Niican

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Denice Lundahl - 11 december 2014 20:01

Jag vet hur det är att jobba så mycket att man knappt har tid till att leva.

Jag vet hur det är att jobba 6/7 dagar i veckan.

Jobba både dag och natt fre och lör.

Jag vet också hur det är att jobba 15 dagar i sträck varav minst 4 dagar dubbelt.

Utan en enda ledig dag.

Jag vet hur det är att bara ha en timme på sig att förflytta sig från ett jobb till ett annat.

Att ha jobbat i stort sätt 12 h i sträck osv osv.

Jag gillar att hålla igång, inga problem alls med det.

Jag gillar att jobba mycket.

 

Nu är bara frågan hur jag ska klara av att jobba heltid och plugga på distans.

Jag vet att jag klarar att jobba mycket men klarar jag att både jobba och plugga ?

Det är inte riktigt samma sak.

Här krävs väldigt mycket självdisciplin.

Det kommer komma dagar då jag både måste jobba 8h och plugga efter jobb.

Frågan är om jag har disciplinen till det ?

 

Jag känner mig motiverad, jag vill detta.

Jag vill plugga , få en utbildning osv.

Inte förrän nu känner jag att jag faktiskt vill dyka ner i böckerna igen.

Jag är förväntansfull som fan men samtidigt väldigt nervös.

Jag vill klara av det.

Men jag är så orolig att jag kommer sitta där och känna mig totalt iq befriad, inte fatta ett skit och därav bara ge upp.

Jag har inte pluggat på 6 år, det kommer ta lite tid innan jag kommer in i det igen.

Och jag är inte en av dom som gillar att plugga.

Men jag får försöka att slappna av och så får vi helt enkelt se hur det går.

Antingen går det hur bra som helst eller käpp rakt åt helvete.

Men jag måste ge det en chans.

Och jag är ju inte den som ger upp i första taget heller så :)

 

I alla fall blev jag väldigt glad att jag blev antagen och den 19 Januari är det dags för mig att påbörja min utbildning.

Önska mig all lycka , för det lär jag behöva :)

 

 

För övrigt är det helt sjukt att det är december redan.

Om mindre än 2 veckor är det jul.

Imorgon firar vi Lucia på jobb.

Jag kan inte fatta det.

Har ingen julkänsla alls och det känns verkligen inte som December.

Hade likaväl kunnat vara Oktober.

Tror det beror väldigt mycket på vädret faktiskt.

Men men antingen kommer det eller inte, vi får se :)

 

Im out / Denice Sölvgren Lundahl

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards