Niican

Alla inlägg under maj 2012

Av Denice Lundahl - 14 maj 2012 16:26

Att folk accepterar det ni gör och det ni gjort.

Att folk inte ser ner på er bara för att ni valt att skaffa barn i för tidigt ålder.

Valt att skaffa barn i ett förhållande som inte varat så länge eller med någon som ni inte ens varit i ett förhållande med.

Valt att skaffa barn utan vidare eftertanke.

Bara för att folk håller god min när ni är i närheten och inte säger något till er så betyder inte det att folk är tysta även när ni inte är närvarande.


Det är då dom pratar öppet om vilket idioti det var att ni skaffa barn eller hur dumma i huvudet ni är pga det valet ni gjorde.

Så tro inte att bara för att det inte sägs något till er så säger heller inte folk något bakom er rygg.

För tro mig, det är då dom pratar som mest.


Jag personligen hade inte klarat av att vara den personen.

Personen som skaffa barn för tidigt i ett förhållande eller med någon som inte ens vill ha barnet från början.

Jag hade inte klarat folks blickar och tisslande och tasslande bakom min rygg.

Om inte annat hade jag skämts, skämts för att jag varit så naiv och egoistisk att jag skaffat barn trots omständigheterna.

Det är ett liv, ett barn, det är inte rätt att bara tänka på sig själv när man väljer att skaffa barn.

Man måste också tänka på barnet, om det är rätt tid och plats för ett barn att växa upp osv..


TÄNK PÅ DET MINA VÄNNER OCH OVÄNNER !



Och för övrigt har jag haft en bra helg :)
Jobbade hela lördagen, både dag och natt.

Fick ett fint illamående vid 14.00 och så kände jag mig allmänt dålig.

Inget kul alls :(
Efter nattpasset och några få timmars sömn (innan min baby bestämde sig för att väcka mig) så mådde jag bättre.

Det blev lite Oliviamyyys , en skogspromenad, filmmys och taco hos min syster :)
Och där emellan införskaffa jag en bilbarnstol till Olivia , som jag kan ha i min bil :)

Så nu kan jag förflytta mig med henne när jag har henne, wihoo .

Haha :)

Annars måste jag säga att jag har världens bästa pojkvän :)
Jag var så sugen på pannkakor i fredags och i lördags så när jag kommer hem från arbetspass nr.1 så gör min fina älskling pannkakor till mig :)


Men men sen idag vaknar jag och mår sådär.

Går till jobb, har ont i magen och ett smygande illamående.

Vid kvart i elva är jag tvungen att gå hem då mitt illamående bara blir värre :(

FAAAAAAN !

Vad är det här för skit egentligen ?

Kräksjukan hade jag för 2 veckor sen.

Och konstigt att jag mådde illa i lördags, okej i söndags och mår illa idag.

Jag blir så trött på denna skiten :(

Vill bara må bra !!!

I alla fall la jag mig när jag kom hem och sov i 3 h.

Dock hjälpte det inte..

Men men får väl hoppas på att det blir bättre snart..


Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 12 maj 2012 10:30



     

Vår underbara tid på UKD, min stora kärlek till den runda saken och gammal vänskap :)<3

Av Denice Lundahl - 10 maj 2012 19:35

Och skita i vilket.

Jag behöver faktiskt inte bry mig.

Det har inte med mig att göra.

Det är inte min huvudvärk.

Varför då inte bara låta det vara ?

Bara stå tyst bredvid och titta på.

Varför kan jag inte bara göra det ?


Neeej för jag är helt enkelt inte den personen.

Jag kan inte stå och se på när folk gör misstag utan att säga något.

Jag kan inte stå och förneka vad vi egentligen alla ser med våra egna ögon.

Jag kan inte låtsas att det är si när det egentligen är så.

Jag måste lägga mig i och jag måste få säga ifrån.

Förlåt men det är bara sån jag är, tyvärr..



Jag får panik på människor som inte tänker.

Jag själv är inte snål och det är inte det som det handlar om ens.

Utan det handlar om att man ska tänka längre än näsan räcker.

Om man har en viss summa pengar då kan man inte spendera MER än den summan !

Om man vet att man bara kommer ha en viss summa ett bra tag då får man ju förvalta dom pengarna på ett bra sätt.

Man kan inte göra saker som man egentligen inte har råd med.

Bara för kanske ens föräldrar räddar en och betalar så kommer det komma en dag då man inte kan ta hjälp av dom längre.

Och då måste man lära sig.

Och hur tråkigt är det inte att behöva säga "Nej tyvärr jag kan inte följa med för jag har inga pengar"

Eller " Jag kan inte göra det för jag har inga pengar " osv.

För att man köpt massa onödiga saker för dom pengarna man har.

Om man har en liten inkomst så förvalta pengarna rätt istället.

Spendera inte allt på bara några dagar och på saker som du egentligen inte behöver.

Tänk först och handla sen.


Är det bara jag som får sjuk ångest när jag lägger för mycket pengar på mig själv ?
Däremot har jag inga problem att lägga dom på någon annan :)


Men men nu ska jag gosa lite med min baby .

Som är så sjukt söt och underbar, by the way :)


Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl




Jag på Hipp i lördags ;)

 








Tänk om alla böter hade sett ut såhär :)
Då hade jag inte klagat när jag fått dom i alla fall :)

 

 

Av Denice Lundahl - 9 maj 2012 08:12

Att jag är den jag är och att jag är som jag är.

Jag är ledsen över att jag inte alltid kan vara alla till lags.

Att jag måste göra folk besvikna.

Antingen av den ena eller den andra anledning.

Jag är ledsen över när folk bygger upp en bild av mig och att jag sedan förstör den pga någon av mina dåliga sidor visas.

Jag är ledsen för att jag inte alltid är den som jag borde vara, att jag inte kan nå upp till alla krav.
Att även jag måste säga nej eller göra någon besviken.

Men jag är inte mer än människa, precis som ni !


Jag har också mina negativa sidor och jag är medveten om det.

Jag kan vara en riktigt hemsk person ibland och i vissa lägen.

Och jag hatar att jag är så.

Jag försöker jobba på det men det är inte alltid så lätt.


Så medans jag gör det jag kan så kan jag bara hoppas på att mina goda sidor väger upp gente mot mina dåliga sidor..



Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl

Av Denice Lundahl - 6 maj 2012 17:27

Frågan har blivit ställd .

Jag har inte besvarat den än dock.

Jag har behövt tid på mig att tänka och jag har fått den tiden nu.

Jag tror även att det är svårt att svara på frågan till fullo bara sådär.

Därför tänker jag fortsätta att utveckla den och svara med tiden.

Lite åt gången :)


Här är frågan:

Du fick makten att förändra världen, vad gör du?


För att förändra världen måste man börja med att förändra människorna.

Och då hade jag gjort människorna mindre egoistiska.

Jag klarar inte av hur egoistisk denna världen har blivit.

Det spelar ingen roll längre hur mycket man bryr sig, hur mycket man kämpar eller gör för en annan människa

man blir ändå alltid sviken.

För att rädda sig själva, se bättre ut eller skaffa pluspoäng hos folk kommer andra alltid ange dig, sätta dit dig eller få dig att se sämre ut.

Spelar ingen roll om man är syskon, kusiner, ett par eller vänner.

Världen har blivit så egoistisk att folk inte längre bryr sig om vad dom gör mot andra.

Folk hade hellre satt dit sin egen mamma än att bli dit satta själva.

Hur sjukt är inte det ?


Små enkla exempel som jag kan komma på just nu bara sådär är:
Jag fick en utskällning i kön bara för att jag stod före dom medans min kompis hämta ett choklad.

(Förr släppte man alltid fram en person ifall den hade typ 3 varor och man själv hade en hel vagn)

När man kör bil, fast filerna går ihop så är det INGEN som vill släppa förbi varandra.


Man är heller inte lika artig och väluppfostrad längre.

Världen är på väg utför, tyvärr.


Därför hade jag velat ge alla förmågan att se på världen utifrån.

Se hur folk egentligen beter sig mot varandra.

Hur elaka och hemska vi egentligen är.

Även förmågan att se sig själva genom någon annans ögon.

Så man har chansen att se sina egna fel och brister.

För visst finns det dom personer som är väl medvetna om deras negativa sidor men det finns även dom som inte har den blekaste.


Och om vi hade fått denna möjligheten så tror jag att folk hade fått sig en liten funderare.

Och kanske hade bara vissa insett att en förändring är ett måste.

Men det är i alla fall en början.

Eller vad säger ni ?

 



Jag har gjort allt för vissa personer i mitt liv men vad har jag fått tillbaka ?
En kniv i ryggen, smutskastning och massa skit.

Det är okej att man inte alltid är sams men fast man bråkar kan man ändå väl se personen för den fina människa den faktiskt är.

Klart att alla har negativa och postiva sidor.

Men bara för att vi är ovänner betyder inte det att jag slutat älska dig eller glömt vilken fin person du är/var när vi inte bråka ?


Jag gillar inte otacksamma människor eller folk som bara tänker på sig själva.

Som alltid tycker att dom gör rätt och alltid tycker synd om sig själv.

Om jag hjälper dig , finns här för dig osv visa lite tacksamhet istället.

Om du gjort fel, inse det, be om ursäkt.

Kiss and make up ;)

Det är INTE alltid synd om dig, så förstå att det ibland är synd om andra också och ge dom din sympati istället.

Hela världen kretsar inte kring dig så försök att låta någon annan också komma in i världen och ta lite plats.

Så blir nog allt mycket bättre ska du se :)


Kom ihåg "Make love not war "


Men jag ska fortsätta fundera på vad jag hade gjort om jag hade makten att förändra världen.

Och så fortsätter jag skriva när jag har lite tankar och idéer :)


Och från det ena till det andra.

Något av det värsta är när man träffar någon som man stått så nära och personen beter sig som om man aldrig ens existerat.

AJ, säger jag bara.

Mitt hjärta blööööder :(

Psykisk misshandel är vad du gör mot mig när du bara ignorerar och behandlar mig som luft.

Men det är bara att gilla läget , tyvärr :(



Nej nu ska jag ge mig.

Ska duscha och pussa lite på min fin fina pojkvän :)

Im ouut / Denice Sölvgren Lundahl


Av Denice Lundahl - 3 maj 2012 11:09

När vi försökte vara något som vi inte är.

Göra något som vi inte borde.

Istället för att bara acceptera vad vi var och vad vi hade.
Försökte vi få något som vi inte kunde och utveckla någon som inte fanns..

Och nu vet vi hur det slutade. . . 



I alla fall hade vi en sjukt bra kväll/natt i fredags :)
Det var förfest här och utgång på hipp .

Blev ett litet gäng från Cherry och sen mina vanliga nära och kära :)

Haha hoppas ni hade lika kul som jag i alla fall.

Och inte konstigt att man blev full när Kevin bestämde sig för att spetsa ALLA mina drinkar.

Tack för det din jäävel ;)

Haha..


Sen att gå upp 5 h senare för att fixa sig och ge sig iväg på barnkalas , kändes lite sådär.

Haha men det gick bra :)

Jag var dock helt utslagen på kvällen och sen var det kört !

Jag blev sjuk natten mellan lördag och söndag.

Mådde SKIT !!

Halsen tog livet av mig och febern var inget roligt heller.

Varför blir jag ALLTID sjuk när jag är ledig ? 

OCh inte nog med det utan det är gudomligt väder ute också.
Och vad hjälper det mig när jag ligger sjuk på soffan och inte kan ta vara på det fina vädret ?

Stör mig jätte mycket på det :( 

Nu mår jag lite sådär halv dålig och jag orkar inte mer.

Får panik av att ligga hemma.

Jag vill ut, jobba, vara med vänner osv.

Får hoppas att jag imorgon kan få komma ut ur den här jävla lägenheten :)



Inte fått bilderna av Linda än så kan inte dela med mig utav dom.

Dock ska ni få se en bild :)


Bara för dig Kevin "krambjörnen"  :)
Vet att du kommer bli jätte glad nu, haha :)

   

Bög och oskuld ? 

Eller hur var det nu Kevin ;)

Hahahaha :)



Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards