Niican

Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Denice Lundahl - 22 oktober 2008 06:59

Jag gillar jakten. När det inte finns jakt så ger jag mig av till nästa byte . . .


Ja så är det faktiskt vilket jag själv aldrig tänkt på förrän jag och Moa satt och pratade igår.

Men när man tänker efter så är det exakt så, jag är inte intresserad av killar som jag vet att jag kan få.

Och jag är intresserad medans jag inte kan få dom men sen när jag fått dom är det inte kul längre, då tröttnar jag.

Tänker man då efter så varför stanna jag så länge hos mitt ex ?

Jo för jakten och spänningen fanns där hela tiden typ.

Förutom när vi tog steget och verkligen blev tillsammans men då börja jag till och med och fundera på om jag verkligen ville vara tillsammans med honom.

Samma sak när det kommer till dig, jag var sjukt elak, behandla inte dig alls bra, lät dig krusa mig men när du sluta med det och blev som du är nu så bryr jag mig helt plötsligt.

Jag har alltid vetat att jag vill ha det jag inte kan få men så funkar väl alla eller i alla fall dom flesta.

Men inte förrän nu har jag insett att det är jakten jag vill ha och när den är slut så tröttnar jag.

Därför jag inte brukar få känslor eller bli kär.

Tänker och säger ofta det till par, hur får man det att funka när allt det nya och spännande är över ?

När bara vardagen återstår och det mesta är som rutiner ?

Eller jag förstår hur det kan funka men det hade nog inte fungerat för mig.

Då hade jag tröttnat, då hade jag sökt spänning, därav bråk, svartsjukedrama osv för nånting måste ju hända.

Där har vi grejen med mitt ex igen för vi hade mellanrum där vi inte träffades på ett tag så sen när man träffades igen så var det typ nytt och spännande igen.

Det bästa är ju i början, när man vill vara med varandra hela tiden, när det pirrar i magen, när man blir helt varm i kroppen varje gång man råkar snudda vid varandra, när man får söta och gulliga sms, när man längtar efter varandra och aldrig kan få nog.

Nyförälskelsen är den bästa sen när den känslan försvinner så blir det ju aldrig som i början igen.

Men jag vet inte, kanske har jag inte funnit den där killen som jag känner att jag kan spendera varje dag med och inte ha några problem när det nya går över och kvar återstår bara vardagen.

Men det kommer, en vacker dag :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards