Niican

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Denice Lundahl - 13 mars 2012 10:59

PERFEKTA , varför ?


Ingen är perfekt, inget är perfekt.

Jag är inte perfekt , du är inte perfekt.

Världen är inte perfekt. 

Och vem vill egentligen att allting ska vara perfekt ?

Det måste finnas brister, problem och utmaningar.

Vad ska vi annars sträva efter ?


Varje dag som går strävar vi efter att bli bättre människor.

Vi strävar efter att uppnå något nytt eller några av våra mål.

Vi har en evig strävan att förbättra, skapa nytt, göra om osv.

Jag tror aldrig att man kommer sätta sig ner och säga " Jag är färdig, jag har allt jag vill ha, uppnått allt jag vill uppnå. Allting är perfekt ! "

För varje gång vi lyckas uppnå något får vi suget efter att uppnå något mer, något annat.

Jag tror aldrig att vi kommer bli helt nöjda.

Och jag ser inte det som något negativt.

Det är väl bra att ha något att sträva efter, ha en vilja och en styrka.

När vi ger upp det då ger vi ju upp våra liv.

Då väljer vi att stanna upp, att inte utvecklas mer, inte ta oss vidare osv.

Det vill jag aldrig göra.

Jag vill aldrig ge upp. 

Jag vill alltid ha något att sträva efter, stort som litet.

Något som motiverar mig, något som får mig att kämpa, något som utmanar mig.

Gud vad tråkigt det hade blivit annars.

Dock behöver man inte ALLTID sträva efter det perfekta eller det orimliga.

Även små mål är mål :)

Och alla dina mål kanske är stora och viktiga för dig.

Alla har sina egna mål att sträva efter..


Men det jag egentligen vill säga är att man inte ska ge upp bara för allt inte är perfekt.

För att alla inte är perfekta !

Det du minst anar kan vara något bra för dig kanske är det som gör dig lyckligast..

Man borde ge allt och alla MINST en chans..

Tänk på det !



Over and out/ Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards