Niican

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Skaffa barn ?

Av Denice Lundahl - 17 februari 2010 22:15

När är tiden inne ?

När är man redo eller icke redo ?

Vem avgör när tiden är inne ?

Är det åldern eller hur mogen man är ?
Är det du eller andra ?
Kan man ens säga att man är redo till 110 % när man inte har någon aning om vad man ger sig in på ?


Tusen frågor, INGA svar !

Det finns inget bra svar på denna frågan.

För MÅNGA har det med åldern att göra därav den jämt och ständiga kommenteraren "du är för ung" kommer upp.

Men om DU känner dig redo trots att du bara är 20, har inte du rätt till att göra ditt eget val då ?

Men sen samtidigt så kanske du i stundens hetta väljer att vara "redo" pga andra orsaker.

Och hur kan man egentligen vara riktigt redo när man inte har en aning om vad som komma skall ?

För första gången du sätter ett barn till världen så har du inte den blekaste om vad som kommer ske, hur det kommer ske eller hur det kommer bli.

Du lyssnar på andra, du tar in information, du får uppleva och erfara.

Men det är inget du vet innan du bestämt dig för att behålla barnet och då är det försent att ångra sig ifall det så skulle vara.

Så jag tror aldrig du kan bli riktigt redo men du kan däremot känna inom dig ifall du vill det nu eller vill vänta.

Om du känner att du är kapabel till att bli förälder och ta hand om ett litet liv.

Men sen tror jag faktiskt att många hoppar in i det.

För många förstår nog inte vad det egentligen innebär förrän den dagen dom är där !

Vissa tror jag skaffar barn för att förbättra deras förhållande .

Men det är fel enligt min mening.

Det är egoistiskt för det första.

Och för det andra man sätter inte ett barn till världen och i en familj som knappt fungerar som den är. För det kommer inte fungera bättre bara för man får barn.

Där tror jag MÅNGA är naiva och tänker att det kommer bli bättre och många tjejer framför allt som är rädda att förlora sin älskling ser det som en räddning.

Då är han bunden till henne föralltid.


Och i dagensläge tror jag folk tar alldeles för lätt på att skaffa barn.

Vi prövar något nytt, vi skaffar barn :)
Vad ska vi göra med vårt liv, vi skaffar barn :)
Vårt förhållande kommer ingenvart, vi skaffar barn :)


MEN VAKNA !!!

Alltså förlåt mig och hoppas ingen tar för illa vid sig men ni sätter ett barn till världen !!!
Är det rätt att göra det för sin egen vinnings skull? Är det rättvist gente mot det kommande barnet ?

TÄNK LITE MINA VÄNNER !


Säger inte att man inte ska skaffa barn men tänk igenom det väldigt noga innan ni bestämmer er för det.

För det är en levande varelse, det är ett barn som ni ska älska, ta hand om och försörja.

Hur ska ni ta hand om ett barn, försörja ett barn när ni knappt kan ta hand eller försörja er själva ?

Lev nu när ni är unga och skaffa barn sen !

Jag menar folk som varit tillsammans i 6 månader skaffar barn, helt seriöst ?

Tycker folk ska börja tänka lite och inte ta så lätt på det här med barn.

Det är ett liv, en liten människa , det är ett mirakel som kommer ske kanske bara 1 gång i ens liv så ta vara på det, gör det till något speciellt och missbruka det inte pga andra orsaker.



Förlåt men det är min åsikt !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards