Niican

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Man märker det . . .

Av Denice Lundahl - 27 mars 2014 20:29

Ganska snabbt.
Och det är ganska jobbigt.
Tänk om man kunde styrt över det själv?
Så det hade blivit där man ville.
Och där det var tanken från början.
Men tyvärr kan man inte bestämma över detta.

Så man märker ganska snabbt att när man går ner i vikt så går man ner på helt fel ställe.
Vilket inte är jätte kul !
Man vill ju gå ner men alla ställen på kroppen är det inte något positivt Att gå ner.
Så ja jag har gått ner men inte där jag vill.
Fortsätter jag kanske jag kommer förlora lite vikt där jag tänker mig.
Eller ännu mer där jag inte vill.
Vi får se.

Jag vet inte riktigt när jag bestämde mig för att gå ner men en dag fick jag nog.
Jag kände mig tjock och äcklig.
Jag vet att jag inte är överviktig och jag vet också om att jag blir äldre.
Att kroppen ändras.
Men jag har aldrig haft mage, någonsin.
Jag har till och med varit undernärd.
Jag vägde 46 Kilo ett tag när jag var ung.
Jag vet att jag då var alldeles för smal.
Och jag vill inte väga 46 kilo.
Men sen gick jag upp kanske 10 kilo på ett år.
Från att aldrig kunnat gå upp till 10 kilo så snabbt.
Jag behövde gå upp det förnekar jag inte.
Men kanske inte så mycket.
I alla fall lider jag själv väldigt mycket av att jag fått mage.
Rumpa, höfter och lår har jag alltid haft men mage.
Det klara jag inte.
Så jag fick nog.
Bestämde mig för att börja träna och tänka lite på vad jag äter.
Jag träna hemma till en början.
Bytade ut mellanmål till kvarg och även dom dagar då jag inte gillar maten på jobb.
Slutade med godis och läsk i veckorna.
Syndar lite på helgen men det måste man få :)
Och det har gett resultat faktiskt :)
Jag är så stolt över mig själv .
Speciellt när jag lever med någon som hade kunnat äta pizza varje dag och äter massa chips osv alltid.
Mitt sockerberoende har minskat jätte mycket.
Jag går hela veckor och längtar efter allt jag ska äta på helgen men nät helgen väl kommer så äter jag inte så mycket faktiskt.
Lovat mig själv att bara äta om jag är riktigt sugen.
Så blir inte så mycket och det är jag glad för :)
Jag hoppas dock på några kilo till tills sommaren men jag tar det som det kommer :)
Jag vill inte hetsa för då blir det jobbigt utan låter det ta den tid det tar :)
Vi får se vad resultatet till sommaren blir :)

Riktigt tråkigt att jag är sjuk för då kanjag inte träna.
Och det är drygt nu när jag kommit in i det så bra :(

Men men ...
Inget att gnälla över.
Värre att jag varit sjuk igen !
Och den jävla smärtan jag haft.
Fyfan säger jag bara.
Annars har jag mest sovit bort dagarna.
Så mår bättre idag.
Tänkte pröva jobba imorgon :)
Behöver komma ut.
Få lite luft osv.

Fredag imorgon väntas jobb :)
Lördag är jag ledig, så jädra skönt :)

Men men trevlig helg på er alla / Denice Sölvgren lundahl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards