Niican

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Denice Lundahl - 18 maj 2012 12:47

På det innan.

Har inte alls förstått denna oro och hysterik.

Kanske är det för att jag upplever det nästan dagligen.

Jag vet inte.

Men nu har jag i alla fall fått se det från en annan synvinkel.

Och nu kan jag faktiskt förstå (Inte i ALLA fall men ibland faktiskt )

För den paniken jag själv kände när mamma ringde och sa : Jag måste hämta Olivia på dagis, hon har trillat och slagit sig. Det blöder jätte mycket .

Då satt mitt hjärta i halsgropen och jag blev jätte orolig.

Men i själva verket var det inte så farligt.

Det blöder mycket när man slår sig i munnen så är det bara.

Och jag tror man blir ganska härdad på förskolan då man ser det mesta.

Jag har bevittnat ett jack i ögonlocken och en klämt finger.

Jag kan dock inte titta på den mängden blod men förutom det är det egentligen inte så farligt.

Ja det kommer mycket blod, barnet är ledsen för det gör ont men man behöver inte bli hysterisk.

Det är bara att åka in, bli sydd eller omplåstrad så är allt bra igen :)

Ingen större skada skedd.

Men klart om man ringer till en förälder och säger " Det blöder jätte mycket "

Då får man PANIK !

Så man ska nog som fröken tänka på hur man säger det för att inte föräldrarna ska bli hysteriska :)

Sen finns det ju alltid dom föräldrarna som springer till läkaren för ett skrapsår och sen finns det dom som ser lättare på saker och ting :)

Men nu har jag i alla fall lite mer förståelse :)

 

 

Och från det ena till det andra.

Jag älskar dig.

Det gör ont i mig när du mår dåligt.

Jag vill så gärna hjälpa dig men jag får inte :(
MEN KAN NÅGON ANNAN TA TAG I DET DÅ !?

Varför står ni alla som frågetecken och titta på ??

Är ni blinda eller ?!

Jag får panik.

Hur kan ni ens missa det ?

Och hur kan man vara så nochalant.

Fine om ni inte orkar eller vill ta tag i det.

Men sluta då vara så glyttiga och låt mig hjälpa till då !

För jag klarar inte se honom såhär :(

Jag grät efter vårt samtal igår, det gjorde så ont i mig.

Och så ligger jag där i min säng, helt JÄVLA maktlös !

FAAAAAAAAAAN :(

Hjälp honom, snälla :(

 

 

Och för övrigt så hade jag en riktigt bra dag med mina vänner igår.

Bebis var en riktig "hater" och hata allt typ:P

Haha och så var han på det underbara flippa ut humöret.

Så jääävla rolig han är alltså :)
Jag skrattade så mycket igår och det var så härligt.

Det var sjukt nice med en sån dag.

Känns bra inombords också.

Älskar våra såna dagar och jag älskar er mina fina killar <3

Och förresten tack för hjälpen bebis :)

 

 

Nu ska jag sluta skriva:)
Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards