Niican

Alla inlägg under april 2013

Av Denice Lundahl - 19 april 2013 06:25

Snabba vändningar.

Se till att du hänger med ;)

 

För ibland tror jag att det går så fort att du faktiskt inte gör det.

Du anpassar dig, gillar läget men när du senare sätter dig ner och tänker efter så inser du att du inte alls varit med på vad som har skett.

Allting händer så fort.

Tiden går så fort.

Så spring inte iväg med tiden utan stanna upp och ta vara på varje dag istället :)

 

 

Fredag idag, wihoo ;)
ÄNTLIGEN.

Har dött på jobb denna veckan :(

Har varit irriterad, trött, känt mig lite småsjuk osv.

Förstår inte var denna trötthet kommer ifrån.

Men gud vad trött jag var i måndags och tisdags.

Kunde knappt hålla ögonen öppna när vi körde hem vid sju på kvällen.

Haha börjar bli gammal nu.

24 i år för fan ;)

HAHA :)

 

För övrigt händer det nog inte så mycket denna helgen.

Det blir träning, mys med kolleger, jobb och förmodligen en runda till Skurup.

Måste byta däck ! 

Eller pappa M måste göra det , haha :)

 

Omg häromdagen drömde jag att min mamma var död, fyfan vad hemskt.

Jag dog inombords.

Jag skrek och jag grät såå mycket.

Jag hade aldrig klarat mig utan min mamma, hon är en så stor del av mitt liv.

Hon gör allt för sina barn och hjälper oss på alla möjliga sätt.

Hon har verkligen ett gott hjärta.

Hon är en del av min värld och utan henne hade den rasat :(

Tur som fan att det bara var en dröm !

 

 

Skänker fortfarande mina tankar åt Elisabeth och Pappa L som mist en bror och en vän.

Även alla er andra som sörjer :(

Jag är så ledsen och önskar att det fanns något som jag kunde göra :'(

Massa kärlek till er <3

 


Skänker även en tanke åt mormor som fått en tumör i halsen :(
Hoppas på att det kommer bli bra <3

 

 

Nej med det säger jag trevlig helg :)
Njut nu medans jag krigar på jobb.

Nästa helg är jag helt ledig :)

Eller?

Får se om det blir ett nattpass kanske om nån vill vara ledig och om jag orkar ;)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 14 april 2013 19:58

det bästa som finns är att göra någon annan glad.

Att göra någon annan lycklig.

Att ge någon tex en gåva och se hur dom på ett eller annat sätt visar sin glädje för denna gåva.


Det värmer mitt hjärta på ett speciellt sätt och jag ÄLSKAR den känslan :)

Jag köper hellre saker till andra, ger hellre andra saker än mig själv.

Det betyder såå mycket mer för mig.

Jag är glad när jag kan göra någon annan glad :)

 

Men men  . . . 

Helgen har nu passerat och det gick fort som fan !

Ångest, hatar söndagar :(
Men men hade en sjukt bra fest i fredags.

Blev mer folk än jag trodde.

Även mina "syskon" Emma och Rasmus kom hit ifrån helsingborg.

SJUKT kul hade vi :)

Väldigt lyckad fest enligt min mening i alla fall :) 

Vill tacka alla som var med och gjorde denna kväll :)
Vi har fan alltid kul på våra festar trots att vi oftast är samma personer alltid.

Vi är ett härligt gäng och jag gillar det :)

 

Efter väldigt lite sömn då vi var ALLDELES för många som skulle sova här hemma.

(Slutade med att jag hitta Linda sovandes vid köksbordet, haha :) )

Så hade vi bakisdag tillsammans eller vissa hade förfest IGEN !

Sen drog dom vidare till hbg och jag fortsatte ha myskväll med Linda och sen kom även Pamela :)

Var uppe en snabbis hos mamma och gav mormor en present :)

Hon börja gråta så glad hon blev , det kändes bra i hjärtat.

Dock höll jag också på att börja gråta, gaah !

Jag är en sån fjant ibland.

Fattar inte varför jag blir så bölig alltid.

 

Snacka om att jag kommer gråta som FAN när jag ska lämna mina barn i augusti.

Tårarna kommer spruta ur alla håll och kanter.

Och jag kommer kämpa emot men jag tror att det kommer vara omöjligt.

Bara när vi pratar om det på jobb så fylls mina ögon med tårar.

Men men det är bara att gilla läget, bita ihop och hoppas på det bästa.

 

Vaknade slö som fan imorse.
Gick upp och tvätta.

Satte på ett Glee avsnitt och väntade på att min älskling skulle vakna.

När han vaknat gosa vi lite och sen med väldigt tunga steg åkte jag och träna med Frida.

Det var tungt som fan idag, hitta inte motivationen och var helt slut.

Men jag kriga en timmes kick och box med , wihoo :)
Duktiga vi är.

Nu fortsätter vi såhär ;)
Satt ett kanske orealistiskt mål till midsommar så vi får väl se.

 

 

Nu ska jag torka mitt hår, vänta på att min älskling ska bli klar.

Sen blir det filmmys :)

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

Av Denice Lundahl - 11 april 2013 12:02

The start you were a thief
You stole my heart
I let you see the parts of me
That weren't all that pretty
And with every touch you fixed them . . . 

 

Visst finns det alltid hinder på vägen.

Ingen eller inget är perfekt.

Även om det kanske verkar vara det så finns det inget/ingen som är perfekt.

 

Ja jag och F tjafsar ibland, har våra små bråk.

Har även haft stora bråk innan men som han sa till mig "jag gillar att vi bråkar ibland för då finns det fortfarande lite spänning kvar"

Och ja jag tror inte på förhållande där man aldrig bråkar.

Jag tror det är nyttigt att bråka.

Och då säger jag inte att man ska bråka var varannan dag, riva lägenheten , slå på varandra osv.

För det är inget nyttigt förhållande.

Men alla bråkar speciellt när man lever så tätt inpå en annan människa.

Som inte alltid ser saker på samma sätt som du själv.

Så jag tror /tycker att det är nyttigt i alla fall :)

 

Haha när vi var på semester och hade druckit en kväll.

Så fråga jag F om vi skulle bada i poolen :)

Han sa ja och jag trodde väl inte riktigt på honom.

Men jovisst vi båda klädde av oss allt utan underkläderna och hoppa i poolen mitt i natten.

Hahaha så kan det gå ibland :P

Det var nice i alla fall :)

 

 

Ja och jag måste dela med mig av förra veckan och helgen då jag fick mycket egentid med mina småsyskon :)
Hämtade Elias på onsdagen, lekte lite på lekplatsen med Elias och Kevin innan vi begav oss hem till mig .

Sen följde Elias med mig till förskolan tors och fredag vilket gick jätte bra :)
Tack mina fina kollegier som godkände detta :)
På torsdagskvällen så spendera vi en stund på busfabriken så Elias fick leka av sig men även F och hans vän.

HAHA F är som ett litet barn när han kommer in på leklanden :)

 

På fredagen körde jag hem Elias efter en lång dag på mitt jobb och tog med mig Zeb hem istället :)

Tanken var att Zeb skulle stanna fre-lör bara då jag jobbade i lördags mellan 15-22.

Men Zeb och F kom bra överens så min fina älskling erbjöd sig att ha Zeb på lördagen eftersom Zeb inte ville hem :)

På fredagen när jag hade hämtat Zeb åt vi mcdonalds mat och sedan begav vi oss mot laserdome :)

Bebis, Hasse, Fredrik och Olle var också med :)

Efter det åkte vi och handla massa godis och Zeb var så söt i affären :)

Haha.

Vi körde hem och dom spela lite innan F skulle till jobb och vi kröp ner i soffan och titta på film :)

På lördagen när jag åkt till jobb så gick F , Olle och Zeb till Leos lekland och hade kul där.

Snacka om att jag hellre ville umgås med dom .

Men men blev filmmys igen med Zeb när jag kom hem sen vid 22.30 :)

 

På söndagen satt F och Zeb och spela hela tiden medans jag laga frukost osv.

Zeb ville inte hem men tillslut fick jag honom till att gå med på att åka hem :)

 

Helt fantastiskt vecka och helg :)
Helt underbart att få egentid med syskonen.

Kände mig dock som en riktig hemmafru och mamma under dessa dagarna.

Fick laga mat, gå upp i tid, ta ett helt annat ansvar än annars osv.

Och jag insåg också att det kom helt naturligt och var inte alls så jobbigt som jag har föreställt mig att det kan bli med att få ihop allting.

Jobb, mat , städ , disk, barn osv :)

Så det var även en bra erfarenhet :)

 

Blev dock lite tomt när man gick kom hem och gick och la sig på söndagen.

Inget syskon vid min sida osv.

Men men :)

 

Snart helg igen och jag är ledig , wihoo ;)

Så det ser vi framemot :)

 

Idag har man jobb från 7-14.45 och sen har man apt 17-20.

Ska bli SÅÅ kul :)

Däremellan ska jag försöka hinna klippa mig osv :)

 

Nu ska jag fortsätta jobba ;)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 9 april 2013 21:41

Att jag nu ska dela med mig utav mina erfarenheter :)
Och om vad jag tycker .

 

Alla behöver inte tycka som jag.

Och där är säkert folk som inte kommer hålla med mig .

Men jag väljer ändå att dela med mig så får ni tycka vad ni vill.

 

För en vecka sen ungefär var vi på fuerteventura.

Jag tyckte det var lite si sådär.

Vi hade fint hotell, nära och bra till stan osv.

Men det var svårt att göra sig förstådd då dom inte kunde så mycket engelska och dom var inte heller speciellt service inriktade.

 

Jag har även varit på Malta med min mamma och syster .

Kanske var det 2007 och när vi var där hade jag inget att jämföra med.

Vi hade SKIT bra väder, varmt som fan osv.


 

Efter det har jag varit på Kreta, Grekland, Egypten (två ggr )och Cypern.

 

Grekland var god mat och bra väder.

Var dock inte jätte imponerad men kan ju också bero på vart i Grekland man är :)

 

Kreta hade vi fint hotell ansluten till stranden.

Som vi dock inte kunde utnyttja för där var ALLDELES för stora vågor.

Hade lite otur med vädret och låg rätt off där vi var.

Men annars helt okej, skit trevlig personal och dom var verkligen service inriktade :)

 


Cypern är helt fantastiskt, haha.

Men det är inte själva landet utan på ett annat sätt.

Där är det mer party, i alla fall i Ayia Napa :)

Vi var inte där på högsäsongen utan i slutet av Mars och trots detta var det helt galet där.

Så jag kan tänka mig att högsäsongen blir för mycket.

Men det är fint där , vi hade sol , lite moln osv.

Men vill man festa så är det verkligen ett helt galet ställe att resa till.

Man får göra i stort sätt vad som helst på deras "uteställen" ;)

 

Men Egypten är helt klart BÄST !

Jag har redan varit där två gånger men hade inte tvekat en sekund att åka dit igen !

Andra gången var dock lite bättre än första.

Vi hamnade på "new marina" och där var fantastiskt fint.

Även helt fantastiskt att snorkla i det havet.

Jätte fina fiskar , åh jag längtar tillbaka dit faktiskt.

Vill åka dit till hösten men får se om jag kan få semester osv.

Om man inte varit i Egypten så rekommenderar jag det STARKT !

Vi har haft varmt båda gångerna och fint väder.

Och Egypterna ÄLSKAR svenskar.

Är väldigt trevlig.

Och jag vet att vissa ställen i Egypten är KATASTROF så man måste hitta ett bra ställe för annars slutar det med att man HATAR det !

Och det ska man helst slippa när man betalat pengar för att få en fin semester.

Varit där en gång i januari och en gång i slutet av Mars.

Fint väder båda gångerna, sol och varmt :)

 

Så jag rekommenderar ALLA att åka MINST 1 gång till Egypten :)
Och jag rekommenderar även stark new marina apartments.

Man har poolen ansluten till en strand typ 5 min från lägenheten.

Där är restauranger hela vägen.

Ligger nere vid hamnen så väldigt fin utskick.

Vi hade en 90 kvm stor lägenhet, två sovrum, två toaletter osv.

Och sen där poolen är blir ett uteställe på kvällen så allting finns där inne.

Man behöver inte ens gå utanför området.

Det är underbart där , haha :)

 

 

Nej nu ska jag fixa sista och sen slänga mig framför tv:n i sängen.

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

 

Av Denice Lundahl - 8 april 2013 20:59

Är att ta vara på det du har.
Istället för att sträva efter det du inte kan få!

Jag har ingen valmöjlighet, tyvärr.
Så istället för att sitta och gnälla om det (som jag gjort ett tag nu) så får jag vara glad för det jag har istället.
Det är inte alla som har ens det.
Och jag vet ju faktiskt inte hur det kommer bli.
Jag är djupt besviken och väldigt ledsen men jag måste försöka se det positiva i det här.
Det kommer nog bli bra :)


Over and out/Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 6 april 2013 13:45

mer än ord.

Eller ?

 

Det sägs ju så i alla fall ;)

Så därför får ni lite bilder tills jag har mer tid och lust att skriva mer.

 

Fick ju frågan igår "varför bloggar du inte längre"

haha så har nog någon/några där ute som läser min blogg och finner den intressant :)

Härligt att höra ;)

 

Neej snart dags för jobb så ska passa på att umgås med broren min innan det är dags.

Är så avundsjuk på att jag inte får vara med idag utan måste till jobb :(

 

Trevlig lördag på er ;)

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

 

 

 

     


Av Denice Lundahl - 3 april 2013 13:08

Bli totalt mindfuckad !

Det är helt sjukt och man blir helt förvirrad.

Har det hänt på riktigt ? 

Finns det någon mening med det ?

Osv osv . . .

Men man blir ju sjukt lättad när man vaknar och inser att det var en dröm.

Men hemskt att ens drömmar kan totalt mindfuckade en.

 

Men men. . .

Nu är jag tillbaka till sverige, kylan, jobb och vardagen . . 

 

Känns sådär.

Älskade värmen och  ÄLSKADE att spendera tid med min älskling.

Men borta bra hemma bäst, så är det väl alltid eller ?

Dock hade jag gärna haft semester ett tag till.

Men det är ju bara drygt 3 månader kvar tills man får semester igen och jag har önskat 4 veckor så hoppas på det bästa :)

Kommer bli den längsta semester jag tagit sen man gick i skolan och hade sommarlov, ska bli nice :)

 

 

Ser också framemot att casha in pengarna som jag får tillbaka för skatten.

ÄNTLIGEN har det blivit rätt , wihoo ;)
Kommer sitta fint med lite extra cash ;)

 

 

Och som ni flesta redan har sett är jag och F tillsammans igen :)
Många visste det redan men nu är det även offentligt :)

1 April 2012 är/var vår dag sist och blev även vår dag detta året.

Nu kan vi inte annat än hoppas på det bästa :)

 

Jag förstår folks reaktioner och att folk säkert tror att vi är helt galna.

Själv ser jag det bara på ett sätt.

Det är kärlek helt enkelt och kärleken övervinner allt :)

 

Hata om ni måste, I dont give a crap ! :)

 

 

Och så vill jag avsluta detta inlägget med att säga att jag är hemskt ledsen för alla er som sörjer :(
Jag beklagar verkligen.

Alltid lika tragiskt när någon som står en nära går bort.

Och jag önskar att det fanns något som jag kunde göra.

Men jag finns här i alla fall om det skulle vara något.

Massa styrkekramar till er <3

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards