Niican

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Nu är vi långt isär . ..

Av Denice Lundahl - 28 april 2011 20:21

Olika städer i vårt land.
Värme som sätter mig i brand.
Och jag känner hur du glöder min vän,
passionen och kärleken de växer med den.
Kan vara mörkret där ljuset kommer sen.
Svårt att ta farväl, svårt att va' isär.
Önskar mitt hjärta, jag önskar du vore här.






Jag tror inte på kärleken längre, har inte gjort på väldigt länge.

Jag har valt att avstå pga rädsla och dåliga minnen/upplevelser.

Jag har väl dig att tacka för detta men även mig själv.

Egentligen alla inblandade som lät det gå för långt.

Men det var då och efter det har jag gjort mitt bästa för inte hamna där igen.

Och än så länge har jag klarat mig bra.

Jag vet att det finns fler sidor av kärleken och den sidan jag fick se borde egentligen inte få finnas alls.

Men om jag blickar tillbaka och tänker på allt hemskt som hänt så kan jag inte förstå hur jag ens skulle vilja utsätta mig själv för det igen.

Och när jag ser personer i min  närhet vara helt förstörda pga ett förhållande tagit slut, deras kille har var varit otrogen osv.

Då tänker jag alltid " Det är inte värt det för att några månader, kanske år senare må såhär"
Det gör så in i helvetes ont.

Men samtidigt kan jag titta på andra par och tänka " Åh så mysigt, jag vill också ha det dem har "

Eller om jag har någon nära mig som är nyförälskad så kan jag tänka " Åh jag vill också känna så "

Men jag är rädd och väldigt ärrad.

Så det är svårt.

Jag måste våga och den andra person måste ha väldigt mycket tålamod.

För det är nog inte så lätt när jag gång på gång försöker få honom att strunta i mig.

Fast jag egentligen inte vill det .

Men eftersom jag inte tror på kärleken så går jag ju med den ständiga tanken " När ska detta ta slut "
Och på något sätt känns det lättare att jag sabbar det själv än om han lämnar pga någon annan anledning. 

För förr eller senare kommer han ju göra det.

Det är i alla fall vad jag tror i mitt lilla huvud.

Men jag får ju aldrig reda på det eftersom jag alltid lyckas sabba det själv innan det problemet ens kunnat uppstå.

Det låter sjukt faktiskt men jag antar att det blir så efter allt man har gått igenom.

Men vi får se, om det finns tålamod, vilja, mod och styrka nog att motbevisa att kärleken faktiskt existerar och kan vara helt underbar.

Utan massa lögner, svek, otrohet,smärta osv.

Det har verkat helt omöjligt dem senaste 4 åren men kanske kommer nu det omöjliga bli möjligt ?

Tiden får avgöra :) 






Från det ena till något helt annat.

HAHA idag pussa två killar varandra på jobb.

Så sa jag : Pussas ni ?

Jag tyckte det såg så sött ut :)

Då slickar den ena killen på mig och säger: Jag slicka av den på dig.

HAHA alltså jag kunde inte annat än skratta.

Tyckte det var så jävla gulligt :)






Förresten har jag glömt att tacka min helt fantastiska Lush som gav mig ett stort påskägg med massa godis i :)
Tack gumman, du är bääääst :)




Helgen blir full med, jobb, jobb och åter jobb :)
Som det ser ut blir det båten imorgon natt, maxi 11-19 på lördag och sen slagt på natten :)
Låter helt fantastiskt :)
Haft en sjuk huvudvärk idag, hoppas fan att det är bättre imorgon.

Annars vet jag inte vart jag tar vägen.






Nästa helg är jag helt ledig, wiihoo ;)
Då åker vi äntligen upp till gbg.

Längtar redan nu, kommer bli sjukt nice :)

Och resten av den kommande månaden har jag fått mitt schema precis som jag ville ha det.

Helt underbart, det gillar jag :)






Solen skiner, du är underbar, mina vänner är fantastiska, min systerdotter är kommen, sommaren är på väg.

Hur mycket bättre kan det bli ?






Nej nu väntar tvätten.

Im ouuuuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards