Niican

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Denice Lundahl - 8 mars 2011 19:00

När han inte är med dig ?

Är du säker på din kille, på ert förhållande, litar du på honom till 110 % ?

Vad skulle du säga om jag sa att när han hittar på något "annat" så är han egentligen med mig ?

Skulle du bli förvånad då?
Skulle du bry dig ? Bli ledsen och känna dig sviken?
Eller skulle du blunda för sanningen och intala dig  själv att just din pojkvän ALDRIG skulle kunna göra så ?

Många tjejer lever i förnekelse och det är faktiskt  inte så ovanligt.

För man är kär och kärleken gör en blind.

Man missar till och med dem allra tydligaste tecknena.

Och det spelar ingen roll vad folk påstår för man väljer vad man vill se och inte vill se.

Tyvärr är det så.

Det gäller inte bara tjejer.

Killar kan också bli riktigt hjärntvättade när dem är kära.

Man offrar allt.

Många offrar sina vänner och ibland går det så långt att man till och med offrar familjen.

Det är sjukt vad man folk kan göra för kärleken och vad kärleken kan få en att göra.

Kärleken är underbar men ibland går det överstyr.

När ens kille är konstant otrogen, har känslor för mer än en tjej, behandlar en illa osv det är inte kärlek.

Så tjejer sluta inbilla er att det är kärlek och hitta någon som kommer behandla er som en prinsessa.

INGEN tjej eller kille för den delen förtjänar att bli bedragen, slagen eller behöva dela en kille/tjejs hjärta med någon annan.

Det finns en kille/tjej för alla.

Det gäller bara att hitta den rätta och du ska ALDRIG nöja dig med något mindre än det bästa.

Alla förtjänar någon som är villig att ge dem världen men samtidigt behålla sin självrespekt och inte gå över gränserna.

 

 

Jag är ingen person som är otrogen men har inget problem med att vara den som någon annan är otrogen med.

Förlåt kanske är jag en hemsk människa men ja.

Förr gjorde jag det för skojsskull nu gör jag det bara ifall det finns något mer bakom.

Som kärlek :)



 

Det är ganska komiskt att du försöker få mig att framstå som en dålig person när det egentligen är du som är det.

Du visade dig vara raka motsatsen till det jag trodde att du var..

Så försök inte lägga över saker och ting på mig när det egentligen är du som är "the bad guy here"

 

 

 

Im ouuut / Denice Sölvgren Lundahl :)

Av Denice Lundahl - 8 mars 2011 11:12

Då jag brydde mig om vad folk tyckte och tänkte om mig.

Då jag tog åt mig av vad folk sa om mig eller till mig.

Men inte nu längre.

Ni får säga, tycka och tänka vad ni vill om mig faktiskt :)

Det rör mig ingenstans.

Jag vågar stå för saker och ting.

Jag döljer inte vem jag är pga rädslan för vad andra skall tycka.

Jag är den jag är, like it or love it ;)

Varför ska jag inte våga vara mig själv ?

Förr var jag mer tillbakadragen och väldigt blyg.

Men inte längre, jag har kommit ut ur mitt skal och visar folk vem jag egentligen är.

Jag vet att folk har olika uppfattningar , förutfattade meningar osv MEN lär känna mig först INNAN du börjar prata om hur jag är.

För om du inte känner mig kan du endast döma mig utifrån vad du ser.

Men hur mycket vet du då om min insida ?
Och är det inte insidan som räknas ?

Jag vet inte men jag gillar inte när folk tror att dem känner mig när dem träffat mig typ 2 gånger.

Mina vänner känner mig, dem vet hur jag är.

Jag är galen, jag är knäpp, jag är definitivt inte som alla andra men det är också det som gör mig till mig :)
Och söker ni något annat så finns där hur många andra som kanske passar in på er beskrivning.

Men jag kommer inte ändra mig för att ni kanske inte gillar den jag är.

Då klarar jag mig utan er faktiskt :)

 

 

Vi satt och prata om det när jag var ute och åt med mina boys.

Vi är unga och vi är singlar.

Vi kan göra vad vi vill, när vi vill , hur vi vill och lite där till ;)
Om jag inte kan få njuta av dem goda tingen i livet eller leva livet fullt ut , då hade jag lika bra kunnat vara död.

Man måste ta vara på denna tiden, då vi kan gå loss och göra vad fan vi vill.

Det kommer komma en dag då jag ska stadga mig, skaffa barn, kanske gifta mig, köpa hus osv.

Då kan jag inte längre GO CRAZY, ta dagen som den kommer och leva livet.

Då måste jag vara redo för att binda mig osv.

Därför tycker jag det är viktigt att vi nu lever som om varje dag vore den sista.

Och sen när vi gjort allting som vi vill ha gjort, då kan vi skaffa barn, binda oss osv :)

Jag vet att vi ibland kan vara lite VÄL galna och ibland kanske inte allt är så genomtänkt men vi lever bara en gång.

Och jag vet att vissa saker kanske inte borde göras men vafan det som är gjort det är gjort :)

Jag ångrar inget i alla fall.

 

 

Så det enda jag har att säga till er är :

Lär känna mig först och döm mig sen ;)

 

 

Im ouuuuuuuuuuut/ Denice Sölvgren Lundahl :)

 

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards