Niican

Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Denice Lundahl - 1 augusti 2014 22:52

Ja mitt liv har alltid varit såhär.

Den ena negativa saken efter det andra.

 

Och visst har alla motgångar ibland.

Och vi behöver motgångar för att uppskatta medgångarna.

 

Men det beror lite på vad motgångarna är för nånting.

Jag har motgångar som får hela min värld att rasa.

Motgångar som man aldrig kunde föreställa sig skulle hända på riktigt.

Som gör att jag varken vet in eller ut.

Som gör att jag gång på gång tänker "hur mycket mer orkar jag ta "


Jag vet att what doesnt kill you makes you stronger.

Men ibland känns det faktiskt som att man bara skulle vilja ge upp.

För hur mycket jag än kämpar så kommer ändå nästa grej inom kort och bryter ner mig igen .

Det är inte så att om jag tar mig igenom detta så blir allt bra igen.

Nej om jag har tur så får jag någon månads mellanrum och sen kommer nästa smäll.

 

Och jag är säkert inte ensam.

Det är säkert fler som har det så.

Men kan inte livet bara få vara lite enkelt ?

Enkelt i ett år eller två ?

Kan inte något bara gå min väg ?

Kan jag inte få hitta en väg ut ur allt helvete.

 

Förtjänar jag inte det ?

 

Jag har alltid kämpat.

Enda sen jag var liten.

Jag har aldrig haft det "lätt".

 

Och nu när jag är 24 år gammal och allting verkar efter två år med stora motgångar börja ordna upp sig.
Så kommer nästa stora smäll som ett slag i ansiktet.

Och nu sitter jag här igen !

 

Jag ber inte om att vara miljonär.

Att allting ska komma till mig utan att behöva kämpa.

Men jag ber på mina bara knän om lite medgångar så jag äntligen kan få bli glad och lycklig igen.

 

Jag är stark, mycket starkare än jag tror.

Men jag är inte hur stark som helst.

 

Men jag ger inte upp.

Jag vägrar ge upp !!!

Och det är en jävla tur att jag har den egenskapen.

För det får mig till att kämpa vidare.

 

Jag kommer göra allt i min makt för att reda ut denna röran och när detta är klart hoppas jag på lite medgång !

 

 

Så tacksam för alla fina människor som hört av sig.

Erbjudit sitt stöd osv.

Massa kärlek till er <3

 

Ni andra kan dra åt helvete och stanna där !

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards