Niican

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Denice Lundahl - 11 september 2007 17:34

Finns en låt som heter "En dag tilbage " på danska.

Lyssnade på den för kanske 2 år sen men bestämde mig för att ladda ner den igen idag.

När jag lyssnade på den fylldes mina ögon med tårar.

Precis som dom gör nu när jag sitter och skriver detta plus lyssnar på låten samtidigt.

Allt som är danskt eller har med danmark att göra får mig att tänka på farfar.

Han är dansk,bodde i danmark osv.

Det var nog därför tårarna kom.

Jag saknar honom så mycket.

Om jag bara hade fått en dag tillbaka då han fortfarande levde.

Oavsett om jag kunde gjort vad som helst under den dagen och fått ändra på vad som helst.

Så hade mitt val varit enkelt.

Jag hade utan tvekan åkt till dig farfar, för att få träffa dig.

Vi hade inte träffats på så länge och helt plötslgt så finns du inte mer.

Helt plötsligt har du gått bort och aldrig mer skulle jag få träffa dig.

Aldrig mer kommer jag få sitta vid din sida, höra dig prata eller få krama om dig.

Allt är försent och jag ångrar mig.

Jag ångrar att jag inte var hos dig oftare, att jag inte prata med dig oftare och nu är jag rädd för hur allting kommer bli när de även händer honom.

Ibland önskar jag verkligen att man kunde gå tillbaka i tiden.

Finns mycket jag hade ändrat på då, både med dig och med honom.

Saknaden är sååå stor och det är så jobbigt.

Man tror att det skall bli lättare med tiden men så är de inte.

Det gör fortfarande lika ont.

Det var ändå ungefär 8 månader sen nu men det känns ändå som om det vore igår.

Även om du inte finns här längre och även om du inte kan vara i min närhet så finns du i mitt hjärta.

Jag saknar dig något så fruktansvärt och jag kommer aldrig glömma, aldrig någonsin.

Du har ingen plats på jorden längre men du har fortfarande och kommer alltid ha en plats i mitt hjärta nu och föralltid.



"En dag tilbage
lev mens du gør det
elsk' mens du tør det"

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards