Niican

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Den stora diskussionen . . .

Av Denice Lundahl - 19 april 2009 09:17

Äntligen ska jag blogga om något vettigt. . .

Den största diskussionen som vi haft under dom senaste veckorna har varit "Upptagna tjejer och killar "

Är en upptagen tjej/kille förbjuden frukt ?

Eller är det okej så länge man inte känner eller är vän med pojk/flickvännen ?

Sen är frågan ifall du verkligen ÄLSKAR denna killen eller tjejen som är upptagen är det ändå lika fel ?
Trots att ditt hjärta tillhör honom och han är den rätta för dig ?

Vi har diskuterat detta fram och tillbaka vid ett x-antal tillfällen.

Vi har alla olika åsikter och argument.

Men kan ju framföra min egen åsikt i alla fall.

OM man inte vet att personen är upptagen så är det helt och hållet den upptagne personens fel.

Men sen tycker jag att om en upptagen kille stöter på mig trots att han har flickvän så är ju inte det mitt fel  och känner jag inte hans flickvän så vad hindrar mig då ?

Om jag nu är intresserad.

Jag menar det är han som har flickvän, det är han som är otrogen, inte jag.

Sen är det ju "omoraliskt" fel men annars tycker jag att det är hans fel i alla fall till 90 %.

För jag har inga skyldigheter gente mot någon annan.

Det är ju inte jag som är upptagen och att vara otrogen är alltid fel, oavsett när, hur och varför.

Så kommer vi till tredje frågan.

Om man träffar en kille som man verkligen älskar, han är "the one" liksom.

Man träffas jätte mycket och det finns känslor från bådas sidor.

Sen helt plötsligt har han flickvän men kan ändå inte vara utan dig.

Han ringer dig nonstop, han skickar sms, han kommer för att träffa dig.

Är det då fel ? Trots att ditt hjärta tillhör honom ?

Och du vet om att en del av hans hjärta måste tillhöra dig med ?

Är det fel av dig att vela vara med killen i ditt hjärta ? Är det fel av dig att hoppas på att ifall ni ses några gånger så kanske situationen ändras och killen kanske till och med säger detta ?

Är det då fel ?! Är det fel att såra någon annan för att själv få något som man känner så starkt för och vill ha så mycket ?

Denna situationen tror jag dock INGEN som inte upplevt det själv kan uttala sig om.

För kärleken är blind, kärleken gör en dum. Kärleken får en att handla på sätt som man ALDRIG trodde man kunde eller skulle handla.

"Allt är tillåtet i krig och kärlek"

När du verkligen är så kär och verkligen vill ha killen du älskar då tänker du med hjärtat INTE med hjärnan !!

Men bortsett från det tycker jag att den som gör mest fel är den som är otrogen.

Jag har varit med upptagna killar och det handlar mer om jakten, spänningen och dramat.

Det är roligare helt enkelt, allt förbjudet är spännande.

Men jag hade ALDRIG kunnat göra så mot mina vänner, släkt eller bekanta.

Där går min gräns men om en upptagen kille stöter på mig och jag är intresserad så är det inte jag som har något att förlora.

Klart jag klargör för honom att det är fel för han har flickvän osv men sen har han faktiskt ett eget huvud att tänka med och hans handlingar är hans beslut.

Men alla känner olika för denna diskussionen och därav är vi inte helt sams när vi drar upp den gång på gång men ja alla har olika principer och åsikter.

Jag respekterar allas däremot behöver jag inte acceptera dom :)

 
 
Ingen bild

Zara

20 april 2009 12:03

sjukt bra argument där , sitter så djupt i de nu så ja vet absolut vad du menar med allt .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denice Lundahl - 3 september 2018 20:37

Sen jag var här inne.. En evighet sen jag blogga.. Galet... Undra om jag har några läsare kvar ens. Någon som är intresserad eller bara folk som trillar in av en ren slump.  Kanske är det dags att börja blogga igen. Skriva ner alla tankar...

Av Denice Lundahl - 30 december 2017 14:25


Och/eller trodde inte att folk fortfarande klicka in här för att läsa. Jag har släppt bloggen helt. Det finns inte tid. Jag har nu 2 barn och pluggar, dygnets timmar räcker inte till. Jag hade behövt 24 vakna timmar för att jag skulle hinna m...

Av Denice Lundahl - 22 april 2017 02:22

På annat . . . Sjukt längesen jag blogga men kan lika bra göra det nu. Nu när jag sitter här i soffan och inte kan sova. Åh hatar detta :( Jag hade samma problem i slutet av graviditeten med Atlas att jag inte sov på nätterna. Men då somna jag ...

Av Denice Lundahl - 29 januari 2017 12:18

Förstå vart tiden tog vägen. Min älskade lilla kille. Känns som att du kom igår men ändå som att du alltid funnits här hos oss. Kan inte förstå att min kille är så stor. Har heller inte riktigt förstått att vi ska få en till liten kille. Tänk vi...

Av Denice Lundahl - 21 januari 2017 21:25

Ett beslut. Och jag tycker att det är extremt skönt. Vi beslutade på nyår att vi båda skulle ta bort vår fb och instagram bara för att vi lägger för mycket tid på just det. Innan vi sover,när vi vaknat och en hel del tid där emellan. Vilket gör ...

Sök i bloggen

Vem är jag?


Hej!
Mitt namn är Denice. Jag är 6 år gammal och bor i Malmö. I min blogg kan du följa mina tankar och min vardag.

Välkommen till min blogg :)

Ställ en fråga till mig

5 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards