Niican

Alla inlägg under maj 2015

Av Denice Lundahl - 29 maj 2015 19:56

Är det dags . . . 

Det är med blandade känslor måste jag säga.

Finns alltid två sätt att se på det.

Kommer bli skönt men ovant.

Vet hur det var sist.

Det tog tid att vänja sig och det lär det nog göra denna gången också.

Men men imorgon flyttar vi från min fina 2:a till en 4:a.

Ja vi behöver det och det är skönt med större men jag trivs så bra här.

4:an måste fixas, det finns en del som ska göras och så klart har inget hunnit göras nu innan vi flyttar in.

Drygt som fan med tanke på katterna. 

Och min 2:a är så fin, den renoverades när jag flytta in för kanske 4 år sen nu eller nått. 

Och det tar tid att vänja sig vid storleken för när jag flytta hit från min 1;a tyckte jag det var skit jobbigt i början.

Haha men nu är vi 2 och så har vi 2 katter som också kommer ta plats.

Så blir ju inte en stor lägenhet med bara mig i som tur är.

Vår första gemensamma lägenheten, det känns bra :)

Hoppas flytten går snabbt och smidig.

Och att vi kan få nått sånär ordning trots allt som ska fixas.

Tycker inte om att flytta in när allt är halvdant :(

 

Men men det blir nog bra hur som.

Just nu känner jag mig väldigt stressad.

Mycket på jobb, tentan som ska in, flytten ska göras, skola på måndag , arbete som ska vara klart då osv osv.

Men om cirka en vecka kan jag andas för då tar jag sommarlov ifrån skolan :)

Haha och så har man ungefär 1 månad kvar till semester.

Kommer vara så skönt med 4 veckors ledigt, jag längtar :)

 

Trevlig helg på er alla mina vänner och ovänner.

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 20 maj 2015 18:52

Vi något hemskt.
Det har liksom fastnat i mitt huvud och jag kan inte sluta tänka på det.
Och bilden av det har satt sig fast på min näthinna.
Idag så var vi i parken med våra barn.
Vi stod där vi alltid brukar stå och matade ankorna.
Där var en mamma med fyra ungar som tillslut kom upp för att få lite bröd.
Dom var väldigt nära mig så jag kunde klappa dom små fjunbollarna :)
Jag lyckades till och med lyfta upp en ett litet slag.
Men i alla fall var där fullt med kajor (som en gående var så snäll och berätta för oss )
Och jag har aldrig vetat eller sett det förr men kajan tar en av dom stackars ungarna och flyger iväg.
Jag dog lite inombords måste jag säga.
Det var så hemskt.
Om jag bara hade vetat kunde jag förhindrat det men jag visste inte det :(
Det kändes så fruktansvärt och såg så hemskt ut.
Och dom lyckades ta två till.
Mamman hade 4 ungar när vi kom men endast en kvar när vi gick.
Som jag precis lyckades rädda (förtillfället i alla fall ) med att skrämma bort kajan 2 sek innan den tog den.
Usch det var så hemskt.
Jag ville bara gråta.
Det gjorde så ont att se.
Fan....
Jag vet att det är naturens gång men jag kan inte släppa det.
Om jag bara hade kunnat rädda dom små liven :(
Hoppas jag slipper se det igen för jag klarar inte sånt.

Over and out/Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 19 maj 2015 20:20

Inte vara bättre väder vid denna tidpunkt?
Det är regn, det haglar men har vi tur är det sol en dag.
Seriöst maj är snart Slut.
Ge mig sommar, sol och värme Tack :)
Vilket jag säkert kommer få ångra att jag sagt senare för jag kommer svettas ihjäl , haha :)

För övrigt längtar jag galet mycket till den 10 juni :)
Tiden får gärna gå lite snabbare :)
Dock måste jag få till min tenta så tiden kan inte gå för snabbt ;p
Skönt det ska bli när tentan är inlämnad och jag har 1 månad kvar på jobb sen blir det semester :)
Så jag kan fixa och trixa lite hemma och bara få vara lite :)
Det är ganska tufft att plugga, jobba heltid och extra jobba på helgen men det är bara att bita igen för snart försvinner den möjligheten ändå :)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 1 maj 2015 11:30

Snart av nyfikenhet haha.
Varför är jag så jävla nyfiken ?
Hade aldrig kunnat hålla mig
Haha så jävla sämst jag är :)
Tiden kan inte gå fort nog just nu känns det som.
Men tids nog :)

Saknar och längtar efter min älskling.
Vill ha hem honom nu.
Så vi kan kramas , pussas och bara få vara varandra nära.
Jag saknar hans närhet, hans närvaro.
Min finaste gjis ska bli så underbart när han kommer hem <3


Det händer mycket nu.
Och förhoppningsvis går det på rätt håll :)

Trevlig helg mina vänner / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards