Niican

Alla inlägg under februari 2010

Av Denice Lundahl - 27 februari 2010 09:02

Meningen och innebörden av " Han/hon har flickvän/pojkvän existerar inte längre "





Av Denice Lundahl - 23 februari 2010 08:06

Gång på gång är ni i varandras närhet.

Ni står mitt emot varandra, så nära att du kan känna hans kropp snudda vid din.

Du kan känna hur hans hjärta slår allt snabbare och snabbare ju närmre han kommer dig.

Du kan se hur han nästan skakar av längtan.

Du kan nästan känna hans läppar emot dina.

Men dom möts aldrig.

För i samma sekund som hans läppar ska möta dina dras han iväg.

Du vill få röra vid honom, kyssa hans fina läppar men något hindrar er.

Ett hinder som gör det förbjudet men spännande.

Spänningen gör dig ivrig, nästan så du inte kan kontrollera dig själv.

Och längtan blir allt starkare och starkare samtidigt som lusten blir allt större och större.

Och för varje gång ni råkar hamna mitt emot varandra, tätt intill önskar ni bara mer och mer att ni skall få röra vid varandra.

Och ju fler möten ni har ju svårare blir det att hålla sig ifrån varandra.

Möten blir oftare och oftare och tillslut kommer inte hindret kunna stoppa er längre.

Antingen blir det en passionerad kyss och en längtan efter mer.

Eller så försvinner allt på bara några få sekunder och ni går på varsett håll.


Av Denice Lundahl - 22 februari 2010 13:42

Ja i fredags anordna jag och Moa en överraskningfest åt Nora :)

Och tur hade vi för INGEN försa sig och Nora misstänkte ingenting .

Så den blev lyckad som få :)
Hoppas alla hade kul för det hade jag i alla fall och så vill jag tacka alla som kom :)

Bilderna måste jag få av Nora först , sen kan jag dela med mig av en eller flera :)

Kommer kanske någon på face också , vi får se :)




Av Denice Lundahl - 19 februari 2010 08:22

Niklas fyller år på alla hjärtansdag så är det ju klart att den dagen är speciell.

Haha nöjd nu niklas ?

Har trillat in lite kommentarer som jag varit dålig att svara på , tyvärr..

Ber om ursäkt för det.

Mycket att stå i ibland och med mitt minne så glömmer jag det också.


Ledig i helgen och än så länge ser den bra ut :)

Gillar det här med att vara ledig fast ska inte klaga för var ledig mån,tis denna veckan så har egentligen bara jobbat ons,tors och fredag.

Haha och lär vara ledig två dagar nästa vecka med så det är sköööönt :)

Men efter den 22 Mars är det slut på ledigheten !
Då blir det varje dag plus varannan lördag.

Men det gillar vi ;)


Nej ska inte tråka ut er mer med detta tråkiga inlägget.

Ha en trevlig helg mina vänner :)

Av Denice Lundahl - 17 februari 2010 22:15

När är tiden inne ?

När är man redo eller icke redo ?

Vem avgör när tiden är inne ?

Är det åldern eller hur mogen man är ?
Är det du eller andra ?
Kan man ens säga att man är redo till 110 % när man inte har någon aning om vad man ger sig in på ?


Tusen frågor, INGA svar !

Det finns inget bra svar på denna frågan.

För MÅNGA har det med åldern att göra därav den jämt och ständiga kommenteraren "du är för ung" kommer upp.

Men om DU känner dig redo trots att du bara är 20, har inte du rätt till att göra ditt eget val då ?

Men sen samtidigt så kanske du i stundens hetta väljer att vara "redo" pga andra orsaker.

Och hur kan man egentligen vara riktigt redo när man inte har en aning om vad som komma skall ?

För första gången du sätter ett barn till världen så har du inte den blekaste om vad som kommer ske, hur det kommer ske eller hur det kommer bli.

Du lyssnar på andra, du tar in information, du får uppleva och erfara.

Men det är inget du vet innan du bestämt dig för att behålla barnet och då är det försent att ångra sig ifall det så skulle vara.

Så jag tror aldrig du kan bli riktigt redo men du kan däremot känna inom dig ifall du vill det nu eller vill vänta.

Om du känner att du är kapabel till att bli förälder och ta hand om ett litet liv.

Men sen tror jag faktiskt att många hoppar in i det.

För många förstår nog inte vad det egentligen innebär förrän den dagen dom är där !

Vissa tror jag skaffar barn för att förbättra deras förhållande .

Men det är fel enligt min mening.

Det är egoistiskt för det första.

Och för det andra man sätter inte ett barn till världen och i en familj som knappt fungerar som den är. För det kommer inte fungera bättre bara för man får barn.

Där tror jag MÅNGA är naiva och tänker att det kommer bli bättre och många tjejer framför allt som är rädda att förlora sin älskling ser det som en räddning.

Då är han bunden till henne föralltid.


Och i dagensläge tror jag folk tar alldeles för lätt på att skaffa barn.

Vi prövar något nytt, vi skaffar barn :)
Vad ska vi göra med vårt liv, vi skaffar barn :)
Vårt förhållande kommer ingenvart, vi skaffar barn :)


MEN VAKNA !!!

Alltså förlåt mig och hoppas ingen tar för illa vid sig men ni sätter ett barn till världen !!!
Är det rätt att göra det för sin egen vinnings skull? Är det rättvist gente mot det kommande barnet ?

TÄNK LITE MINA VÄNNER !


Säger inte att man inte ska skaffa barn men tänk igenom det väldigt noga innan ni bestämmer er för det.

För det är en levande varelse, det är ett barn som ni ska älska, ta hand om och försörja.

Hur ska ni ta hand om ett barn, försörja ett barn när ni knappt kan ta hand eller försörja er själva ?

Lev nu när ni är unga och skaffa barn sen !

Jag menar folk som varit tillsammans i 6 månader skaffar barn, helt seriöst ?

Tycker folk ska börja tänka lite och inte ta så lätt på det här med barn.

Det är ett liv, en liten människa , det är ett mirakel som kommer ske kanske bara 1 gång i ens liv så ta vara på det, gör det till något speciellt och missbruka det inte pga andra orsaker.



Förlåt men det är min åsikt !


Av Denice Lundahl - 15 februari 2010 15:49

Varför behöver man egentligen en speciell dag för att visa någon att man tycker om den ?

Är det inte meningen att man ska göra det i små doser hela tiden ?
Och nån gång då och då göra något extra som visar det lite mer än vanligt ?
Alla hjärtansdag har alltid varit överskattat i mina ögon men klart det är trevligt att få rosor och vara med någon man tycker om :)
Jag klagar inte på min alla hjärtans dag för den blev bra :)
Och oavsett om jag hade det mys och tyckte alla hjärtansdag var speciell så hade jag inte behövt en speciell dag för att uppleva det utan det kunde jag gjort vilken dag som helst.

Men men man kan lägga mer eller mindre tyngd på den dagen , det är frivilligt och upp till var och en :)


Hoppas alla hade en trevlig och mysig alla hjärtansdag :)


Im ouuuuuuuuuut ;)


Av Denice Lundahl - 12 februari 2010 11:51

Vad är det som händer ?

Varför skaffar helt plötsligt alla i min ålder barn ?!

Just nu känns det som att alla ska ha barn eller har fått barn.

Och då kommer nästa fråga, vad är det för fel på mig ?!

Jag har inte ens en pojkvän.

Inte för att jag inte själv gjort det valet men ändå.

Känns som att alla tar ett steg fram i livet och så tar jag två tillbaka.

En del av mig vill också jätte gärna ha barn men inte förrän jag funnit "the one" som jag vill spendera resten av mitt liv med.

Och när han väl är funnen så kommer det dröja minst 2 år innan vi ens kan börja tänka på att skapa ett eget litet liv tillsammans.

Men klart att när man ser alla andra hitta sin älskling, flytta ihop och skaffa barn så längtar man ju en del.

Men den dagen kommer, en vacker dag.

Men känns som att alla andras värld snurrar 360 varv medans min inte ens snurrar hälften så mycket.

Men kanske bara för andra tar så stora steg i sina liv medans jag sakta men säkert tar massa små steg.

Äsch jag vet inte men känns konstigt när alla skaffar barn, flyttar ihop, förlovar sig osv.

Oavsett om det inte är rätt tidpunkt för mig nu att göra någon av dom delarna så längtar ändå en liten del av mig.

Men jag väntar hellre än gör något som en dag inte kommer sluta bra ändå :)



Nu ska jag inte tråka ut er mer.

Im ouuuuuut ;)



Av Denice Lundahl - 9 februari 2010 09:17

Yes igår hade vi halva toaletten full med vatten.

Det var stop i avloppet så vattnet rann upp istället för ner.

Och det märkte jag när jag var halvvägs i blöjbyte.

Så vi kunde alltså inte använda toaletten och därav hade vi väldigt svårt att få tag i blöjor och nappar.

Det resulterade i att vi fick byta blöjor efter maten för någon var där och kolla.

Och tvätta deras händer i köket .

Blöjorna fick vi byta på avdelningen stående. Så det var lite jobbigt och stressigt.

Vilan påbörjades inte förrän närmre halv ett och i vanliga fall brukar dom ligga ungefär vid tolv.

Nej igår var verkligen en utmanning på jobb, det var stress, gråt och frustration.

Men vi redde ut det och så fort dom fixat det så var allt som vanligt igen.

Skönt var det :)


Idag börjar jag inte förrän halv 11, skönt det med :)
Har fått sova lite extra idag och det behövdes !

Jag har blivit förkyld och känner mig inte på topp så åker väl på förkylning och feber nu skulle jag kunna tänka mig.

Men men vi får se :)


Jobbar bara till på torsdag sen tar mitt vik slut och jag får jobba mer som vikarie eller jaga lite timmar på Maxi. Vi får se, blir nog bra :)

Min chef gav mig ett annat vikariat från 22 mars till 30 juni på mariehage, hattstugan :)

Gissa om jag blev glad ?

SUPER GLAD :)

Det var där jag var innan i 4 månader och nu ska jag få komma tillbaka till mina små änglar :)
Det var faktiskt en riktigt bra nyhet :)

Men men nu måste jag göra mig iordning och bege mig till jobb.

Ha en fortsatt bra dag mina kära läsare :)


Im ouuuuuuuuuut ;)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards