Niican

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Ibland skulle jag . . .

Av Denice Lundahl - 27 juli 2013 13:43

Rent ut sagt kunna kräka på vissa människor !

 

Människor som tror att dom vet och kan allting bäst.

Människor som springer och skvallrar om allting till chefen.

Människor som klagar på andra utan att veta tillräckligt mycket för att ha rättan att klaga !

Människor som är egoistiska och inte kan visa sympati för andra människor.

Utan istället går och gnäller och klagar !

 

Jag blir så arg och irriterad !

För det första kan du/ni skita fullständigt i vad jag skriver.

Och jag tycker att det är så fruktansvärt glyttigt att springa med det till chefen osv.

Varför gör man något sånt ?
För att fjäska ? För att få pluspoäng ?
För att stå närmre chefen ?
För att bli av med mig ?
Gud vet, jag tycker det är patetiskt och idiotiskt !

 

För det andra har man ALL rätt i världen att vara hemma när man är sjuk !

Jag förlorar själv pengar när jag är hemma så trust me om jag inte verkligen är sjuk/ mår dåligt så går jag till jobbet !

 

Och jag vet hur irriterande och jobbigt det är när någon är sjuk minst en gång i veckan.

Men det är jag ju definitivt inte.

Efter första operationen var jag hemma mycket, gick till jobb och försökte jobba.

Men gick hem när det inte gick.

Och VÅGA INTE uttala er om det för ni har INTE själva varit med om det och vet därför INTE hur dåligt jag mår eller hur ont jag har !!!!!

Så att ens öppna sin mun och säga något där är bara dumt !

Jag vill gå till jobb, jag får dåligt samvete av att vara hemma.

Men med den smärtan kan man inte vara på jobb.

Då gör jag ändå ingen nytta.

Och vem fan tackar mig sen när jag jobbar med smärta och därav blir lidande mycket längre än vad jag hade behövt ?

Vem tackar mig när det uppstår komplikationer för att jag måste vara på jobb ?

INGEN !!!!

 

Nu min andra operation hade jag semester så det drabba ingen.

Däremot kunde jag knappt röra mig, fick feber dagen efter och mådde riktigt dåligt.

Vilket resulterade i att Fredrik fick/var tvungen att vara hemma med mig.

Kan man inte ha förståelse för det ?!

Kom igen varför är alla så egoistiska ?

Tänker bara på sig själva?!

 

Det är inte som att stället gått under.

Det är semestertider och knappt några barn så vad är där och gnälla om ?

Oturligt nog fick Fredrik öroninflammation veckan efter och var hemma då med.

Men det har man väl all rätt till att vara ?

 

Förr var jag en sån person som ALLTID gick till jobb.

Kände jag mig kass, tog jag alvedon och kriga vidare på jobb.

Jag var inte hemma en dag mer än jag behövde !

Och jag var endast hemma om jag var så kass att jag verkligen inte orka resa mig ur sängen.

 

Men nu är det inte likadant längre.

För jag har insett att det är INGEN som tackar mig för att jag går till jobb när jag mår dåligt.

Det är ingen som tackar mig om jag går till jobb när jag har smärta osv.

 

Därför tänker jag heller inte slita ut mig själv.

Har jag feber (Även om det inte är så mycket) så tar jag inte alvedon längre och går till jobb.

Vaknar jag med sprängande huvudvärk eller mått så dåligt hela natten att jag inte sovit så går jag heller inte till jobb.

Jag måste tänka på min hälsa i första hand.

Min mage är redan förstörd , ska inte behöva förstöra allt !

 

Och vad ni än gör nu, så missförstå inte detta inlägget !!!

Jag är på jobb och gör det jag ska.

Men INTE när jag är SJUK och mår DÅLIGT !!

 

Och ni som känner att era munnar går i 180 , pröva stänga dom ett tag och snacka inte så mycket.

Klaga inte, gnäll inte överallt och spring inte stup i kvarten till chefen.

Hitta era pluspoäng på annat sätt ;)

Har ni problem med mig eller nått jag skriver.

Så kom till mig tack !!

 

 

Nu ska jag fixa mig och bege mig till jobb.

Jobb idag, ledig imorgon och på måndag tillbaka på förskolan.

Semestern är snart slut och jag har ångeeeest :(

Hoppas jag trivs på MH bara..

 

 

Over and out / Denice Sölvgren Lundahl



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards