Niican

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Denice Lundahl - 7 mars 2012 17:31

Och söker och söker . . .


Ibland finner vi ett svar, ibland förblir vi utan.

Men vad vi aldrig tänker på är att ibland så är svaret så mycket närmre än vi tror.

Så mycket mindre komplicerat.

Kanske till och med rakt framför ögonen på oss.

Men vi letar alltid på fel ställe, vid fel tillfälle och vägrar se det bättre.

Vet inte varför man inte kan se det som står en så nära.

Och varför man inte kan nöja sig med något som är enkelt fast bra.

Det är inte alltid att det svåra och komplicerade får en att känna sig lycklig i slutänden.

Utan det svåra och komplicerade är mer en utmaning.

Men det är inte alltid något bra.

Oftast så är det bara spännande och när spänningen lagt sig så finns där ingenting kvar.

Så kanske väljer man fel, tar fel väg och går i fel spår.

Kanske är det dags att våga byta bana och våga få det som man tror är en omöjlighet.

För man måste våga för att vinna.


Så våga och se vad du kan vinna .

Eller så låt bli men då försvinner även chansen till något som du inte ännu vet vad det kan bli. . . 



Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards