Niican

Alla inlägg under december 2010

Av Denice Lundahl - 29 december 2010 13:14

Skriva att någon eller faktiskt var det två personer som satte ett leende på mina läppar på julafton.

Det du skrev, gjorde mig glad och varm inombords :)
Aldrig har du skrivit så innan eller sagt så och det kändes bra.

Och den andra personen skrev också saker som gjorde mig glad :)

Så det blev bra trots allt , haha :)

 

 

Vi funderar, vi försöker, vi testar...

 

 

Den kommande helgen är jag, tro det eller ej men LEDIG :)

HELA helgen..

Haha det är helt sjukt..

Det var nog ungefär 3 månader sen det hände sist.

Ska bli helt sjukt underbart , wihooo ;)

Nyårs firande, galenskaper och bus .

Det gillar vi ;)



Im ouuuuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 28 december 2010 12:50

Jag saknar dig ibland.

Du var min bästa vän och sen du bara försvann .

 

 

Haha äntligen kommer det ett nytt inlägg på min blogg, wihoo ;)
Sorry mina vänner och ovänner men tiden tillåter inte mig att sätta mig ner och blogga.

I alla fall är det inte prio ett när jag väl är ledig.

Julafton i fredags, noll julkänsla.

Blev ändå en mys jul :)
Lördags den 25 när alla andra var ute och festa, begav jag mig ner till Ystad för att jobba natten :)

Men är faktiskt väldigt nöjd med min insats eller vår insats :)

Då vi nådde skumpagränsen, wihooo ;)

Nog den bästa natten jag gjort sen jag började.

Känns bra faktiskt, kan behövas :)

Så sov jag hos pappa denna natt, tackar pappa och Elisabeth som var så snälla och låna ut sin bil och lät mig sova där :)
Annars hade det varit omöjligt för mig att ta mig fram och tillbaka i lördags.

Tusen tack !

Underbart att vakna upp där hemma, mysa lite med dem små innan vi gick upp och åt frukost som en familj :)
Slöa var vi, vi gjorde inte oss färdiga och åkte in till Ystad förrän sent men jag njöt av varje sekund med familjen ändå.

HAHA pappa glömde tanka, vi stanna på vägen hem och Elisabeth kom på en lek där vi skulle säga positiva / negativa saker om varandra på varje bokstav i hela alfabetet.

Lättast var till pappa, haha så vi körde hela på pappa.

Sen påbörja vi på mig för Elisabeth var så smart att hon räkna ut att om vi börja på mig så skulle vi inte hinna med henne.

HAHA men det var rätt kul faktiskt :)



För övrigt är det fortfarande mycket jobb och jag hinner inte så mycket annat.

Hinner med mina vänner och lite mys men blir inget speciellt..

Nja förutom våra galenskaper men dem håller vi för oss själva ;)

 

Haha ska skärpa mig med bloggen nästa år, jag lovar :)
Ska finna mer tid.

I alla fall i februari när mitt vikariat går ut så ska jag nog kunna få till lite mer ledig tid.

 

 

Nu ser vi framemot nyår och ett nytt år.

Detta året har gått så snaaaaabbt ...

 

Men men nu ska jag gå och fortsätta jobba :)

 

Im ouuuuuut/ Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 23 december 2010 07:24

Plus 12 timmars arbete igår får jag äntligen en ledig dag :)

Jag skiter fullständigt i att det är julafton, jag har noll julkänsla detta året.

Jag bryr mig inte ett dugg, bara jag får gå och lägga mig i min sköna säng ikväll/inatt och sova hur länge jag vill imorgon bitti :)
Det ska bli helt sjukt underbart...

Nu har jag krigat 11 dagar i sträck och tolv timmar igår.

Först 8 på dagis sen 4 på Maxi.

Jag behöver få en ledig dag :)
Och det får jag också 1 ledig dag, sen jobba natten i ystad på lördag :)

Sen är jag faktiskt ledig på söndag igen , wihooo ;)
2 lediga dagar, fyfan vad jag ska njuta ..

Ikväll blir det nog bara massa mys,kanske lite bus ;)

Haha och lite städ av lägenheten och kanske om jag har tur är det ledig så jag kan slänga i lite tvätt..

Så jag bara kan njuta resten av helgen sen :)

 

 

Nu skriker mina arbetskamrater på mig trots att jag inte börjar förrän om 5 minuter..

Nu ska jag jobba ihjäl mig för vi har jue SÅ mycket barn idag, NOT ! :)


Ha en riktigt God Jul mina vänner och ovänner :)

 

Im ouuut/ Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 21 december 2010 18:27

Världens bästa familj(er).

Världens gulligaste gullungar :)

Helt  fantastiska vänner.

Helt underbara arbetskamrater..

 

 

Jag älskar min familj/familjer, jag älskar mina gullungar och mina vänner <3

 

Och jag tycker väldigt mycket om mina arbetskamrater :)


Ni alla förgyller min dag, min vardag och mitt liv :)

Ni är uppskattade och betydelsefulla :) <3

Av Denice Lundahl - 17 december 2010 06:51

but you like it ;)

 

 

Jag önskar samma sak som du
ingen familj inga paket, det e bara du och jag som vet . . .

Av Denice Lundahl - 14 december 2010 22:23

Största utmaning och det gillar vi ;)

 

 

Vilken underbar dag.

Fast jag var sjukt trött då jag inte fick sova mycket inatt så var det en bra dag på jobb idag :)

Hem till tusche , åt lite, spela fifa.

Jag vann ;)

Haha sen skynda vi oss till persborg, tog tåget till skurup för att äntligen hämta tillbaka min bil :)

Tror ni jag är lycklig nu när min största kärlek är tillbaka ?
Sjukt lycklig, haha :)

Kevin låg så sött på pappas mage när vi kom och jag var bara tvungen att pussa lite på det lilla livet :)
Inte varit där på två veckor :(

Elias sov men det blev fart på Kevin efter han legat och kollat på mig en stund.

Blev pussar, kramar, mys och bus.

Det gilla vi verkligen.

Och jag måste tacka pappa tusen ggr om för han ännu en gång räddat min kärlek..

Fast jag skriker, får spel och beter mig lite illa ibland.

Så vet jag innerst inne om att du försöker hjälpa till på ditt egna lilla viss.

Och jag älskar dig och uppskattar allt du gör för mig.

Trots att jag inte alltid är så bra på att visa det .


I alla fall sen sola vi och sen körde jag hem.

Jag ligger nu i min säng, helt död.

Mina ögon håller sig snart inte öppna längre så slut jag är.

Får väl ge med mig och sova lite.


Imorgon blir det jobb och förhoppningsviss hinner jag köpa lite julklappar.

Känns som det är dags att börja nu då jag inte har tiden sen..

Får hoppas att jag hittar några bra klappar bara :)

 

 

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl ;)

Av Denice Lundahl - 12 december 2010 19:54

På att resa :)

Eller i alla fall åka bort över en helg :)

Haha kanske ska önska mig en hel ledig helg till att börja med .

Det andra är ganska omöljligt annars..

Haha men ledig kan jag vara när jag blir äldre.


Men trots att jag inte är ledig osv så gör jag det bästa av mina helger ändå.

I fredags var vi ute och åt, mysigt och trevligt :)

Sen blev det jobb på båååten på natten, haha också trevligt :)

Och igår baka vi pepparkakor med moster, Mormors syster, Kusinens barn, kusinen och en vän till moster och hennes barnbarn.

Sjukt mysigt och mina kusins barn är så jävla charmiga.

Man kan inte annat än skratta och ha kul med dem :)

Haha och dem ska alltid försöka förstöra mina stora pepparkakshjärtan !

Jag kämpar alltid med mina och ska göra dem så fina jag bara kan.

Men dem ska alltid på att pilla.

Ett år fick jag offra mitt för denna söta lilla unge tog i sönder sitt eget och blev sjukt besviken.

Haha men barn är helt enkelt underbara :)

Mysigt och kul hade vi alla fall, tackar vi alla inblandade för :)


Och den lilla sötnosen sa " Har du med dina termobyxor så vi kan åka pulka?" Men fanns ju ingen snö kvar fast han tyckte att vi skulle åka på gräset .

Sötare får man leta efter ;)


Efter det åkte vi faktiskt hem och laga mat.

Första gången i denna lägenheten , haha stolt :)

Nej får skärpa mig på den fronten men som sagt tiden är knapp...


Lite sömn på det och sen jobb igen :)

Slutade halv 2 och sen blev det mys för en väldigt trött Denice :)



Och idag har jag varit med min älskling hela dagen :)

Gjort allt och ingenting..

Precis som det ska vara ;)


Och nu ska jag bada, städa och sen blir det väl mys innan denna otroligt trötta flicka ska sova :)


Nästa vecka blir tung.

Jobbar 7/7 dagar , wihooo ;)

Så min nästa lediga dag är hmm fredag näst nästa vecka.

Så bara 11 dagar tills dess ;)

Något att se fram emot , haha ..


Bara att kriga som vanligt ;)

Jag kan det här nu så det ska nog gå bra .


Förresten trivs jag bättre än någonsin på dagis nu.

Där är en sjukt bra stämning faktiskt och jätte trevlig personal.

Jobbar med två nya nu ju på en annan avdelning.

Men alla känner numera till den otroligt sockerberoende Denice .

I fredags fick jag snusklubbor av en kvinna och ett snickers av en annan.

Haha tackar vi för, klarade natten galant efter dessa sockerkickar ;)


Sjukt, måste bli av med mitt sockerberoende fan !

Men inte nu, har inte styrkan.

Det som räddar mig nu när jag jobbar så mycket ju..


Nej nu ska jag lägga mig i badet ;) Im ouuuut/ Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 9 december 2010 06:09

every night and day,
I'm addicted ,
I wouldn't wanna have it any other way,
I'm addicted and I just can't get enough ;)

 

 

Ja vad mer ska jag säga ?

Jag jobbar väldigt mycket, efter jobb försöker jag få ihop alla måsten och hinna med så mycket mys jag bara kan :)

Jag är ganska bra på att få ihop det faktiskt, imponerad av mig själv ;)

Hahaha :)

Nej men allt går bara man vill ;)

 

 

Nu ska jag fixa mig inför jobb .

 

 

Im ouuuuut  / Denice Sölvgren Lundahl

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards