Niican

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Denice Lundahl - 1 november 2010 20:18

Ja var tog åren egentligen vägen ?

Allting har gått så snabbt.

Kändes som jag var hur liten som helst för bara ett litet tag sen.

Och nu sitter jag här 21 år gammal, precis packat ihop hela mitt rum hemma hos min mamma och redo för att imorgon flytta in i en egen lägenhet.

Var försvann alla mina ungdomsår, mina år där jag kunde göra vad jag ville och aldrig riktigt ta ansvar.

Då mamma och pappa betala allting och jag bara kunde glida fram.

Nej nu är jag gammal, vuxen och får lära mig ta ansvar för allting själv.

Mamma och pappa betalar inte längre utan jag får själv kriga på mina 3 jobb .

Misstolka inte mig nu, jag gillar att jobba och trivs väldigt bra på alla tre av mina jobb.

Men allt var så mycket enklare när man var liten.

Man visste om att om inte annat så skulle mamma alltid lösa alla eventuella problem.

Ja förutom när man blev gammal nog och föll för fel kille.

För inte ens mamma kunde rädda en ur det.

Men gud så mycket bättre det var när man  var yngre.

Då man var kär i en ny kille varannan vecka och man var lycklig av att killen bara prata med en eller man fick en kram.

Då man kunde gå till mamma eller pappa så fort man behövde något nytt.

När världen gick under ifall man fick utegångsförbud.

Haha herregud alltså.

Tiden går för fort, vissa dagar känns det som att man knappt hinner andas ens.

Nu vet jag att jag lever ett ganska hektiskt liv, speciellt när jag får längre vikariat.

Då jobbar jag väldigt mycket, måste ta vara på varenda ledig liten sekund (Då dom är få).

Men jag klagar inte, för jag har själv valt att ha 3 jobb.

Och jag har hellre 3 än 0.

Sen å andra sidan gillar jag mina jobb så då står man ut med att jobba så mycket i perioder att man nästan glömmer bort vad fritid är.

Men i alla fall imorgon så flyttar jag.

Jobbar hela dagen och flyttar hela kvällen, ge mig styrka tack :)

Haha men det ordnar sig och så får vi se vad jag tycker om att bo själv .

Blir en utmaning tror jag :)

Haha blir nog hur bra som helst :)

Kan jag göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill och lite där till ;)

Hahaha :)

 

 

Nu ska jag ge er lite blandade bilder, gamla som nya :)

 

 

                       

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards