inte vad jag ska göra !
Det är ångest till tusen !

Tänkte också på det idag, om jag skulle få barn när jag var 22 (vilket var min dröm)

Måste jag senast bli gravid vid slutet av detta året.

Troligt ? HAHA ehhh näää !

Så hela min livsplanering har gått i spillror.

Men gjorde den redan när jag inte plugga direkt efter studenten.

Så får helt enkelt bygga upp en tidsplanering och leva efter den istället.

Om jag någonsin kommer lyckas, för det är inte min starka sida tyvärr.

Vi får se, tiden får avgöra :) 

?

Av Denice Lundahl - 27 januari 2010 16:25

Kan jag, vill jag, orkar jag ?!

Tiden får avgöra . .



You can see my heart beating,
You can see it through my chest,
Just know that I must pass this test . . .

Av Denice Lundahl - 25 januari 2010 21:22

It's like the way we fight,

The times I've cried,
We come to blows,
And every night,
The passion's there,
So it's got to be right, Right?

Av Denice Lundahl - 23 januari 2010 10:31

Åh gud vad jag är trött men skit i det .

Gårdagens kväll var nice som fan.

Bjöds på dricka och spel med nära och kära :)

Fyfan alltså vad vi är tävlinginriktade , som vi kriga.

Det skreks, det tjafsades, det skrattades och vid vissa tillfällen var det bara en enda röra .

Men riktigt kul hade vi och det måste verkligen göras om !

Underbar fredag kväll :)



Igår fick jag jobba lite på Mariehage och guuud vad roligt att få träffa alla mina små änglar igen och alla underbara fröknar :)

Ville inte ens gå därifrån när jag sluta :(

Men men jag har jobb fram till den 11/2 sen får vi se vart jag blir av .

Men jag vill gärna jobba på Mariehage igen, haha :)



Fredagspisk är bättre än fredagsmys ;) Var det inte så vi sa ?

HAHA GAAAALEEEET !


Måste också säga att jag trivs just nu, som fisken i vattnet MEN jag väntar. . .



Nej nu måste jag göra mig i ordning för dagens äventyr.

Kvällen bjuder på ?!

Time will tell ;)





Av Denice Lundahl - 19 januari 2010 12:11

En dag så bestämde sig två flickor för att baka muffins.

Flickornas namn var Denice och Moa.

Denice och Moa var inga experter i köket och misslyckades för det mesta när dom bakade men idag tänkte dom ändå försöka och se ifall dom för en gångsskull kunde lyckas.

Så dom började baka muffins, tjockisar som dom är så var dom ju tvugna att göra en tredubbelsats som dom senare kom på var alldeles för jobbigt.

Inte själva grejen att baka dom utan senare när "the frosting" skulle på då börja det bli jobbigt.

40 muffins att dekorera med frosting och något form av strössel.

Men kul hade dom, mycket snack och mycket skratt.

Vissa muffins blev bra andra blev mindre bra.

Vissa blev speciella och knasiga, precis som dom :)

Andra blev faktiskt ganska fina och resterande blev som dom blev :)

2,5 timme senare då fick dom nog och 4 muffins återstod utan frosting.

Men det var bra kämpat och dom chocka världen med att dom faktiskt blev ätbara.

Det kunde nog ingen tro och ännu mindre dom själva :)


Snipp, snapp, slut nu var sagan slut :)




ÅÅHHHHH mitt huvud :( jag vill typ dööö.

Jag har så ont i mitt huvud att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

ALDRIG förr har jag haft sån huvudvärk som idag :(

Det värker som fan vid tinningen och spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger så gör det något så fruktansvärt ont.

Så har inte blivit så jätte mycket sömn inatt :(

Fick sjuka mig från jobb, så jävla trist !

Hoppas fan det går över snart för detta är riktigt jääävligt :(




Från det ena till det andra.

Säger grattis till pappa och Filip som fyller år idag :)

Pappa äntligen 25 , haha ;)

Hoppas er dag blir underbar :)







Bilder på våra "fina" muffins :)


  



  

Av Denice Lundahl - 18 januari 2010 16:52

As my life flashes before my eyes
I’m wondering will I ever see another sunrise?
So many won’t get the chance to say goodbye
But it’s too late too pick up the value of my life . . .

Av Denice Lundahl - 13 januari 2010 13:07

Yes nu är jag sjukskriven för att jobba med barn i 1-3 års åldern med värk i rygg och nacke är ingen bra kombination.

Men jag får panik av att vara hemma :(

Jag måste röra på mig ändå så jag inte blir "stel" för då blir det en ond cirkel av det hela men sen samtidigt gör det ont att röra mig för mycket.

Så det är svårt att hitta en balans.

Men orkar inte vara hemma :( vill jobba !

Saknar mina små liv som förgyller min dag .

Jag längtar tillbaka till jobb och förmodligen kan jag komma tillbaka nästa vecka :)



Numera utnämner jag mig själv till en otursfågel.

Så alla som vill ha tur, var inte i min närhet :)

Hade mitt liv gjorts om till en barnfilm så hade alla fruktat mig.

Alla hade gått åt ett annat håll när dom sett mig komma.

Jag hade blivit retad för att jag har denna fruktansvärda otur.

Men nu är det ingen barnfilm utan mitt liv så folk fruktar inte mig , inte än i alla fall :)

Haha nej men är väl tur det :)

Men som sagt 3 gången gilt sen vänder kanske min otur ?!

Vem vet, time will tell :)



Nu ska jag göra mig iordning , dra mig in till stan men den underbara bussen :)

Och göra mig ett nyss pass så vi efter den 11 februari kan åka ifrån detta kalla land till solen och värmen :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards