Niican

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Denice Lundahl - 5 maj 2010 12:55

Så mycket just nu . .

Jag önskar jag var ledig, kunde spenderat tid överallt där jag ville spendera tid.

Önskar jag kunde packa resväskan idag och resa iväg imorgon.

Jag önskar att vinden blir varm så jag kan börja använda sommarkläder :)
Jag önskar jag visste så mycket mer än jag vet.

Jag önskar, jag önskar jag önskar . . .

Men jag har det bra :)
Ett jobb som jag kan gå till varje dag som jag ger så mycket av mig själv till och får så mycket tillbaka :)

Jag är överallt och ingenstans fast tiden är knapp !

Jag kan inte resa men om 2 månader kan jag.

Och vinden kommer snart bli varm och alla kommer vara lättklädda och fina :)

Jag vet en hel del och det som är oklart kommer en vacker dag bli klart.

Klarare än en klarblå himmel en varm sommardag :)

Men ändå så önskar vi alla alltid nånting. .

Aldrig är vi helt nöjda.

Men antar att det är både något bra och något dåligt.

Vi har mål vi strävar efter, saker vi vill göra, saker vi vill ha.

Tänk vad tråkigt allting hade varit annars.

Och jag personligen tycker man ska kämpa lite för det man vill ha.

Inte bara få det serverat på ett silverfat alltid :)

 

 

Någon har sagt att vi är bortskämda.

För vi har egen bil och är så pass unga.

Men är jag bortskämd för att jag själv köpt min bil ?
För mina egna pengar som jag slitit på två jobb för att tjäna ihop?

Att jag ibland jobbar dubbelt vilket kan resultera i 14 timmar om dagen.

Att jag jobbar 6/7 dagar eller 11 dagar i sträck utan vila ?
Första bilen fick jag snällt låna av pappa och Sandra men dom andra 2 har jag betalat själv med pengar som jag själv tjänat !

Det kallar jag inte bortskämd !

Jag har själv valt att lägga pengar på min bil av dom pengarna som JAG tjänar varje månad så varför är jag bortskämd ?

Jag hade varit bortskämd om någon köpte en helt ny BMW till mig, betala försäkring och bensinkostnader men så är inte fallet.

Men ja folk kanske tycker så men bortskämd tycker jag mer är dom som sitter hemma på sina lata rumpor och låter andra försörja dom och ge dom allt som dom vill ha..

Plus ska inte personer som själv skämmer bort sina barn säga något tycker jag :)

Däremot är jag väldigt bortskämd med att min mamma gör allting till mig men med saker har jag nog aldrig varit speciellt bortskämd.

Och speciellt inte nu när jag tjänar bra och kan försörja mig själv :)

 

 

Im ouuuuuuuuut / Denice



Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards