Niican

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Det finns så . .

Av Denice Lundahl - 29 december 2014 06:28

Mycket rätt och fel i vår värld.
Det finns så många riktlinjer om hur saker och ting borde göras.
När det ska göras osv.
Som om vi alla lever efter samma mall.
Men tänk om jag vill leva mitt liv som jag vill ?
Jag bestämmer väl själv hur mitt liv ska se ut.
För det är just vad det är , MITT LIV !
................................................
..........................

En sak förstår inte jag .
Hur kan man göra en sån sak och ändå leva vidare med gott samvete ?
Hur kan man förstöra en människas liv på det viset, se hur denna människa lider och ändå inte ta konsekvenserna för sitt handlande.
Jag förstår inte detta.
Jag hade aldrig kunnat leva med mig själv och vetat att jag total förstört en annan människas liv.
Sen förstår jag inte Heller hur man kan anklaga en människa för nånting den inte gjort.
Ta det så långt att man polisanmäler personen.
Förmodligen ännu längre.
Det är helt sjukt.
Seriöst.
Jag förstår att du är sårad.
Jag förstår att det gör ont.
Jag vet precis hur det känns.
Men man måste se förbi det.
För att anklaga personen för nånting den inte gjort och inte ta ansvar för vad du faktiskt har gjort.
Det är inte rätt.
Det blir aldrig rätt oavsett hur ledsen och sårad du är.
Det är inte okej.
Att du kan leva med dig själv.
Jag hade mått så satans dåligt att jag inte vetat vart jag skulle ta vägen.
Trots allt som hänt så var jag villig att försöka lösa det på bästa sätt.
När du grät (trots allt du gjort och utsatt oss för ) så gjorde det ont i mitt hjärta och jag tyckte synd om dig.
Oavsett så tyckte jag synd om dig för trots att du gjort detta själv så måste det vara en otrolig börda att bära.
Men hade du bara tagit ditt förnuft till fånga så hade vi alla kunnat lösa det på bästa sätt .
Men tyvärr . . . . . . . . . . . . . .............................


28:e december igår, morfars födelsedag.
Jag önskar att jag inte hade behövt gå till graven och lägga blommor utan kunde gått hem till er.
Jag saknar dig något så fruktansvärt mycket.
Jag hoppas du är på en bättre plats nu.
och jag hoppas att både du och mormor vet hur saknade ni är.
Ni lämnade ett stort tomrum inom mig :(
Älskar er <3


Over and out / Denice Sölvgren Lundahl


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards