Niican

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Denice Lundahl - 27 augusti 2011 12:39

Jag har fallit, Jag har vaknat  . . . 




När du ser på mig vad tänker du då ?

Hur ser du på mig ?
Vem är jag för dig ?

Vad tycker du om mig ?

Vad var ditt första intryck utav mig ?

Hur förändrades sedan ditt intryck, blev det bättre eller sämre ?

Är jag den du trodde att jag var ?


Jag undrar alltid hur andra ser på mig, vad dom tycker om mig.

Jag skulle vilja se mig själv igenom andras ögon.

Så man kan bättre på saker som folk stör sig på.

Som en slags hjälp att bli en bättre människa.

Och även för att jag är så nyfiken och vill veta vad folk tycker och tänker :)

Ibland när någon tittar på en kan man se i personens ögon att den tänker något.

Och det är inte alltid man säger vad man tänker utan ibland låter man hellre bli.

Oavsett om det är negativt eller positivt skulle jag ändå vilja veta vad personen tänker på.

Jag har på sistonde blivit väldigt intresserad av hur och vad folk tänker.

Inte bara om mig dock utan allmänt också.

I olika situationer och vid olika tillfällen osv :)

Har i försig tänkt väldigt mycket på hur folk ser mig osv.

Men det beror väl på att jag på sistonde känt mig väldigt värdelös.

Varför ?
Vet jag faktiskt inte riktigt.

Men man känner väl så ibland antar jag...

Värsta är att jag börjat tvivla på det mesta och det gör att motivationen till vissa saker ligger på absolut 0 !

Det är inget bra dock...

Man jag hittar nog tillbaka snart, på rätt väg...

Gör ju inte det hela bättre att jag är TOTAL förvirrad heller..

Men med tiden brukar det mesta reda ut sig av sig själv.

Så det är bara att vänta och se vad som händer . . .

Ibland måste man helt enkelt bara ge det tid.

Jag kan inte påverka allt, jag kan inte skynda på allt, jag kan inte styra allt.

Fast jag så gärna vill.

Jag vill så gärna kunna påverka saker och ting.

Och jag vill så gärna att det ska gå snabbt och jag vill så gärna kunna vara med och styra.

Men ibland måste jag faktiskt inse att jag måste stå maktlös, titta på och bara låta tiden avgöra.

Men jag hatar det !

Jag hatar att vara maktlös.

Vissa människor gillar att bara följa strömmen, det gör inte jag.

Kan jag påverka så påverkar jag.

Kan jag styra så styr jag.

Jag ser till att saker jag verkligen vill händer !

Vill jag att det ska hända NU NU NU så ser jag till att det gör det ..

Sån är jag , tyvärr.

Både en bra och dålig egenskap.

Men jag kan inte stå som något jävla mähä och titta på.

Och jag kan störa mig på personer som är så faktiskt.

Våga ta ställning, våga säga vad du tycker och tänker.

Våga gå din egen väg.
Våga stå för den du är .

Våga vara dig själv :)



Nej om drygt en timme ska jag hämta mina fina och så ska här flyttas på fullt :)

Jag stör mig bara på att den nya lägenheten inte är färdig renoverad :(
Så jag kan inte oavsett hur mycket jag vill, så kan jag inte göra klart den.

Jag kan inte sätta allt på rätt plats, sätta upp saker osv.

Stör mig !
Vill göra den fin och klar :)
Så vi kan ha en inflyttningsfest om 2 veckor :)
Och sen en fin födelsedagsfest om 4 , haha..

Imorgon är det bara 1 månad kvar tills jag blir 22 :)

Och vet ni vad det bästa är ?

Att jag inte har sån ångest som jag hade förra året.

Fyfan vad jag mådde dåligt när jag fyllde 21.

Helt sjukt.

Nu är jag bara glad , kommer bli fantastiskt :)


Nu ska jag fixa mig och sen ska jag väl köra ...



Ha en fortsatt trevlig helg :)


Im ouuut/ Denice Sölvgren Lundahl 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards