Niican

Alla inlägg under mars 2014

Av Denice Lundahl - 9 mars 2014 20:57

Lyckligt lottad :)
Man tänker inte på det varje dag.
Man inser inte det alltid.
Men så 1, 2, 3 kommer stunden då man verkligen förstår hur lyckligt lottad man faktiskt är :)

Och den stunden har jag just nu.
Har haft den flera ggr innan också.
Men nu ligger jag här i sängen efter en underbar helg i gbg.
Där vi verkligen fyllt på med massa kärlek :)
Träffat Pontus och hans tjej och haft en super trevlig kväll :)
Så känner jag att jag är precis där jag vill vara och jag älskar varje sekund av det.
Ett flertalet ggr denna helgen har jag fått höra saker som värmer mitt hjärta.
Även lite handlingar :)
Så jag har njutit till fullo.
Jag vet att vardagen inte alltid är lätt.
Det finns bra dagar men även sämre dagar.
Livet är ingen dans på rosor.
Men oavsett vad så vill jag alltid ha dig vid min sida.
Jag har aldrig älskat någon så som jag älskar dig.
Och jag hoppas verkligen att det vi har kommer förbli så.
För jag vill leva med dig <3

En helg fylld med kärlek och vänskap.
Var en helt perfekt helg :)
Nu är jag dock helt slut men det var det värt :)
Får vila mer nästa helg :)


Im out/ Denice Sölvgren lundahl

Av Denice Lundahl - 6 mars 2014 20:10

Eviga frågan som man egentligen inte borde fråga.
Som man nog oftast ställer utan att tänka.
Men man borde nog tänka.
Eller kanske inte ställa frågan alls.
Det är dock inte så lätt för att jag tänker inte ens på det.
Jag frågar av ren nyfikenhet.
Men jag har lovat mig själv att försöka att inte fråga.
Den eviga frågan " vill inte du / ni ha barn ?
Det är en känslig fråga.
Alla kan inte få barn.
Vissa har inte rätt förutsättningar för det.
Andra kanske har fått missfall.
Vissa kanske har försökt länge men att det inte prickat rätt än osv.
Och det är bara hemskt och jobbigt när folk frågar hela tiden.
Även om personen omöjligt kan veta detta om man inte berättat det.
Så kan det ändå göra ont och såra.
Personen kanske tycker det är jätte jobbigt och mår skit dåligt över något av ovanstående men måste hålla minen och låtsas som ingenting.
Kan tänka mig att det är skit jobbigt och får en att må ännu sämre.
Så den frågan ska jag försöka att inte ställa.
Dock är det svårt då jag absolut inte menar något illa.
Men det är nog något man ska tänka på !

Torsdag idag och jag är svin trött.
Så glad att det är fredag imorgon :)
Ledig hela helgen och ska njuta i gbg.
Sen blir det jobb resten av helgerna denna månaden :(
Fast jag gillar det när jag icke är trötter :)

Men men trevlig helg på er :)
Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 5 mars 2014 21:16

Ju alltid alldeles för mycket.
Ibland tänker jag så mycket att jag blir trött på mig själv !
Men i alla fall . . .
För vart år som går så blir man ju äldre.
Tyvärr .
Och ju mer åren går desstu mer börjar jag fundera på om mina drömmar någonsin kommer att bli sanna.
Jag vet att 25 inte är någon ålder.
Men som tex om jag ska plugga ( vilket jag faktiskt känner att jag vill just nu ).
Om jag börjar 2015 och ska plugga minst 3 år då är jag 29 när jag är klar.
Och jag ska helst plugga innan jag får barn för annars måste vi leva snålt som fan och det vill jag inte.
En jävla tur att jag inte ska ha barn före jag är 30 eller vad säger du pappa ? ;)
Haha jag vet att jag bara måste låta allting ske när det är menat att ske.
Framtiden är oklar och det faktum måste jag acceptera.
Fast jag vill så gärna kunna styra allting.
Och jag kan ju styra vissa saker.
Som om jag ska plugga tex:)
Som det ser ut nu vill jag söka till våren och plugga på distans samtidigt som jag jobbar.
Så slipper jag lån osv :)
Vi får väl se hur jag känner om några månader :)
Resten av framtiden låter jag förbli oklar då jag varken kan styra det eller har minsta aning om hur det kommer se ut :)


Två dagar kvar sen mys med älsk i gbg :)
Som jag längtar :)


Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 4 mars 2014 07:20

Att man inte ser  . .  

Att man inte hör  . . .

Alla lögner som viskas i andras öron . . .

 

Men tids nog kommer sanningen alltid fram oavsett hur tyst man viskar.

Du går ovetandes ett tag men en lögn förblir aldrig en lögn.

Du kommer aldrig komma undan även om du försöker.


Så varför viska massa lögner ?

I slutänden är det ändå du som ser dum ut och får all skit !

 

Lögner är aldrig bra.

Dom gör ingen nytta.

Lögner förstör.

Förstör vänskaper, relationer, kärlek osv . . .

Våga vara ärlig istället !

Ärlighet varar längst !

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards