Niican

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Denice Lundahl - 16 oktober 2008 22:01

Ja man är faktiskt lite smått nyfiken på vem som sitter där ute och läser min blogg dag ut och dag in ?

Hade varit kul att veta, så om ni vill berätta vem ni är så släng iväg en kommentar :)


Man pratar mycket om att man inte ska visa våld i media osv osv.

Men har man tänkt på att barn får inspiration från barnfilmer ?

Har ni tänkt på att t.ex Emil och Maddicken är inspirationskällor för barn ?

Maddickens syster stoppar en ärta i näsan och Emil gör ett x-antal hyss hela tiden.

Idag hade vi en pojke på dagis som stoppa upp en pärla i näsan och pappas frus barn brukar sätta skålar på huvudet, kan ni se likheten ?

Det är sånt man aldrig tänkt på tidigare.

Kanske inte jätte intressant att läsa om men var tvungen att skriva om det :)


Från det ena till det andra så har jag alltid längtat tills den dagen då det är min tur att få bära på ett litet liv inom mig i 9 månader och sen få uppfostra en bebis/ett barn av mitt eget kött och blod.

Få se henne/honom växa upp och finnas där för varje steg som dom tar.

Nu när man jobbar på dagis så längtar man ännu mer.

Tycker det är så fascinerande att ens bebis/barn kommer ligga i ens egen mage i 9 månader innan det kommer ut till verkligheten och sen ska leva resten av sitt liv här med oss.

Tänk vilken känsla, tänk vilken grej.

Jag längtar till den dagen jag funnit min man, vi har flyttat ihop och bestämt oss för att bilda en familj tillsammans.

Jag vet att jag är ung och har alltid sagt att mitt första barn ska komma när jag är 22 men vi får se, blir nog bra oavsett :)

Av Denice Lundahl - 16 oktober 2008 06:20

Nej känner inte att jag är det, finns folk som bloggar varje dag, flera ggr om dagen men icke jag :)

Jag bloggar när jag har tid eller lust typ och ibland innebär det väldiga glapp.

Men tänkte blogga lite nu medans mamma snällt står och plattar mitt hår.

Haha men men jobbar på fullt, går från det ena jobbet till det andra, är rent slut om dagarna och nu har man lyckats dra på sig en förkylning också så det är lagom roligt :)

Kul med alla barn på dagis, var och en är speciell på sitt egna lilla viss.

Det är kul och vissa såg jag förra sommaren så kul att se hur dom har utvecklats, dock är det lite jobbigt att vara på småbarnsavdelningen men igår fick jag i alla fall sova i 40 min så det var skönt :)

Haha en "fröken" på dagis trodde jag var 23-24 , helt sjukt.

Ser verkligen inte ut att vara så gammal och vill inte vara så gammal heller för den delen.

Och igår när jag var på det 2:a jobbet, där är jag helt ensam, har lurarna i öronen, går och sjunger och är i min egna lilla värld så kommer det någon och Nican skriker alltid så fick till ett jävla skrik och blev sjukt rädd.

Haha men både hon och jag fick oss ett gott skratt i alla fall :)

Men men mina senaste dagar har varit bra, lite underbaringar och lite Lina och Challe.

Spelat spel och jaa vissa är ju mer korkade än andra, skratta så mycket att jag nästan grät.

Nej ni är för roliga mina vänner :)

Och så har det blivit lite dig, haha jag säger inget så har jag inget sagt :)

Nu måste jag sminka mig och fixa till det sista innan jobb :)

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards