Niican

Alla inlägg under juli 2016

Av Denice Lundahl - 24 juli 2016 21:16

Få avreagera mig och hata lite igen.
Jag hatar när folk pratar om saker som dom inte vet nånting om.
När folk snackar skit bakom ens rygg för dom tro sig veta saker.
Vi är alla olika människor.
Vi lever alla på olika sätt.
Vem är jag eller du att döma någon annan ?
Vem är jag eller du till att säga vad som är rätt eller fel ?
Jag bestämmer över mitt liv och hur jag vill leva liksom du bestämmer över ditt.
Jag har t.ex valt min man som jag älskar över allt annat.
Tillsammans har vi världens finaste lilla kille :)
Vår kille är så efterlängtad, han är mitt allt.
Jag har pratat med många första gångs föräldrar som liksom jag har svårt att släppa honom.
Om jag är ifrån honom saknar jag honom så jag håller på att dö.
Och det är även så att när man ammar ( vilket jag har gjort ) blir barnet väldigt bundet till mamman.
Barnet blir även väldigt bundet till mamman oavsett eftersom mamman är hemma med barnet 24/7 medan pappan är på jobbet.
Vi hade dock turen (otur för mig) att Fredrik fick första chans till att bounda med Atlas eftersom vi gjorde ks.
Man kan läsa överallt att barnet även kan bli främmad för den andra föräldern trots att dom träffas varje dag.
Dock är inte det fallet hos oss för Atlas älskar Fredrik :)
Men när han är ledsen vill han till sin mamma för att han varit hemma med mig varje dag i snart 9 månader.
När du själv får barn kommer du också förstå att oavsett hur man gör måste pappan gå till jobbet.
Även om han vill eller ej :)
Första månaderna av en bebis liv är dom väldigt beroende och bundna till mamman.
Näst intill alla barn blir mammig för att det är mamman som är hemma.
När pappan sen tar över så blir dom i regel istället pappiga.
I början kan inte Heller pappan göra så mycket.
Atlas kunde bara tröstat genom att bli ammad för han tog inte napp första 2-3 månaderna.
Hur mycket Fredrik än försökte så kunde han inte trösta honom.
Tyvärr.
Sen vet jag att folk ÄLSKAR att snacka skit och är bra på att prata om saker som dom egentligen inte vet nånting om.
Och ja Fredrik spelar pokemon och är ute på kvällarna.
Men Atlas sover ungefär från 20.00 på kvällen och jag brukar gå och lägga mig tidigt (för att få sova så mycket som möjligt. Atlas är just nu vaken 1-2h på natten)
Ska jag då tvinga Fredrik att gå och lägga sig tidigt för att jag är trött ?
Eller ska han vara tvungen att sitta här hemma och glo för att jag vill gå och lägga mig ?
Jag bryr mig inte att han är ute när jag ändå ska sova.
Och JA det är jag som går upp med Atlas på natten men gissa varför ?
1. För Fredrik jobbar och jag tycker INTE att han ska behöva ta Atlas och vara vaken om natten när han ska jobba 8h.
2. För att det är jag som har mjölken. Fredrik kan inte amma honom.
När Fredrik sen ska vara pappaledig OM atlas fortfarande vaknar om natten är det givetvis Fredrik som kommer gå upp på natten :)
Även om man inte har egna barn är man så korkad att man inte fattar detta ?!
Tycker det är en självklarhet.
Och har inte alls med att göra att Fredrik inte tar ansvar för sitt barn.
Sen tar jag atlas väldigt mycket men gissa varför ?
Jo för jag älskar min son och vill spendera varje vaken sekund med honom :)
Jag vill ha med honom överallt.
Men ju äldre han blir ju mer har Fredrik honom.
För när han inte ammar längre eller utvecklingsfasen som gör honom mammig är förbi så är det lättare för Fredrik att ta honom med sig :)
Men det förstår ni också en dag.

Kan också tilläga att det finns par som inte ens sover tillsammans längre efter dom fått barn. (Vi gör det dock)

Är det också för att deras män inte kan ta ansvar för deras barn ?

Eller vad beror det på? Ni som är så pålästa :)


En man vi känner sa " Ni kvinnor måste lära oss att vara pappor. För ni har 9 månader att förbereda er där ni känner och vet att ni kommer bli mammor medan vi en dag bara helt plötsligt har ett barn. För er kommer det mer naturligt och moderskänslorna kickar in redan under graviditeten "

Sant. Män har det inte lika lätt som vi.
Vi känner bebisen vi får en samhörighet direkt.
Vi vänjer oss vid tanken i 9 månader :)
Medans männen bara helt plötsligt har en bebis i famnen.
För oss kommer det naturligt.
Våra moderinstinkter.
Männen måste vänja sig efter barnet är fött då vi tycker att allt är så självklart.
Helt plötsligt är där ett litet barn som förändrar hela din värld :)
Och jag kan säga dig att den dagen ni får barn , haha då ska du se hur ansvarsfull mannen är :)
Så innan du / ni dömer och snackar om att min man inte tar ansvar för sin son, inte är kapabel att ta hand om sin son så skaffa egna barn och se hur din man är.
Och vad han gör.
Fredrik är en jätte fin pappa till Atlas :)
Folk är så snabba på att öppna sina små käftar.
För vad vet du/ni egentligen ? 
Inte ett smack ! 

Så snälla ta reda på fakta först och snacka sen.

Ni kan även gå in och läsa lite om första tiden med barn, nyfödda, pappans roll osv. 

Ren fakta där ni kan läsa på lite om livet med barn ;)


Och om ni har så tråkigt i ert förhållande att ni måste snacka skit om min familj kanske ni ska ta er en funderare ;)

Det var allt för mig !
Tack och hej

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards