Niican

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Denice Lundahl - 2 november 2009 08:26

Ja inatt drömde jag att jag var gravid.

Jag var på väg att födda mitt egna lilla mirakel och då fick jag panik.

Har drömt förr att jag varit gravid och fått panik när jag är så långt gången att jag inte kan göra abort.

Undra varför denna panik uppstår ?

Jag älskar barn och längtar verkligen till den dagen då jag och min man bestämmer oss för att skaffa barn.

Men jag tror inte paniken är över att få barn utan jag tror paniken uppstår för jag aldrig varit mamma.

Ja jag passar barn på dagis och jag har passat andras barn, har små syskon osv men det är ju inte samma sak som att själv bli mamma.

Jag tror att jag är rädd för att när den dagen väl kommer så kommer jag inte bli någon bra mamma.

Att jag inte kommer klara av att ta hand om det lilla livet som jag/vi skapat.

För det är inget man kan veta innan.

Man vet ju inte själv ifall man blir en bra mamma eller inte.

Jag tror det är därför paniken uppstår och kanske speglas det ifrån min egen barndom.

Eftersom du inte fanns där så tänk ifall jag blir likadan ?

Så hemsk tanke. . . .

Nu är det nästan skrämmande att skaffa barn för rädslan att bli en dålig mamma. . .

Gillar inte den tanken :(


Men men jag ska faktiskt få vara gudmor till det nyaste tillskottet i familjen :)
Kevin ska han heta och jag och min syster blev tillfrågade ifall vi vela vara gudmödrar.

Och det är klart vi vill :)

Är glad att dom vill ha mig som gudmor, känns bra :)

Är faktiskt jätte glad för att jag blev tillfrågad :)

Tack så mycket :)


Nej ska fortsätta blogga sen men hinner inte skriva allt det nu...

Nu ska jag kriga som vanligt ;)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards