Niican

Alla inlägg den 8 november 2007

Av Denice Lundahl - 8 november 2007 21:23

Allt detta är som taget ur en film.

Du ser en film och tänker " Det är något som aldrig förekommer på riktigt"

Men så är de inte, det gör de visst.

Dock väldigt sällan.

Hela situationen, hela händelsen, alla ord, all fakta, alla handlingar är som taget ur en film,de känns så overkligt.

Som en dröm, precis som att det egentligen inte händer på riktigt.

Eller att de händer fast i en annan värld,annan tid och en annan plats.

Men egentligen händer de NU precis NU.

De är ingen dröm, de är ingen film och de händer inte i heller i en annan värld . . .

Det händer här och nu mitt framför ögonen på oss och vi allihopa står förblindade och ser på.

Ingen har kraften nog att öppna sina ögon och se, ingen har kraft nog att öppna sin mun och säga ifrån, ingen har kraft nog att lämna allt bakom sig och ta ett steg framåt.

Frågorna är många och svaren är få.

Frågorna kommer alltid förbli obesvarade.

De få svaren man får kommer alltid förbli en rad av lögner.

Så varför ifrågasätta ?

Man får ta steget framåt och släppa de helt ofattbara som just nu pågår . . .

För de som pågår är så sjukt och så långt ifrån verklighet att man verkligen aldrig trodde att de kunde hända och ännu mindre att de skulle hända en själv  . . . .

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards