Niican

Alla inlägg under mars 2012

Av Denice Lundahl - 26 mars 2012 12:29

En sak..

Det är det enda jag begär.

Det enda som jag vill ..

Snälla lämna mig.

Om inte föralltid så i alla fall för ett slag.

Jag orkar inte mer..

Så kan du nu min kära förkylning göra det som jag ber dig om ?

TAACK ! :)

 

Hahaha jag orkar inte vara täppt i näsan och snyta mig hundra ggr i timmen.

Nu vill jag bara vara helt frisk, få semester och njuta av värmen, tack :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 25 mars 2012 12:21

Var som helst.
Och med vem som helst. 
Ingenting spelar någon roll.
Det finns inga regler.
Inga begränsningar . .



Det är så det är i vårt yrke ..
Man ligger med vem som utan att bry sig.


Men jag vägrar vara en av dom..
Jag vägrar vara en i högen.
Någon som dom skryter om att dom legat med.
Någon av alla dessa hundra andra tjejer.



Tror ni att ni är speciella när dom visar sitt intresse för er ?
Bara för att få ligga med er och sen gör dom likadant med nästa ?



Kanske är jag tråkig eller så har jag bara för mycket självrespekt.
Men jag står över och överlåter det till er andra istället :)
Haha orkar inte delta i skandaler och vill inte bli omtalad på det sättet . . .



Men men . . . 
Denna helgen av JOBB är ÖVER :)
Tack för det..
Jag är glad att jag orkade och nu är det min tur att få ta det lite lugnt...
Ska bli jätte skönt :)



Hoppas ni andra har haft en underbar helg :)
Over and out /Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 24 mars 2012 09:19

4 timmars sömn och nu väntar ännu 12 timmars arbete på mig ;)


Helt fantastiskt :)

Säger hej till redbullen som idag kommer få vara min BÄÄÄSTA vän :)


Det är bara att kriga sista nu innan även jag får bege mig på semester ;)

Och JAAA jag tycker att jag är värd det :)

Haha..



Nej nu ska jag fixa resten innan jobb..


Ha en supermysig lördag och njut för mig med :)



Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 23 mars 2012 08:06

Helt fantastisk .

Åh jag älskar . . . 




Av Denice Lundahl - 22 mars 2012 12:21

vad det är skönt att leva då.

Högt i topp går allas humör och det är det som susen gör.

 

Hahaha neej det märks inte alls att jag jobbar på förskola :)

 

Det är helt sjukt så mycket solen gör.

Hur mycket piggare och gladare man blir bara för det är så fint väder ute.

Sen att man har underbara arbetskamrater, fantastisk familj, fin fina vänner och någon speciell  sitt liv gör ju bara det hela MYCKET bättre :)

Och att det nu endast återstår 5 dagar tills jag ska få vara ledig gör en bara SÅ lycklig :)

Alla har inte det så bra som jag men jag är glad för det jag har :)

Så himla underbart allting känns just nu.

Jag gillar det, jag gillar denna fina känsla som jag har.

Den tackar jag för att jag får uppleva och ha :)

 

 

I alla fall gick vi till stranden idag och även där var väldigt varmt.

Så underbart att se barnen springa omkring och njuta minst lika mycket som jag :)

Glada barn som leker i sanden , plockar snäckor och stenar.

Dessa små liv är så fantastiska :)

Barn måste vara något av det finaste som finns.

Och alla som har turen att kunna få barn, ta vara på den.

Det finns faktiskt folk som hade kunnat göra VAD SOM HELST för att kunna få ETT barn, bara ETT.

Medans folk kan få hur många som helst men inte tar vara på det.

Då menar inte jag att man ska skaffa barn fast man inte vill bara för att man kan.

Då menar jag dom som väljer att skaffa barn men inte har tiden för dom.

Dom som vill ha sina barn på dagis jämt till och med när dom är lediga.

Eller skaffar två barn men tycker det är jobbigt att ha båda hemma osv.

Det är ingen som tvingar en att skaffa barn.

Om man inte orkar med 1 ens då ska man definitivt inte skaffa 2 !

Det blir ju inte lättare precis.

Men OM man väljer att skaffa barn, ta då vara på det.

Var med era barn så mycket ni kan.

Ge dom massor av er tid.

Eller så strunta i att skaffa barn om ni inte är redo för det.

För den dagen du väljer att skaffa barn då ger du också upp din "egen tid" som många föräldrar kallar det.

Då är du ett med ditt barn.

Då har du din familj att ta hand om.

Du kan inte göra vad du vill, när du vill och hur du vill..

Bara en tanke efter en intressant diskussion igår.

 


Nu ska jag inte sitta här och babbla massa.

Ni är säkert redan trötta på att läsa.

Ha en underbar dag i det fina vädret.


Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 21 mars 2012 12:49

Allting bara flyger förbi..

Ibland tycker jag det är skönt men ibland tycker jag att det är synd.

Vissa ögonblick hade man velat få återuppleva eller att dom skulle vara längre.

Vissa personer skulle man vilja få ha kvar i sitt liv.

Och vissa saker önskar man att dom inte bara skulle glömmas så fort dom tog slut.

 

Men sen å andra sidan så vill man bara att vissa dagar ska vara över, vissa händelser vill man bara ska gå fort.

Och vissa saker eller personer vill man bara glömma ...

 

Så det finns både för och nackdelar med att tiden bara springer iväg.

 

Nu återstår endast 6 dagar av massa JOBB och slit sen jävlar är det min tur att få vara ledig och njuta !

Jag unnar faktiskt mig själv det efter allt slit.

 

Sen kommer jag få fortsätta slita fram till sommaren innan jag har semester igen :)

Dock får vi två extra dagar under påskveckan, wihoo :)

Nu får det vara nog.

Ha en fin eftermiddag :)
Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 19 mars 2012 12:57

" Hon är en sån typisk tjej som varit lite mobbad, inte haft så mycket vänner och nu tror hon att hon är något "


Haha perfekt förklaring, jag gillar den :)

 

Det är ju så och jag har inte det behovet som hon har.

Jag behöver inte fjäskar, utspela mig för något som jag inte är bara för att folk ska tycka bra om mig.

För jag ska skapa massa vänskapsband med alla.

Jag har mina fin fina vänner och jag behöver inte vara omtyckt utav alla.

Finns alltid folk som stör sig på en, tycker illa om en och snackar massa skit.

Men det kan jag leva med :)

Jag behöver inte bekräftelse från alla, jag behöver inte knyta vänskapsband med ALLA.

Och jag har inget behov av att tävla om allting.

Som du tyvärr har.

Jag lider med dig ..

Men det kommer inte dröja länge innan folk ser igenom din fasad !

 

 

Underbara måndag, har en jääävla vecka framför mig :(
Sen jäääävlar har jag semester, wihoo ;)
Nu ska jag bara ta mig igenom denna veckan och bara tanken känns tung.

Men det löser sig..

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 15 mars 2012 06:46

Det var en evighet sen man gick till jobb vid den här tiden och det var ljust ute :)

 

Haha igår var det jätte fint väder och jag blev fylld av energi.

Jag var pigg och glad :)
Trots att jag inom mig känner att något är på gång.

Jag vakna utan halsont igår och bestämde mig för att gå till jobb.

Jag pallar INTE vara hemma och vara sjuk.

Men det ligger nog något i kroppen, det känns så.

Men jag har varken tid eller lust att vara sjuk.

Jag har 1,5 vecka kvar att kriga ihjäl mig !

Sen ska jag få vila och NJUTA :)

 

Idag blir det jobb till 14.45 och sen 16.00 stämplar jag in på Maxi och gör några timmar där med :)

Ska bli härligt.

Mellan jobb ska jag upp om min älskade syster och gosa med min bedårande lilla prinsessa :)
Det gäller att kunna använda sig av sin lediga tid när man inte har så mycket av det :)

 

Från det ena till det andra.

Förlåt, jag har blivit jätte dålig på att blogga.

ALLTSÅ SUPER DÅLIG !

Men även om jag kände ett visst måste innan när jag hade dessa 30 rubriker att gå efter så var det skönt.

Jag hade alltid något att skriva och vissa saker var ju lite djupare än andra.

Så ifall du eller någon annan har något ni vill att jag ska skriva om så lägg gärna en kommentar :)

Så ska jag skriva om det..

Ganska kul faktiskt :)

Hoppas du var nöjd med det jag lyckades åstadkomma av din lista :)

 

 

Neeej nu ska jag jobba och slita :)
Ha en underbar torsdag mina vänner.

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards