Niican

Alla inlägg under augusti 2014

Av Denice Lundahl - 31 augusti 2014 19:53

Jävla trött :(

Avslutar denna helg med att tacka för alla fina kommentarer :)

Och så delar jag med mig av en bild ;)


4 saker som värmer mitt hjärta :)


Av Denice Lundahl - 30 augusti 2014 11:00

Ute och festar.

Hittar en snygging.

Flirtar.

Kysser varandra. 

Kan knappt släppa varandra.

Känner en attraktion

Tar med honom hem.

Eller går hem till honom.

Knullar honom och sen varken ser eller pratar du med honom igen.

 

Givande ?

You tell me ?

Jag har aldrig gjort det så jag har ingen aning.

Men om man vill så varför inte.

Oavsett kön.
Vad spelar det för roll egentligen om man är en tjej eller kille som "knullar rundor "?

Varför blir killar kungar när dom gör det och tjejer slampor ?

Det förstår jag inte.

 

Det är inte konstigt att tjejer är mer tillbakadragna när det kommer till sex.

Kanske inte vågar prata om det lika öppet eller visa att dom faktiskt gillar eller rentav ÄLSKAR sex.

 

Varför är det så tabu för tjejer att gilla sex ?

Varför får inte en tjej ligga hur mycket hon vill ?

Vad är det egentligen för skillnad på tjejer och killar när det kommer till sex ?
En tjej som gillar att ligga är väl samma sak som en kille som gör det ?
Det finns ju faktiskt vissa tjejer som är värre än killar.
Som hade kunnat ligga flera gånger om dagen.
Varför ska inte en tjej våga stå för att hon älskar sex.
Det är inget fel med att gilla sex oavsett kön !

 

Tjejer måste nästan tacka nej till sex oavsett om dom vill för att dom tänker på sitt rykte.

Tjejer måste välja noggrant vem dom väljer att ligga med så inte halva stan kallar henne för hora/ slampa sen.

Varför liksom?

Är det inte bara nice med tjejer som också älskar sex.

Som också vill ligga hur mycket som helst.

Om inte annat blir det lättare för er killar att få sex om tjejer hade vågat vara lika öppna och frispråkliga som er.

 

Killar gnäller när en tjej "retas" och inte ligger med dom.

Men det är ju ni själva som skapar det.

Tjejer vågar ju inte.

Låt tjejer ligga hur mycket dom vill precis som ni killar.

 

För vad killar säkert inte vet är att tjejer pratar minst (om inte mer) lika mycket om sex som killar gör.

 

Önskar bara att människor inte varit så dömande och fördomsfulla.

Så man våga stå för den man är och vad man tycker om oavsett kön.

 

Jag vet jag är inte världens bästa.
Jag kan också tänka så om tjejer men även killar.

Jag kan också vara fördomsfull och dömande.

Men jag försöker i alla fall att se det från en annan sida.

Och försöker förstå :)

 


Trevlig helg mina vänner och ovänner / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

 


 



Av Denice Lundahl - 27 augusti 2014 22:03

Malmö.
Heja di blåe.
Forza malmö.
Heja di blåe. . .

Ska man?
Kanske man borde.
kanske borde bli ett MFF fan trots allt:p

Dock så lämna gärna min gata och parkeringsplats ifred ;)
Vill ta mig fram och tillbaka trots matchen ;)

Av Denice Lundahl - 25 augusti 2014 07:47

In kommer du som om det vore igår.

Du säger ingenting utan tittar bara på mig.

Det känns som att du klär av mig med din blick.

Jag blir som förstenad, som fastfrusen i marken.

Jag kan inte röra mig.

Jag säger heller inget utan bara står där och väntar på vad som komma skall.

Du går fram till mig, trycker upp mig mot väggen och kysser mig passionerat.

I mellan dina kyssar andas du tungt i min mun.

Jag älskar det.

Varje liten del av min kropp vill ha dig.

Du sliter av mig min tröja och rör vid min nakna hud.

Känslan är underbar.

Du rör dig sakta neråt.

Du kysser mig på halsen och jag tror att jag ska svimma.

Du kysser mina bröst.

Du kysser min mage.

Och när du kommer ner till mina byxor, knäpper du ivrigt upp dom och drar av dom med en snabb rörelse.

 

Och precis då, så vaknar jag !

 


Hahahaha.

Vilken dröm det hade varit va ;)

Det hände varken i min dröm eller på riktigt.

Bara nånting som jag kom och tänka på och tänkte skriva ner :)

Jag kan när jag vill ;)
Tänk om fantasin bara kunde fortsätta flöda så jag hade hittat tillbaka till mitt skrivande.

Men men . . . 

 


Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 24 augusti 2014 15:35

Sig själv.

Hur gör man det egentligen ?

Jag tycker att det är sjukt svårt.

 

Jag vet hur man tar hand om andra och hjälper andra.

Men hur tar jag hand om mig ?

Vad ska jag göra för mig själv ?

Vad behöver jag ?

 

Det är så mycket lättare att bara pyssla om andra istället.

Vara en bra vän eller familjemedlem.


Kanske någon som vill pyssla om mig ? :P 

Haha nej men jag kommer nog på hur jag ska ta hand om mig själv nån gång :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Av Denice Lundahl - 20 augusti 2014 21:34

Underbart :)

Så jävla mysigt :)

Jag ÄLSKAR det , haha.

Vilken känsla :)

 

Idag ute på gården stod jag med mina händer på Jessicas mage .

Och fick känna hennes lilla bebis sparka.

Jag är så fascinerad utav allt det här med graviditet.

Att det verkligen kan växa ett litet liv i en annan människas mage.

Helt sjukt.

Helt fantastiskt.

Hade kunnat stå med händerna på hennes mage hela dagen och bara få känna denna lilla bebis.

 

Jag hoppas innerligt att jag en dag har turen att kunna få barn, kunna bli gravid.

Det kommer inte hända än.

Inte på länge.

Inte på många år.

Men jag hoppas från botten av mitt hjärta att det en dag är MÖJLIGT !

 

Och alla ni som har haft eller har turen.

Njut till fullo, det kommer jag göra om jag är så välsignad en dag :)

 

 

Från det ena till det andra  . . . 

För 2 år sen igår gick morfar bort.

Och jag kan inte ens beskriva hur ont det gör.

Och hur stor saknaden är.

Nu kommer mina tårar.

Men faaaaaaan :'(

Jag önskar att både morfar och mormor var vid livet.

Så jag kunde få prata med dom, krama om dom och säga till dom hur mycket dom betyder.

Det är riktigt tungt och synd att mina barn (om jag får några) aldrig kommer få träffa dessa fina människor.

Om jag bara kunde få tillbaka er.

Om ni bara kunde vara här hos mig.

FAAAAAAAAAAAAAAN :'(

Mitt hjärta blöder :'(

Älskar er sååå mycket <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 10 augusti 2014 12:43

Än är så undrar jag hur jag kan ha dubbelmoral.

Glömma och förlåta är väl inte samma sak eller ?


Och det jag skriver är ju utifrån mig själv så hur kan det vara fel?

Det är ju bara jag som vet hur jag är och hur jag ser på saker eller ?

Av Denice Lundahl - 7 augusti 2014 21:52

En av dom människorna som tror gott om alla.

Som faktiskt tror att alla innerst inne har ett hjärta.

Därav att jag har lätt att förlåta folk. (Men jag glömmer dock aldrig )

Men jag kan inte titta på en människa som gråter och be den dra åt helvete.

Det är inte jag tyvärr.

Jag vill alltid hitta en anledning till varför folk gör som dom gör.
Och jag vill alltid hitta den bra anledningen, det positiva.

Jag vill inte tro att vissa människor gör eller säger saker av ren elakhet.

Utan jag försöker alltid se om det kan bero på nånting annat.

 

Detta är både en bra och dålig egenskap , då jag ger människor mer än en chans.

Och vissa människor är faktiskt bara rent av ELAKA och det märker jag ju efter deras 2 chans.

Hade jag bara vetat det innan så hade dom inte fått en andra chans.

 

Men när folk gråter och verkar ångerfulla så tror jag inte att det är något som man fejkar.

Utan att det faktiskt är så.

 

Men tyvärr är det så att det finns alldeles för många människor som faktiskt gör saker för att vara elak.

Som faktiskt inte har ett hjärta innerst inne.

 

Bara så svårt för mig att tänka så.

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards