Niican

Alla inlägg den 19 september 2008

Av Denice Lundahl - 19 september 2008 16:23

Vart har kärleken tagit vägen ?

Vart har alla osynliga lagar och förhållandenas innebörd tagit vägen ?

Vart är den äkta kärleken, då två människor älskar så mycket att dom bara ser varandra, inte kan tänka sig att vara med någon annan och behandlar sin respektive som någon dom avgudar ?

Jag vet inte, existerar denna kärleken ens ?

Känns som att det finns tre sorters " kärlek " i dagens samhälle.

Antingen har man flick/pojkvän men är ändå med andra.

Eller så är man singel och är med all världens folk.

Eller så är man "singel" men slår i alla man vill ha sex med en hel rad av lögner för att komma dit man vill.

Var har alla betydelsefulla ord tagit vägen ?

Var har alla meningsfulla handlingar tagit vägen ?

Var har all romantik tagit vägen ?

Var har tilliten tagit vägen ?

Säg mig vart har kärleken tagit vägen ?

Kan man inte finna den efterlängtade kärleken utan att få en massa lögner och svek ?

Är kärleken nu mera omöjlig ?

Eller finns den fortfarande kvar där ute nånstans ?

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards