Niican

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Denice Lundahl - 18 juli 2013 18:13

Hela samhället är uppbyggt på att man måste jobba.

Man måste tjäna pengar.

Vissa stressar med flera jobb för att tjäna mer pengar.

Andra har ett välbetalt jobb.

Folk sliter på sina kroppar och förstör sig själva för att vi måste ha pengar.

Har vi inga pengar överlever vi inte.

 

Men vad fan hjälper pengar dig den dagen du blir sjuk ?

Vad kan mina pengar göra för mig nu när jag har ont överallt och har svårt för att röra mig ?

Spelar det då någon roll hur mycket pengar jag har på banken ?

EH NEJ !

Pengar kan inte hjälpa mig nu.

Jag var tvungen att bli opererad.

Jag är tvungen att vara sängliggandes och ha ont.

Om jag så hade haft alla pengar i hela världen så hade det inte hjälpt mig !

 

Har mina pengar hjälpt mig och fått alla dessa underbara och omtänksamma personer som jag har i mitt liv ?
EH NEJ !

Jag blir så glad att se hur många som faktiskt bryr sig.

Hur många som visar sin omtänksamhet.

Ni är så fina :)

Det värmer i mitt hjärta :)

 

Pengar är bara massa papper som man behöver för alla materiella ting som man vill ha men dom har absolut ingen funktion annars !

 

Jag har hellre nära och kära en miljoner på banken.

För miljonerna på banken kan inte hjälpa mig när jag mår dåligt, finns inte där för mig.

Ställer inte upp för mig.

Älskar inte mig.

Och ger mig inte den ömhet och kärlek som jag behöver.

Dom kan bara ge mig det jag vill ha som jag ser i affären.

Och hur mycket är det värt egentligen ?

Hur mycket kärlek får jag från en fin tröja eller ett par fina byxor ?

Ingen kärlek alls !

 

Pengar ställer bara till med problem.

Folk blir giriga, sviker sin egen släkt och familj.

Och allt för pengar.

 

Skulle varit mer som i Robin Hood ta från dom rika och ge till dom fattiga :)

Jag blir alltid glad när jag kan ge något till någon , tänk om alla hade varit så.

Velat hjälpa till och skänka när dom har lite extra.

Då hade världen varit en bättre plats.

 

Men men människor är egoister och kommer alltid vara.

 

Nu ska jag fortsätta resten av kvällen med att ligga i soffan :)

 

Min älskling gör mat till mig då jag knappt ätit nått idag.

Ingen aptit :(

Har nog lite feber också och ont överallt :(

Men jag ska inte klaga. 

För det finns ALLTID nån som har det värre än jag :)

 

Jag är bara otursdrabbad :)

Dock har jag turen att ha så många fina människor i mitt liv.

Och min älskling är en av dom :) 

Massa kärlek till er <3

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards