Niican

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Denice Lundahl - 22 december 2013 17:20

En tankeställare när jag varit borta.

Fundera på det ganska mycket.

Önskar bara att jag hade haft bloggen uppe.

Då hade det blivit ett mycket bättre sätt att säga detta på.

För jag spela upp hela inlägget i mitt huvud och där lät det superbra.

Nu finns det inte en chans att jag kan måla upp detta fina inlägget igen tyvärr.

I alla fall kom jag och tänka på min dröm när jag var yngre.

Jag ÄLSKADE att skriva och ville så gärna skriva en bok när jag blev äldre.

Jag har i försig skrivit en bok, en gång.

Som projektarbete i 3:an.

Men jag ville ju alltid ge ut en bok.

Och för ett tag sen pratade jag min Smo om detta och hon fråga då när min bok kom ut.

Jag förklara att jag helt tappat detta med att skriva tyvärr.

Då svara hon :

Talang förlorar man inte, det är någonting som alltid finns kvar när man väl haft det.
Du måste bara skaka liv i det igen.
Det är samma som att måla. om inte jag målar på 1 år så är första bilden ful, andra börjar man hitta tillbaka sen tredje är man på tillbaka.
så SKRIV denice. För du är så otroligt duktig på det.
 
köp ett block så att du kan skriva små fina meningar till dig själv emellanåt när du har tid, typ när kidsen sover, när du sitter på bussen osv
 
det är mkt självförtroendet också tror jag! och ditt självförtroende för ditt skrivande ska vara större än universum och starkare än diamant. För så bra är du, och innerst inne vet du det.
 
Otroligt fina ord som faktiskt fick mig att tänka.
Hade jag talang ? Var jag så bra på att skriva ? Hade jag kunnat få ihop en bok ?
 
Jag kommer ihåg när min lärare sa " Denice du är så bra på att beskriva känslor i dina uppsatser. Något så svårt som känslor förklarar du hur bra som helst"
 
Min lärare i grundskolan ville att jag skulle bli svenska lärare, min lärare i gymnasiet ville att jag skulle söka till skrivarlinjen.
Så någon form av talang måste jag ha haft.
 
Hur kunde jag tappa det helt ?
Jag hade så gärna velat finna inspirationen igen.
Så jag hade kunnat skriva så fingrarna glöder och tiden försvinner.
Jag ÄLSKAR ju att skriva, fortfarande.
Och jag bearbetade så mycket med att skriva när jag var yngre.
ALLT jag någonsin skrivit , skriver jag i "Jag" form.
Saker/händelser som jag varit med om, viljat vara med om, önskat mig osv.
Där är alltid en sann touch bakom mina uppsatser.
Tror det är därför jag är så bra på att beskriva känslor för att jag skriver/ beskriver saker/känslor som jag själv upplevt eller känner.
Jag skriver om en händelse och vet hur jag kände just då.
Då är det inte så svårt att sätta känslor på den händelsen.
Sen ska man bara hitta orden att beskriva känslan med.
Men tror det är lättare om känslan är äkta och fått upplevas.
 
Så jag hoppas att jag en dag snart kommer hitta tillbaka till mitt skrivande och kanske någon gång i framtiden så får jag chansen att kanske uppfylla min dröm :)
 
För övrigt hade vi en bra semester.
Fint väder, underbart ställe och fina människor :)
Dock har jag mått dåligt hela resan.
Sista nätterna sov jag jätte dåligt och mådde skit.
Minst två dagar tror jag att jag haft feber.
Och knarkat alvedon som in i.
Så får se om jag någonsin blir frisk från detta skitet :(
Ganska trött på att må såhär.
 
Jobb imorgon så bara att kriga.
Sen har man 3 dagars ledigt , nice.
Noll julkänsla.
Inte konstigt när man kommer från solen och värmen.
Helt fel med julgran, julmusik osv när det är 25 grader varmt och strålande sol.
Men men får hoppas på att jag har mer julkänsla nästa år.
 
 
Kärlek och Respekt /Denice Sölvgren Lundahl 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards