Niican

Alla inlägg under december 2016

Av Denice Lundahl - 14 december 2016 20:04

Redan vet så väntar vi syskon :)

Igår var vi på rutinultraljud men jag har haft turen/oturen (beror på hur man ser det ) att få se bebis ett flertal ggr redan.

Första ultraljudet jag var på fick jag diagnos att jag skulle få ett missfall.

Jag har varit väldigt förtvivlad,ledsen och mått jätte dåligt över detta.

Vilket tydligen inte alls stämde då jag är i v.18 nu och där ligger en frisk välmående liten kille i min mage som jag dessutom känner lite då och då :)

Men det var tunga veckor att ta sig igenom, oron var ständigt där och jag andades inte riktigt förrän i v.13

Trots att jag varit på flera ultraljud efter och allting sett bra ut.

Fram tills igår var jag fortfarande väldigt nervös och nojig.

Men gick därifrån med ett leende på läpparna och väldigt lycklig.


Min älskade man har hela tiden sagt att han vill ha täta barn, jag däremot har velat fram och tillbaka.

Men efter allt velande, tänkande, diskuterande landa jag ändå i att det vore det bästa.

Sen att jag ÄLSKAR att vara gravid och ÄLSKAR barn var ju bara ett plus haha.

Jag var dock nojig eftersom vi fick göra ett ks med Atlas så sägs det att det KAN vara svårare att bli gravid så var jag lite nojig (Dock gick det supersnabbt med Atlas och även denna gången) men det visste jag ju inte.

Och i med att jag pluggar var det tvunget att planeras så det går ihop med skolan, praktiken osv.

Men det blir (förhoppningsviss) ett maj barn vilket inte hade kunnat bli bättre för jag kommer ha sommarlov första 2-3 månader med bebis och bara få njuta, komma in i vara två barnsmamma, hitta rätt i rutiner och lära känna bebis.

Vilket jag aldrig riktigt fick med Atlas.

Jag var i skolan dagen innan han kom och då påbörjades en ny kurs och när Atlas var 3 veckor fick han vara med på högskolan för första gången.Vilket gick super bra men jag fick aldrig riktigt chans att bara vara och njuta av bebis utan var tvungen att plugga osv.

Känns som att jag får det på ett annat sätt denna gången :)


Sen finns det givetvis både för och nackdelar med täta barn och det lär bli en utmaning men när bebis blir äldre kommer dom med all säkerhet ha superkul tillsammans :)


Men men...ha det så bra mina "få" läsare som är kvar så får vi se när nästa uppdatering kommer, haha :)

Av Denice Lundahl - 10 december 2016 14:48

En evighet sen jag skrev sist.
Mellan att vara mammaledig,plugga,ha praktik,familjen,vänner och alla andra tusen saker som måste fixas och donas med så hinner jag helt enkelt inte med bloggen.
Vilket är tråkigt men jag har heller inte samma behov längre av att "skriva av mig".
Men men nu skriver jag i alla fall (om jag har några läsare kvar efter detta extremt långa uppehåll)

Atlas är nu 1 år och 1 månad och jag har precis haft en månads praktik/jobb :)
Vilket har varit båda kul och jobbigt.
Kul för att jag älskar mitt jobb och jag faktiskt tyckte det var sjukt tungt att lämna barnen när dom verkligen inte ville att jag skulle vara mammaledig igen.
Dom ville ha kvar mig 1000 dagar till, mina älskade barn ?.
Men jobbigt för jag saknade min prins som var hemma och hade det helt fantastiskt med sin pappa :)
Värmer verkligen i hjärtat att se Atlas och hans pappa (min älskade sambo) tillsammans.
Jag är så lyckligt lottad som har världens finaste son med världen finaste man :) ?
Vet inte vad jag skulle gjort utan er mina lyckopiller ?

Men men jag är bara hemma tills mitten av januari sen har jag praktik/jobb en månad till :)
Nu kämpar jag på med en tenta i naturvetenskap och teknik , blää.
Vill egentligen bara få njuta av att vara med min son utan massa måsten.
Men snart är det jul och då får vi mysa tillsammans som familj ?

Mitt mål är att göra så mycket som möjligt av alla måsten (tenta osv) innan jul så jag bara kan vara mellan jul och nyår :)

Jag ser redan framemot nästa år och alla dess utmaningar:)
För min del får tiden gärna gå snabbare haha :)
Och vill gärna slippa vintern.
Det är grått,kallt och mörkt.
Och jag är alltid extra trött och omotiverad under den tiden.
Så vore skönt med lite sol,värme och motivation, haha :)

Nej nu ska jag se om Atlas snart vill vakna och busa med sin mamma :)

Trevlig helg /Denice Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards